2

ایران و روسیه خودروی مشترک تولاید می‌کنند!+جزئیات

  • کد خبر : 371892
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در موضوع پلتفرم مشترک، با روس‌ها صحبت‌هایی انجام و مقرر شد که با مشخص شدن ۱۰۰ درصدی طرف خارجی، سرمایه‌گذاری مشترک در این زمینه انجام شود.

ایران و روسیه خودروی مشترک تولاید می‌کنند!+جزئیات

دیرعامل ایران خودرو گفت: در موضوع پلتفرم مشترک، با روس‌ها صحبت‌هایی انجام و مقرر شد که با مشخص شدن ۱۰۰ درصدی طرف خارجی، سرمایه‌گذاری”مهدی خطیبی” در جریان سومین روز از نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به مسکو افزود: سیاست‌های کلی همکاری دو کشور در زمینه خودرو کاملاً قطعی است، اما اینکه با چه گروه ها و شرکت‌هایی کار انجام شود، هنوز مشخص نیست و حتی ممکن است در آینده چینی‌ها نیز وارد این همکاری مشترک شوند.

وی بیان‌داشت: این گروه صنعتی برنامه حضور خود در بازار روسیه را با انجام کارهای مطالعاتی میدانی و کتابخانه ای از دو سال گذشته آغاز کرده و دانسته وارد این بازار خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: در دو حوزه خودروهای سواری و سنگین، برنامه برای ورود به بازار روسیه داریم و معتقدیم ظرفیت بازار خودروهای تجاری اگر بیشتر از حوزه سواری نباشد، کمتر هم نیست.

خطیبی خاطرنشان کرد: شب گذشته صورتجلسه‌ای در حوزه خودروهای سنگین برای صادرات کامیون “آتامان” با یکی از شرکت‌های معتبر روسیه منعقد و مقرر شد در گام نخست در مدت یکی دو سال به صورت CBU  (تولید خودروی کامل) به این کشور صادر شود.

وی بیان‌داشت: تیراژ صادرات در سال نخست یک‌هزار دستگاه خواهد بود و در سال‌های آینده اضافه خواهد شد.

کدام خودروهای سواری شانس حضور در بازار روسیه را دارند؟

مدیرعامل ایران‌خودرو ادامه‌داد: در حوزه خودروهای سواری نیز خودروی تارا به عنوان نمونه در نمایشگاه عرضه شد، اما خودروهای دنا و وانت آریسان، همچنین پژو۲۰۷ نیز می‌توانند جای کار داشته باشند و در آینده خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم شنید.

وی تصریح کرد: مهمتر از صادرات خودرو، موضوع خدمات پس از فروش و لوازم یدکی است.

خطیبی یادآور شد: در سال های گذشته بیش از ۱۳ هزار دستگاه سمند به روسیه صادر شد، اما مردم این کشور رضایت چندانی از خدمات پس از فروش آن ندارند؛ در این زمینه باید توجه بیشتری داشته باشیم و نگذاریم این تجربه تلخ تکرار شود.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم بهترین راه ورود به بازار روسیه و تداوم حضور در آن، انجام سرمایه‌گذاری مشترک است؛ یعنی خودروی سواری به صورت سی. کی. دی آورده شده و در روسیه تولید شود.

نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو که از ۳۱ مرداد با حضور معاون نخست وزیر روسیه، سفیر ایران در روسیه و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان افتتاح شد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰  شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی است، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید قرار دادند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=371892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر