3

همدلی و همراهی ملت ایران با ملت‌های منطقه و ملت مصر

  • کد خبر : 371
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰

رئیس جمهور در دیدار جمعی از فرهیختگان مصری گفت: امروز دولت آمریکا و متحدانش به دنبال احیای تسلط خود بر انرژی ارزان قیمت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و نجات رژیم صهیونیستی هستند لذا باید ملت های به پا خاسته مراقب و هوشیار باشند تا افرادی را که از صحنه خارج می کنند همان افراد […]

رئیس جمهور در دیدار جمعی از فرهیختگان مصری گفت: امروز دولت آمریکا و متحدانش به دنبال احیای تسلط خود بر انرژی ارزان قیمت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و نجات رژیم صهیونیستی هستند

لذا باید ملت های به پا خاسته مراقب و هوشیار باشند تا افرادی را که از صحنه خارج می کنند همان افراد و تفکرات مجدداً از راه‌های دیگر بر آنها مسلط نشوند.

افق –  مهر، محمود احمدی‌ نژاد در دیدار جمعی از شخصیت های فرهیخته ، علما ، روشنفکران ، نویسندگان ، اصحاب رسانه و جوانان انقلابی و شخصیت‌های سیاسی مصر با تاکید بر همدلی و همراهی ملت ایران با ملت‌های منطقه و ملت مصر اظهار داشت: دو ملت از اشتراکات فراوانی برخوردار هستند و هر دو موحد و به دنبال یگانه‌پرستی و استقرار عدالت و آزادی حقیقی و سرافرازی برای ملت‌ها بوده و با هر نوع تحقیر و ذلت مخالف هستند .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دو ملت ایران و مصر از نگاه فراملی ، فرانژادی و فراجغرافیایی برخوردار هستند، گفت: دو کشور کانون جوشش اندیشه ، علم ، فرهنگ و تمدن هستند و صدها سال پرچمدار تمدن بشریت بودند و در زمانی که دیگران در عقب ماندگی و اختلافات قومی به سر می بردند ایران و مصر کانون فکر ، علم ، تمدن و فناوری بودند.

احمدی‌ نژاد با تاکید بر اینکه دو ملت ایران و مصر از نگاه انسانی به مناسبات جهانی برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: ایران و مصر هیچ گاه به دنبال سلطه بر دیگران و تضییع حقوق سایر ملت ها نبودند و همواره خواهان عدالت ، آزادی ، عزت و رفاه برای همه ملت‌ها هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دو ملت ایران و مصر زنده و بیدار هستند ، گفت : امروز بیداری عمیقی در بین دو ملت حاصل شده که بی‌تردید مقدمه تحولات بزرگتر و تحقق آرزوهای تاریخی است.

دکتر احمدی‌ نژاد افزود : دو ملت ایران و مصر از وضع موجود جهان ناراضی و آن را در شان انسان نمی‌دانند، هر دو ملت ظلم ستیز و مخالف سلطه برده داران و مستکبران بر جهان هستند .

رئیس جمهور وجود دشمن مشترک را از دیگر نقاط اشتراک دو ملت ایران و مصر دانست و گفت : نظام سرمایه داری به سردمداری آمریکا و ولیده منحوس او یعنی رژیم صهیونیستی نه تنها دشمن مشترک ما بلکه دشمن همه ملت‌های جهان است.

احمدی‌ نژاد افزود : دولت های استعماری و سرمایه داری حاکم بر جهان همان برده‌داران و استعمارگران دیروز هستند که امروز نقاب حقوق بشر و دمکراسی بر چهره زدند و طی ۵۰۰ سال همواره به دنبال سلطه به منطقه بودند.

رئیس‌ جمهور خاطر نشان کرد: صد سال قبل سلطه‌گران از غفلت تاریخی و در دوره ای که ملت های ما در آستانه خواب عمیق بودند، حساس‌ترین نقطه منطقه را به تصرف درآورده و با طراحی و مقدمات فاسد رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی را به زور سرنیزه در فلسطین تحمیل کردند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی نماینده استعمارگران و برده داران سابق در منطقه و دشمن مشترک ملت های منطقه است خاطر نشان کرد: این رژیم تاسیس شد تا دائماً اختلاف ایجاد کرده و ملت‌های منطقه را تحقیر کند تا زمینه را برای غارت مستکبران فراهم سازد. اما امروز به‌واسطه مقاومت و بیداری ملت‌های منطقه شرایط به گونه ای شده که حتی خوش خیالترین عناصر سیاسی منطقه نیز به این باور رسیده‌اند که دشمن اصلی آنها سردمداران آمریکا و متحدین اروپایی و رژیم صهیونیستی است.

رئیس‌ جمهور خاطر نشان کرد : عناصری که امروز در فلسطین اشغالی به اصطلاح دولت تشکیل داده اند مهره ها و عروسک هایی هستند که در جلوی صحنه ماموریت نقش آفرینی دارند و عناصر و سیاست گذاران اصلی در پشت صحنه آمریکا قرار دارند.

احمدی ‌نژاد گفت: اگر امکانات و ظرفیت ملت‌های منطقه با هم مجتمع شود و با توجه به اینکه این منطقه مرکز اصلی انرژی جهان و کانون تمدن و فرهنگ اسلامی – انسانی و چهار راه سیاسی جهان محسوب می شود می‌توان تمام نیازمندی‌های ملت‌های منطقه را بدون نیاز به بیگانگان تامین کرد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دشمنان قصد دارند علت اصلی عقب ماندگی و فقر ملت های منطقه را، خود این ملت‌ها و از جمله اختلاف سلیقه در نگاه های مذهبی معرفی کنند در حالی که به گواهی تاریخ وضعیت امروز مولود سلطه سلطه گران و تحمیل به ملت های منطقه است .

احمدی ‌نژاد با بیان اینکه بوش با هدف نجات اقتصاد آمریکا و نجات رژیم صهیونیستی که فاقد هر نوع مشروعیتی بوده و منفورترین رژیم در دنیا است به منطقه لشکر کشی کرد ، گفت : اگر ماجرای مشکوکی به نام هولوکاست بهانه تشکیل رژیم صهیونیستی شد ماجرای مشکوک دیگری به نام ۱۱ سپتامبر بهانه حمله به منطقه قرار گرفت اما بیداری و همدلی ملت ها موجب شد سلطه‌گران شکست خورده و در باتلاق منطقه فرو بروند .

رئیس جمهور خاطر نشان کرد : امروز سردمداران آمریکا سیاست و نقاب های خود را عوض کرده و بدنبال تغییر مهره ها و عروسک های دست نشانده خود در جهان هستند، آنان امروز با قیافه طرفداری از ملت های منطقه و با شعار دمکراسی و حقوق بشر به صحنه آمدند اما همچنان هدف قبلی که نجات اقتصاد آمریکا و رژیم صهیونیستی است را دنبال می ‌کنند.

احمدی‌ نژاد گفت : اقتصاد جهان دیگر ظرفیت پذیرش دارائی های کاغذی دولت آمریکا را ندارد و تبعات این اقدام به داخل آمریکا برگشته است لذا سلطه‌گران برای نجات خود نیازمند تسلط مجدد بر منطقه و در اختیار گرفتن انرژی ارزان قیمت هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد : رژیم صهیونیستی غده سرطانی است لذا حتی اگر در یک وجب از سرزمین فلسطین باقی بماند تکثیر شده و اجازه نخواهد داد ملت های ما در امنیت و آرامش زندگی کنند .

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد : امروز دشمنان با نقاب طرفداری از ملت های منطقه و با سلاح تفرقه به صحنه آمدند.

رئیس جمهور تاکید کرد: بی‌تردید مستکبران و سلطه‌گران منشاء اصلی ایجاد اختلاف مذهبی و دودستگی بین شیعه و سنی هستند این در حالی است که مسلمانان به خدای واحد و یک پیامبر و کتاب آسمانی اعتقاد دارند و همه با یکدیگر برادر هستند و بنده حاضرم شخصا برای نجات فلسطین در کنار ملت مظلوم این سرزمین صدها بار جان بدهم، این آرزوی همه ملت ایران است.

احمدی ‌نژاد خاطر نشان کرد: سلطه‌گران در حالی از اختلاف و دو دستگی بین مسلمانان حرف می‌زنند که در اروپا ۷۲ فرقه وجود دارد و تا قبل از پایان جنگ دوم جهانی همیشه قتل و کشتار در آنجا حاکم بوده و در طول تاریخ زشت‌ترین صحنه های ضد بشری در اروپا و آمریکا شکل گرفته است اما آنان پس از جنگ جهانی دوم تصمیم گرفتند با هم متحد شده و سایر ملت ها را تحت سیطره خود قرار داده و ثروت آنها را غارت کنند .

رئیس جمهور با بیان اینکه ایجاد تفرقه ابزار اصلی پیشبرد سیاست های آمریکا و متحدینش در بین ملت‌های جهان و حتی در درون یک ملت است، تاکید کرد: بی تردید اگر ملت های منطقه با هم متحد باشند جایی برای صهیونیست ها و مستکبران باقی نخواهد ماند .

رئیس جمهور با اشاره به سخنرانی رییس جمهور آمریکا و شروط سیاسی وی به منظور اعطای وام به مصر اظهار داشت : اگر ایران و مصر دست به دست هم بدهند نیازی به اینگونه وام های با منت و تحمیلی نخواهند داشت . ملت ایران در طول ۳۲ سال به رغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدین آنها در عرصه های مختلف به پیشرفت های بزرگی نایل آمده و امروز با کمال افتخار آمادگی دارد به عنوان یک وظیفه همه تجربیات خود را در اختیار ملت مصر و همه ملت‌های جهان قرار دهد.

احمدی‌ نژاد با بیان اینکه ملت ایران عزت و پیشرفت مصر را عزت و پیشرفت خود می‌داند تاکید کرد: دشمنان دو ملت نمی‌خواهند بین ایران و مصر رابطه دوستی و برادرانه برقرار شود چرا که می دانند از همدلی و همکاری دو کشور قدرت اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی بزرگی در جهان به وجود خواهد آمد که بواسطه آن باید رژیم صهیونیستی منطقه را ترک کند.

وی افزود: بلافاصله پس از اینکه ایران و مصر در کنار هم قرار بگیرند صهیونیست ها چاره ای جز فرار از منطقه نخواهند داشت، آنان تا امروز به واسطه ایجاد فاصله بین ملت های منطقه به ویژه ایران و مصر بوده که توانسته‌اند خودشان را قالب کنند.

رئیس جمهور با اشاره به دعوت هیات مصری از وی برای سفر به مصر اظهار داشت : سفر به مصر جزء آرزوهای بنده است و به محض اینکه دعوتی از جانب مسئولین مصر انجام شود با افتخار به دیدار ملت بزرگ مصر خواهم شتافت .

احمدی ‌نژاد گفت: امروز ملت های منطقه در متن یک تحول بزرگ قرار گرفته اند و ماموریت های ما تازه آغاز شده است و در نقطه ابتدای حرکت قرار داریم اولین مأموریت ما این است که کشورهای خود را پیشرفته، عزتمند و قوی کنیم و به این ترتیب ماموریت تاریخی و جهانی مشترک خود را انجام دهیم که سرنوشت نهایی بشر به انجام درست این ماموریت بستگی دارد .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مکاتب فکری معاصر به طور کامل با بن‌بست و شکست مواجه شده‌اند، اظهار داشت: جهان نیازمند نظم ، اندیشه ، تئوری و نظریه جدیدی است و امروز سوال بشریت این است که کدام اندیشه و فرهنگ می تواند پاسخگوی حقیقی نیازهای بشریت باشد و کرامت انسان ها را حفظ و صلح و امنیت واقعی را برقرار کند و باور ما این است که اندیشه ای که در ایران و مصر حاکم است می تواند به این نیاز بشریت پاسخ دهد .

رئیس جمهور افزود: آمریکا و اروپا از مصر و ایران وحشت دارند چرا که می دانند این دو ملت از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند که هرگاه شرایط مناسبی فراهم شود می توانند فرهنگ و اندیشه خود را جهانی کنند.

احمدی‌ نژاد گفت: امروز جهان در انتظار مکتب و راه جدیدی است و دو ملت ایران و مصر با همدلی و وحدت می‌توانند به این نیاز بشریت پاسخ روشن و درستی بدهند که البته مقدمه آن اتحاد ملت‌های منطقه برای ریشه کن کردن رژیم صهیونیستی و احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین و پاکسازی منطقه از سلطه بیگانگان است .

رئیس جمهور همچنین با گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : امام راحل مردی بود که از متن ملت های ما برخاست و همه را به بازگشت به راه انبیاء الهی دعوت کرد؛ ایشان به یک ملت، جغرافیا و نژاد خاصی تعلق ندارد چون انسان کمال یافته ای بود و انسان کمال یافته، انسانی جهانی و فطری است. امام خمینی (ره) راه عزت و سرافرازی را برای همه ملت ها باز کرد .

سخنان اعضای هیئت مصری
در ابتدای این دیدار بیش از ۱۰ نفر از اعضای هیئت مصری در سخنان پر شور و حماسی ضمن تجلیل از مواضع ضد استکباری و ضد صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران و شخص دکتر احمدی نژاد بر ضرورت افزایش روابط دو کشور تاکید کردند آنان همچنین خواستار سفر فوری رییس جمهور به مصر و سخنرانی در اجتماع مردم مصر در میدان آزادی قاهره شدند.
یکی از اعضای هیئت مصری در سخنانی با تأکید بر لزوم برقراری روابط مناسب و سازنده میان جمهوری اسلامی ایران و مصر گفت: ملت مصر به نقش عظیم و ارزنده ایران در رویارویی با جهان استکبار و رژیم صهیونیستی و به ‌ویژه مواضع شجاعانه دکتر احمدی‌نژاد افتخار می‌کند.
وی با بیان اینکه ملت مصر بسیار علاقه‌مند است تا روابط تهران – قاهره با قوت احیا شود، گفت: بعد از انقلاب مصر دیگر برای ما قابل قبول نیست که بدنه و کالبد رژیم سابق مصر بر کشورمان حاکم باشد.
یکی دیگر از حضار اظهار داشت: انقلاب مصر همسو با انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوسته است و دو انقلاب با یکدیگر مشترکات فراوانی دارند و باید در کنار هم قرار بگیرند و اگر چنین نباشد خسران عظیمی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: جوشش و علاقه عظیمی بین مردم مصر برای برقراری رابطه با ملت ایران وجود دارد و از دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم تا نگرش ویژه‌ای به ایجاد رابطه با مصر داشته باشد و باید به‌گونه‌ای همکاری‌های دو کشور تقویت شود که تمامی دوران تلخ گذشته جبران گردد.
روزنامه‌ نگار الاخبار مصر نیز در سخنانی اظهار داشت: ملت مصر رژیم مزدور مبارک را ساقط کرد و از آنجا که این رژیم موجب قطع روابط تهران و قاهره شده بود، امروز دیگر وجود ندارد، لذا فرصت مناسبی است که مجددا روابط دو کشور احیاء شود.
یکی دیگر از اعضای هیئت مصری در سخنانی گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی میان ایران و مصر را مورد تأکید قرار داد و گفت: علاقه ‌مند هستیم روابط ایران و مصر هرچه سریع‌تر از سر گرفته شود.
وی افزود: دشمن مشترک ما همانا رژیم صهیونیستی است و باید در کنار هم در راستای رویارویی با این رژیم گام برداریم.
عضو دیگر هیأت مصری خواستار سفر فوری دکتر احمدی‌نژاد به مصر و سخنرانی در میدان «آزادی» قاهره شد و تصریح کرد: حضور شما در مصر روحیه و انرژی عظیمی به ملت مصر که همگی از علاقه‌مندان شما هستند، خواهد داد.
یکی از شخصیت‌های سیاسی مصر نیز در سخنانی با تجلیل از ساده‌ زیستی مسؤولین جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب مصر نیازمند کسانی است که دست کرامت و دوستی به سمت آنها دراز کند. ما خواهان برقراری روابط برادرانه میان دو کشور هستیم تا بتوانیم نقش اساسی خود را در منطقه و قاره آسیا ایفا کنیم.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر