1

مرتضی فنونی زاده: کاش پرسپولیس هم پارتی داشت پایان خدمت ۴ ماهه بگیرد/ امضای قرارداد مهاجم هلندی اشتباه بود

  • کد خبر : 371377
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰

پیشکسوت پرسپولیس گفت: با اینکه استقلال تحت جدول است و پرسپولیس در رده هشتم اما مطمئنم تا هفته دوازدهم که دربی برگزار می شود قرمز و آبی ها بین سه تیم اول جدول خواهند بود .

کاش پرسپولیس هم پارتی داشت کارت پایان خدمت ۴ ماهه بگیرد/ یک استقلال داشتیم که بعد از قهرمانی ناگهان سقوط کرد!/ امضای قرارداد مهاجم هلندی اشتباه بود

به گزارش خبرگزاری افق، مرتضی فنونی زاده بازیکن اسبق تیم پرسپولیس، درباره بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن، دیدار این تیم مقابل فولاد و شرایط رقیب همشهری پرسپولیس در انتهای جدول اظهاراتی را مطرح کرد:

مصاف پرسپولیس مقابل ذوب آهن را چطور ارزیابی کردید؟

بازی زیبایی بود. فقط بچه ها گل نزدند، البته متاسفانه باز هم تفکرات کادر فنی هجومی نبود که می گویند مهاجم نداریم.

با حضور مهاجم جدید هلندی این معضل برطرف میشود؟

من در رابطه با جذب لوکا معتقدم باشگاه اشتباه کرد که ندیده و نشناخته با این بازیکن قرارداد سنگین بست. ما قبلا هم در همین ارتباط بازیکن خارجی را از روی فیلم و عکس انتخاب کردیم و ثمره اش هم شد شرزود تمیروف! ای کاش اجازه می دادند چند جلسه در تمرین شرکت کند بعد درباره‌اش تصمیم قطعی می گرفتند.

شرایط خط دفاعی را چطور ارزیابی کردید؟

در دفاع جولسیانی، فرجی و پورعلی گنجی با اینکه بازیکنان قابلی هستند ولی هنوز به هماهنگی و آمادگی کامل نرسیده اند. البته ذوب آهن که احترام زیادی برای این تیم و طرفدارانش قائل هستم در این بازی هیچ خطری برای پرسپولیس ایجاد نکرد. اما در کل، بازی چند نقطه تاریک داشت.

چه نقاطی را تاریک دیدید؟

مهمترینش این بود که پرسپولیس گردش توپ در طول بازی را در اختیار داشت اما پاسکاری زیاد بدون گل فایده‌ای ندارد. نقطه دیگر شرزود تمیروف بود. دقیقا از لحظه ورود او به زمین مسابقه تیم ۱۰ نفره شد و با احتساب وقتهای تلف شده، پرسپولیس ۲۰ دقیقه آخر مثل ذوب آهن ۱۰ نفر بازی می کرد. شانس آوردند که تماشاگر نبود وگرنه با این وضعیت جنجال به پا می شد.

باز هم نقطه تاریکی در بازی پرسپولیس مورد نظر شما قرار گرفته است؟

بله! پرسپولیس بازهم با یک مهاجم بازی می کرد وقتی سیستم ۱-۳-۲-۴ در زمین اجرا می‌شود یعنی سرلک و کامیابی نیا هر دو هافبک دفاعی هستند. چون در کارهای نفوذی کمک نمی‌کردند. مهدی عبدی هم آن جلو تنهایی کاری از دستش بر نمی آید. امیدوارم با آمدن این هلندی وضعیت بهتر شود. یک نقطه تاریک دیگر این بود که وقتی تیمی ۱۰ نفره میشود هم خودش و هم حریف روبرویش تغییر تاکتیک میدهند. ولی پرسپولیس خیلی دیر تغییر تاکتیک داد. وقتی ذوب آهن در خط دفاع آسیبی به ما نمی رساند ما باید یک دفاع وسط را کم می کردیم و به جایش یک فوروارد می آوردیم. اصلاً چرا سیامک نعمتی نباید در این بازی به میدان برود. او غیر از دروازه بان در ۱۰ پست می تواند بازی کند. برای خود من سوال بود.

بازی بعدی مقابل فولاد را چطور پیش بینی می کنید؟

بازی مقابل فولاد آسان نیست! همیشه بازی مقابل تیم های خوزستانی به خصوص فولاد آسان نیست. به ویژه اینکه جواد نکونام مربی است که در این مدت خودش و توانایی هایش را ثابت کرده. امیدوارم اولین بازی خانگی پرسپولیس با برد همراه شود. ولی مطمئنم فولاد هم جزو تیم های خیلی خوب امسال است. چون نکونام تیمش را از حالا برای مسابقات آسیایی بسته است.

بیشتر بخوانید:

پیروزی پرسپولیس با گلزنی مهاجم خارجی

درباره سایر تیم ها صحبتی دارید؟

وقتی شنیدم سربازهای استقلال بعد از ۴ ماه حضور در محل خدمت شان کارت پایان خدمت گرفتند خیلی تعجب کردم.

از چه نظر؟

چطور می شود که ظرف چهار ماه کارت پایان خدمت بگیرند؟ من ۲۴ ماه کامل خدمت کردم، ۹ ماه هم سابقه جبهه دارم. در منطقه جنوب در دشت عباس بودم. یک روز مرخصی هم به من ندادند. وقتی میخواستم برای تیم ملی ارتش به اردوی تیم ملی بروم سه روز با تاخیر رسیدم چون اجازه خروج به من نمی دادند. البته رفتیم و در لیبی هم دوم شدیم. در فینال به الجزایر باختیم، یادش بخیر!

به نظر شما چطور می توان ظرف چهار ماه کارت پایان خدمت گرفت؟

وقتی پارتی داشته باشید همه کار می شود کرد. متاسفانه وضعیت به شکلی پیش می‌رود که شما برای خریدن ماکارونی هم اگر پارتی داشته باشید می توانید آن را ارزان تر پیدا کنید، چه برسد به کارت پایان خدمت و البته افراد بانفوذ که می توانند این مسائل را با چند تلفن به این طرف و آن طرف حل و فصل کنند. متاسفانه پرسپولیس از این پارتی بازی ها بلد نیست و یا افرادی را ندارد که بتواند از طریق شان از این کارها بکند.

چطور؟

همه به یاد دارند امید عالیشاه در اوج فوتبالش چطور مجبور شد برای خدمت سربازی به تراکتور برود و پرسپولیس دوفصل از داشتن چنین بازیکنی محروم شد. البته ما بخیل نیستیم. اتفاقاً به نظرم سیاوش یزدانی بازیکن فوق العاده خوبی است ولی از کسانی که با او کار کردند شنیدم که از نظر اخلاق فوتبالی ضعیف است.

این را از چه کسی شنیدید؟

بماند! ولی به طور کلی خوب است که فوتبالیست هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ اخلاقی در سطح بالا باشد، مثل محمد پنجعلی. من به لحاظ فوتبالی و فنی یزدانی را خیلی قبول دارم ولی به او توصیه می‌کنم از نظر اخلاقی هم خودش را بالا بکشد. جالب بود که مازیار زارع با اینکه در دفاع نیاز به بازیکن داشت ولی مرد و مردانه ایستاد و گفت این بازیکن را نمی خواهد. این یعنی صلابت مربی! من به مازیار زارع و پژمان نوری بابت تصمیمات اخیرشان در رابطه با تیم خوبشان ملوان تبریک میگویم.

از اوضاع و احوال جدول و قرار گرفتن پرسپولیس در رده هشتم خبر دارید؟

غیر از پرسپولیس که در جایگاه هشتم است استقلال هم که فصل قبل قهرمان شد شانزدهم است. پرسپولیس پنج فصل متوالی قهرمان شد و بعد که نایب قهرمان شد هوادارانش ناراحت شدند. البته برای استقلالی ها اینطور نیست آنها یک سال قهرمان می شوند و می روند تا ۱۰ سال بعد. البته تیم های استقلالی دیگری هم بودند مثل استقلال خوزستان یک سال قهرمان شد و فصل بعد سقوط کرد. ولی به طور کلی باز هم قهرمانی در این فصل بین سه یا چهار تیم تقسیم می شود. چون امسال لیگ خوبی داریم.

یعنی معتقدید استقلال می‌تواند دوباره به بالای جدول بیاید؟

قطعاً این اتفاق می‌افتد. شک نکنید تا هفته دوازدهم که دربی برگزار میشود پرسپولیس و استقلال که الان هشتم و شانزدهم هستند جزو تیم های اول تا سوم خواهند بود. البته باز هم می‌گویم نباید از تیم‌هایی مثل فولاد، سپاهان، گل گهر و مس رفسنجان غافل شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=371377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر