2

جزئیات رتبه بندی معلمان

  • کد خبر : 371440
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

طرح رتبه بندی معلمان به منظور افزایش حقوق آنان به سال های ابتدای دهه ی ۱۳۹۰ بر می گردد .

به گزارش خبرنگار افق ؛ در طول سال های اخیر بارها و بارها وعده هایی برای اجرای دقیق و کارآمد این طرح به معلمان داده شده است اما هر بار به بهانه های مختلفی مانند عدم اختصاص بودجه در لایحه بودجه و یا عدم تامین اعتبار برای بودجه اختصاص یافته ، اجرای این طرح به تعویق افتاده است .
برای اولین بار طرح رتبه بندی معلمان در دولت دهم و به دنبال تصویب سند تحول بنیادین مطرح گردید که بر این اساس وزارت آموزش و پرورش آیین نامه ایی تهیه کرد که در آن با توجه به شرایطی که معلمان احراز می کردند آنان را به ۴ رتبه تقسیم بندی کرده و مقرر شد حقوق معلمان به پایه ی ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه برسد . این طرح پیشنهادی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاده شد . ولی به دلیل ابهاماتی که در طرح وجود داشت رد شد .
برای دومین بار طرح رتبه بندی معلمان در دولت یازدهم از مهر ۱۳۹۴ مطرح شد اما دراین مرحله نیز به دلیل عدم تناسب بودجه اختصاص داده شده برای اجرای این طرح که حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان بود ، تعدادی از معلمان از جمله آموزگاران پیش دبستانی و معلمان با سابقه ی کم تر از ۶ سال از این طرح حذف شدند.
در سال ۱۳۹۵ و در جریان تدوین برنامه ششم توسعه ، طرح رتبه بندی معلمان به عنوان تکلیفی قانونی در ماده ۶۲ قانون برنامه ششم توسعه مطرح شد و با توجه به ابلاغ این قانون در ابتدای سال ۱۳۹۶ می بایست تهیه لایحه طرح رتبه بندی از زمان شروع برنامه ششم در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و دولت قرار گرفت و حداکثر تا قبل از بسته شدن لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ باید به مجلس ارائه می شد . اما به دلیل مشخص نبودن زمان اجرای این طرح در بند “الف” این ماده ، سبب حذف محدودیت زمانی برای اجرای آن شد و این بار به شکل قانونی یک فرصت ۵ ساله تا سال۱۴۰۰ در اختیار وزارت آموزش و پرورش و دولت قرار گرفت تا نسبت به اجرای این طرح اقدام کنند .
در پایان امید می رود با وعده های داده شده ، این طرح در سال ۱۴۰۱ اجرایی شود

خبرنگار: سید اصغر حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=371440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر