2

ورود قوه قضائیه به انتخاب مهدی تاج؟

  • کد خبر : 372218
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷

اگر ادعای محمود احمدی‌بیغش درست باشد و مهدی تاج با وجود داشتن سابقه قضائی در انتخابات شرکت کرده باشد، آن وقت باید انگشت اتهام به سمت نهادی نشانه برود که صلاحیت مهدی تاج را تأیید کرده است. اگر چنین باشد، همان اصل کلی فیفا هم نادیده گرفته شده و کلا اعتبار انتخابات زیر سؤال می‌رود.

مهدی تاج، رئیس جدید فدراسیون فوتبال، کارش را شروع کرده و قرار است تا دو سال آینده که انتخابات جدیدی برگزار شود، روی صندلی ریاست بنشیند. او در شرایطی سکان‌دار فوتبال ایران شده که موافقان چندانی ندارد. مهدی تاج در مدت‌زمانی که ریاست فدراسیون را بر عهده داشت، به واسطه بستن قرارداد حرف‌و‌حدیث‌دار با مارک ویلموتس بلژیکی زیر ذره‌بین قرار گرفت و بسیاری خواستند تا او بابت از‌دست‌رفتن بخشی از پول بیت‌المال محاکمه شود. ماجرای مهدی تاج و مارک ویلموتس هم تکراری است و تقریبا هر کسی یک بار داستان تاج را دنبال کرده باشد، می‌داند که ماجرا از چه قرار است.

بیشتر بخوانید:

استعفای کامرانی فر روی میز ریاست مهدی تاج

به هر روی، شرایط برای مهدی تاج از زمانی سخت شد که مارک ویلموتس از ایران به فیفا شکایت برد و درخواست غرامت ۶.۲ میلیون یورویی داد. تاج در آن برهه ویلموتس را متوهم دانست و حتی گفت که، چون خوب به زبان انگلیسی مسلط نیست، نمی‌داند که ایران در صورت فسخ قرارداد فقط باید سه ماه از دستمزدش را غرامت دهد؛ اما نهایتا فیفا حق را به مارک ویلموتس بلژیکی داد و با رفتن این پرونده به دادگاه عالی ورزش، فوتبال ایران نه ۶.۲ بلکه قریب به ۳.۲ میلیون یورو، محکوم شد و باید غرامتش را به ویلموتس بپردازد؛ ولی در ایران قبل از اینکه رأی نهایی دادگاه عالی ورزش از راه برسد، جویی هیجانی صورت گرفت و خواسته شد تا مسببان این قرارداد جریمه شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=372218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر