4

مانع جدید رتبه بندی فرهنگیان

  • کد خبر : 372310
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

پس از کش و قوس های فراوان و با تاخیر بیش از یک دهه و قانون رتبه بندی فرهنگیان توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید توسط شورای نگهبان رسید و این قانون برای اجرا به دولت ابلاغ شد .

به گزارش خبرنگار افق؛ وزارت آموزش و پرورش برای تدوین آیین نامه و شیوه نامه اجرایی این قانون مدت زمان زیادی وقت صرف کرد و نهایتاً آیین نامه و دستورالعمل اجرایی آن در مرداد ماه ابلاغ شد.
انتظار فرهنگیان اجرای سریع و بدون فوت وقت این قانون بود ولی متاسفانه آموزش و پرورش در اجرای این قانون به روش های مختلف مانع ایجاد می کند آخرین مورد از این موانع معرفی سامانه های جهت بارگذاری اسناد و مدارک رتبه بندی توسط فرهنگیان است، موضوعی که توسط بخش زیادی از فرهنگیان مورد اعتراض قرار گرفت است.

آنان اعتقاد دارند تمام اسناد و مدارک شغلی جهت انجام رتبه بندی در اختیار ادارات آموزش و پرورش محل خدمت فرهنگیان قرار دارد و لذا بارگذاری این اسناد فاقد دلیل موجهاست.

این دسته از فرهنگیان محترم بیان می کنند آیا کارمندان سایر سازمان ها برای افزایش حقوق و کسب مزیت مالی نیز مانند معلمان ملزم به بارگذاری مدارک مثبته هستند؟

ضمن اینکه تمام فرهنگیان قبلا در یکی از رده های پنجگانه رتبه بندی شده اند و شایسته است رتبه بندی جدید بر اساس همان ملاک ها صورت گیرد.

متاسفانه مدارک جدید درخواست شده باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است چه بسا طیف وسیعی از معلمان ایثارگرانه صرفا در صدد آموزش و تربیت فرزندان ایران زمین بوده و به فکر تهیه و جمع آوری مدرک نبوده اند و گروهی بر خلاف این روند در پی سند سازی و جمع آوری مدارک و اسناد بوده اند و اکنون با این شیوه ارتقا شغلی قطعا گروه اول دچار زیان و خسران خواهند شد.

همچنین بسیاری از فرهنگیان در طول خدمت مدارک و استنادات خود را جمع آوری نکرده و یا آن را مفقود کرده اند. لذا از مسئولین محترم انتظار می رود به این مشکلات توجه کنند و انتظار فرهنگیان جهت اجرای رتبه بندی را طولانی تر از این نکنند.

خبرنگار: معصومه سادات حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=372310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر