1

افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

  • کد خبر : 371423
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

در سال های اخیر دانشگاه فرهنگیان اقدام به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان کرده است


به گزارش خبرنگار افق ؛ با توجه به کمبود نیرو در آموزش و پرورش و افزایش آمار معلمان بازنشسته، دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۱ ظرفیت پذیرش دانشجویان را افزایش داده است. سهمیه های گروه آزمایشی ریاضی ۳۱۸۶ نفر و سهمیه علوم تجربی ۶۹۰۵ ، سهمیه گروه هنر ۳۰۸ نفر ، سهمیه گروه زبان ۱۵۳ نفر و گروه آزمایشی انسانی ۱۴۸۱۸ نفر می باشد.
ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در رشته علوم انسانی در صدر جدول قرار دارد و همین موضوع سبب اختلال در تناسب بین رشته ها شده است. پیشتر به دلیل گرایش متقاضیان به رشته های پزشکی و پیراپزشکی، گرایش به رشته هایی مانند ریاضی کاهش یافته است به گونه ای که جمعیت شرکت کنندگان در کنکور علوم تجربی در سال ۱۴۰۱، ۵۷۴۷۵۱ نفر می باشد.
در سال های اخیر دانشگاه فرهنگیان اقدام به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان کرده است و طبق آمار بالا ظرفیت پذیرش در رشته علوم انسانی از دیگر رشته ها بیشتر است و همین موضوع سبب افزایش گرایش به رشته علوم انسانی شده است به گونه ای که در سال ۱۴۰۱ تعداد داوطلبان کنکور علوم انسانی ۴۱۲۵۲۵ نفر می باشد.
با توجه به اهمیت شغل مقدس معلمی و نقش معلم در تربیت شهروندان آینده کشور، علاقه معلم به شغلش و انتخاب این این شغل از روی علاقه قلبی و توانایی و داشتن مهارت های مربوط به این شغل مانند توانایی انتقال مطالب و داشتن سعه صدر، بسیار مهم است. اما با توجه به مشکلاتی نظیر تعداد بالای داوطلبان تجربی و سخت بودن قبولی در این رشته، بازار کار نامناسب رشته های مهندسی و ریاضی، برخی از داوطلبان به دلیل امنیت شغلی و سایر مزایای فرهنگیان به جهت ظرفیت بالای پذیرش فرهنگیان در رشته علوم انسانی وارد این رشته می شوند. فلذا مسئولین جهت حل مشکل عدم تناسب در رشته های مختلف باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

خبرنگار: سیده مریم حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=371423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر