1

افزایش آمار نگهداری از حیوانات خانگی

  • کد خبر : 371421
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

علاوه بر مشکلات بهداشتی و احتمال انتقال بیماری، مشکلاتی که برای سایر مردم به وجود می آید

به گزارش خبرنگار افق ؛ اخیرا نگهداری از حیوانات خانگی مانند سگ، گربه و… تبدیل به فرهنگ شده و نشانه حمایت از حیوانات و روشنفکری خانواده می باشد و فضاهای مجازی نیز به این موضوع دامن زده است.در نتیجه تعداد افرادی که از حیوانات خانگی در آپارتمان نگهداری می کنند رو به افزایش است.
علاوه بر مشکلات بهداشتی و احتمال انتقال بیماری، مشکلاتی که برای سایر مردم به وجود می آید نیز قابل توجه است مانند حمله سگ های خانگی در خیابان به بچه ها و دیگر افراد. اما با توجه به اینکه در دین مبین اسلام حیوانات نیز صاحب حقوقی هستند و آسیب زدن به آنها جایز نیست باید راه حلی ارائه شود که در آن علاوه بر عدم آسیب به حیوانات از هزینه های تحمیلی مانند جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد و واکسیناسیون و… جلوگیری شود.
با توجه به مشکلات اخیر مجلس در صدد رفع مشکلات موجود برآمده است و طبق قانون جدید افراد متقاضی نگهداری سگ باید مجوز دریافت کنند و از پس هزینه های نگهداری و مسئولیت آن بربیایند و در صورت رها کردن یک در فضاهای خارج یا داخل شهر مجازات خواهند شد.
یکی از اعضا کمیسیون امنیت ملی مجلس در اظهار داشت: امروزه با پدیده رهاسازی سگ ها مواجه هستیم و افرادی که از سگ نگهداری می کنند مسئولیت توله های متولد شده را قبول نکرده و آنها را رها میکنند و به این دلیل شاهد افزایش آمار سگ های ولگرد در سطح شهر می باشیم. لذا افرادی که تمایل به نگهداری از سگ را دارند باید علاوه بر دریافت مجوز مسئولین نگهداری از آن را قبول کنند.
در همین راستا در هر شهر حوزه هایی با حضور دامپزشک، شهرداری و نماینده محیط زیست تشکیل می شود تا به درخواست افراد برای مجوز نگهداری سگ رسیدگی شود. اما در این طرح تکثیر و فروش سگ ممنوع است اما از صادرات سگ به کشور های دیگر استقبال می شود.

خبرنگار: سیده مریم حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=371421

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر