7

خشم نابغه؛ مسی قراردادش را تمدید نمی‌کند/ آخرین تانگو در پاریس

  • کد خبر : 372201
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۰۸

لیونل مسی از سرمربی پاری‌سن‌ژرمن ناراحت است و از تصمیمات او عصبانی شده است.

50 راز جالب درباره لیونل مسی نابغه فوتبال جهان - مجله کسب و کار بازده

لیونل مسی شاید قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن را تمدید نکند اگر گزارش روزنامه کاتالان ال‌ناسیونال را موثق بدانیم. این روزنامه نوشته فوق‌ستاره آرژانتینی از تصمیم کریستوف گالتیه برای تعویض او در دیدار با موناکو ناراحت شده. تاکتیسین فرانسوی مسی را غیرقابل جایگزین نمی‌داند و همین او را عصبانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

لایک جنجالی لیونل مسی + تصاویر

بازی‌های مسی در یک سوم دفاعی رقبا از نظر مربی پاری‌سن‌ژرمن چیز خاصی نیست و برای همین وقتی تیمش به‌دنبال گل پیروزی در دیدار با موناکو بود، در فاصله چهار دقیقه مانده به پایان مسابقه، برنده هفت توپ طلا را تعویض کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که امباپه که مثل مسی شب بدی داشت، در زمین ماند و یک فرصت عالی دیگر را خراب کرد.

این تصمیم برای مسی قابل درک نیست و ال‌ناسیونال مدعی شده مربی پاریسی‌ها نیز او را بازیکنی کلیدی در برنامه‌های خود نمی‌داند. مسی اصلاً دوست ندارد تعویض شود و یک بار در بارسلونا از بیرون آمدن از زمین در جریان یک مسابقه در لیگ خودداری کرد. کمتر از یک سال قبل در برد ۲ بر یک پاری‌سن‌ژرمن مقابل لیون، مسی تعویض شد و آنقدر واکنش‌برانگیز بود که مائوریسیو پوچتینو مجبور شد توضیح دهد هیچ مشکلی با مسی ندارد. بازیکنی با استعداد و توانایی‌های بی‌نظیر مسی معمولاً یا به‌دلیل مصدومیت تعویض می‌شود یا هنگامی که تیم پیروزی فوق‌العاده‌ای به دست آورده و مربی می‌خواهد او را حفظ کند و با تشویق ایستاده هواداران از زمین بیرون می‌رود.

پابلو سارابیا که در این بازی جای مسی را گرفت، نقش چندانی در روند بازی تیمش نداشت و تنها سه بار توپ را لمس کرد.

بازگشت به نوکمپ
پیش از این گزارشی در اکیپ منتشر شده بود مبنی بر اینکه پاری‌سن‌ژرمن مایل است قرارداد مسی را تمدید کند که کمتر از یک سال از اعتبارش باقی مانده. باشگاه به‌دنبال فرصتی برای شروع مذاکرات در این زمینه بوده اما ال‌ناسیونال نوشته تعویض مسی مقابل موناکو مذاکرات تمدید قرارداد را خراب کرده است. با توجه به اینکه مسی از رفتار گالتیه با خود ناخشنود است، به نظر می‌رسد به تمدید نکردن قرارداد با تیم پاریسی هم فکر می‌کند. حالا با توجه به اینکه گفته می‌شود امباپه بازیکن اصلی تیم شده و پشت پرده نیز تصمیم‌گیرنده است، شاید ماندن مسی سخت‌تر شود و او فوتبالش را در تیم دیگری پی گیرد و به پایان رساند.

این باعث شده شایعات جدیدی درباره بازگشت او به بارسلونا مطرح شود. او نزدیک به تمام افتخارات بی‌شمار دوران بازی خود را در بارسا به دست آورده و جایگاهی افسانه‌ای در این تیم دارد. خوان لاپورتا، رئیس بارسا هم آشکارا از علاقه به بازگرداندن مسی به نوکمپ صحبت کرده تا او بتواند فوتبالش را در تیم محبوبش به پایان برساند و در همه استادیوم‌ها مورد تشویق قرار بگیرد. اگر مسی قراردادش را با پاریس تمدید نکند، آماده است به نوکمپ برگردد البته اگر شرایط مهیا باشد. لاپورتا ماه گذشته گفت احساس دین می‌کند به مسی برای اینکه نتوانسته به علت مشکلات مالی، او را در باشگاه نگه دارد.

مشکلات دیگر
روزنامه کاتالان موضوع تمدید قرارداد مسی را تنها یکی از مشکلات رختکن پاری‌سن‌ژرمن توصیف کرده و نوشته تیم بعد از تساوی مقابل موناکو که برای نخستین بار در این فصل امتیاز از دست دادند، روز آرامی نداشته است. بر سر زدن ضربه پنالتی که با گل شدن توسط نیمار، پاریس‌از شکست خانگی گریخت، بین ستاره برزیلی و کیلیان امباپه درگیری به وجود آمد و اختلاف نظر میان گالتیه و مسی هم به مشکلات تیم اضافه کرده.

لیونل مسی فصل قبل را زیر نظر مربی هموطنش، مائوریسیو پوچتینو سپری کرد اما در نخستین فصل بازی‌اش در تیمی غیر از بارسلونا نتوانست اوج بگیرد و مصدومیت‌های متعدد هم مزید بر علت شد. این فصل اما ستاره ۳۵ ساله شروع خوبی داشته و در چهار بازی لیگ یک سه گل و دو پاس گل به‌نام او ثبت شده است. پاری‌سن‌ژرمن مثل لانس و مارسی ۱۰ امتیازی است اما با تفاضل گل بهتر در صدر قرار گرفته و امشب مقابل تولوز به‌دنبال بازگشت به روزهای پیروزی است.

توصیه گواردیولا
اما شاید هیچ مربی به اندازه پپ گواردیولا، مربی منچسترسیتی شناخت خوبی از مسی نداشته باشد. این دو چهار سال در بارسلونا کنار یکدیگر بودند و پرافتخارترین دوران تاریخ باشگاه را رقم زدند، در واقع با گواردیولا، مسی بهترین بازی‌های تمام دوران حرفه‌ای خود را انجام داد. در سال ۲۰۱۲ وقتی گواردیولا ماه‌های آخر حضورش روی نیمکت بارسلونا را سپری می‌کرد، درباره تصمیم مربی وقت تیم ملی آرژانتین، آلخاندرو سابیا برای تعویض مسی در تیم ملی صحبت کرد. کار سابیا با واکنش‌های عجیبی از سوی هواداران آرژانتین مواجه شد و گواردیولا به همتایش روی نیمکت آرژانتین توصیه‌هایی کرد مبنی بر اینکه بهتر است چطور با مسی رفتار کند. گواردیولا گفت: «باید در حرف زدن با مسی خیلی دقت شود و به یاد داشته باشید که او هرگز نباید تعویض شود.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=372201

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر