4

ذخیره سدهای ما در معرض خطر قرار دارند

  • کد خبر : 372134
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سدهای ذخیره‌‌ای ما باتوجه به بارشی که اتفاق افتاده است در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش افق و به نقل از ایلنا ؛ علی سلاجقه درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر از مدار خارج شدن «سد اکباتان» استان  همدان گفت: یکی از مسائلی اساسی که در حال حاضر شدیدا منابع آبی کشور را تحت تاثیر قرار داده مسئله تامین منابع است. سدهای ذخیره‌‌ای ما باتوجه به بارشی که اتفاق افتاده است حتما در معرض خطر قرار دارند و دقیقا این مسئله درست است. سد اکباتان همدان تقریبا کمتر از یک میلیون متر مکعب حجم دریاچه است و قابل استحصال نیست.

رئیس سازمان محیط ادامه داد: خوشبختانه با تمهیداتی که اتخاذ شده است انتقال آب از چند مسیر به صورت آب پایدار در حال انجام است و مطمئن باشید هیچ مشکلی در بحث آب شرب اتفاق نخواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاقات ما را به این مسئله می‌کشاند که طی سال‌های آتی حتما به سمت و سویی برویم که به صورت اصولی با طبیعت برخورد کنیم و بر مبنای مدیریت جامعه حوزه آبخیز نسبت به انجام عملیات آبخیزداری و با  در نظر گرفتن همه پارمترهای زیستی بتوانیم به نحو مطلوب منابع پایدار ایجاد کنیم زیرا راه دیگری وجود ندارد.

سلاجقه درباره آخرین اقدامات کارگروهی که پیرامون مقابله با گرد و غبار تشکیل شده است، بیان کرد: خوشبختانه به صورت عملیاتی کار انجام می‌شود. اوایل مهرماه کارشناسان تخصصی کشور ما در ۳ دستگاه وزارت‌خانه‌ جهاد، نفت و نیرو و سازمان محیط زیست که به عنوان دستگاه ناظر است به کشور عراق سفر می‌کنند و ان‌شاالله در اولین اقدام مباحث مربوط به بحث‌ منشاء‌ گرد و غبار در دستور کارشان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در بحث عملیاتی از دستگاه‌های مسئول مخصوصا وزارت‌خانه‌های نیرو، جهاد و نفت به صورت عملیاتی وارد بحث شده‌اند، کارهای کارشناسی در حال انجام است و در مسئله تبادل نظرات کارشناسی هم کارها به زودی به صورت میدانی آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیظ زیست درباه آخرین وضعیت «پیروز» توله پلنگ ایرانی گفت: حالش خوب است. خبر جدید این است که پایش را روی زمین می‌گذارد. در مجموعه پردیسان جست و خیر می‌کند اما به دلیل این‌که توسط دایه انسانی پرورش پیدا کرده خصوصیات حیوانی کمتر در او نمود پیدا کرده است که کم کم باید به شکار عادت کند که این اتفاق می‌افتد.

وی درباره این‌که آیا «پیروز» از سوی مادرش پذیرفته شده است، بیان کرد: پیروز مادرش را تحویل نمی‌گیرد انسان را بسیار بهتر از مادرش تحویل می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=372134

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر