1

پیشنهاد نجومی تیم عربی به اسکوچیچ/ توافق ۳ ساله و مخفیانه سرمربی تیم ملی!

  • کد خبر : 372382
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰

با توجه به مذاکره فدراسیون فوتبال ایران با کارلوس کی‌روش و همچنین عدم حمایت مسئولان جدید از دراگان اسکوچیچ، به نظر می‌رسد طی روزهای آینده باید شاهد پایان همکاری مربی کروات با تیم ملی ایران باشیم.

صبر سرمربی تیم ملی لبریز شد؛ اسکوچیچ: طی چند روز آینده در کنفرانس خبری همه چیز را می‌گویم - ایرنا

بعد از چندین سال همکاری با تیم‌های مختلف باشگاهی نظیر ملوان، فولاد، رایکا بابل و نفت آبادان، دراگان اسکوچیچ سرمربیگری تیم ملی را بر عهده گرفت و توانست ایران را به جام جهانی ۲۰۲۲ برساند. اتفاقی که باعث شد تا خیلی‌ها از او به‌عنوان سرمربی ایران در قطر یاد کنند و البته انتقادهایی هم به تغییر او و حضور مربی جدید وارد شود.

بیشتر بخوانید:

جانشین اسکوچیچ مشخص شد!/ چه کسی کاپیتان تیم ملی را به فدراسیون فوتبال معرفی کرد؟

در بدو حضور اسکوچیچ روی نیمکت ایران، گروهی از پیشکسوتان بر این عقیده بودند که او نام کوچکی است که نمی‌تواند تیم ملی را به موفقیت برساند. با این حال اسکوچیچ بخصوص در بحرین موفقیتی بزرگ را به دست آورد و سپس تیم ملی را در دور نهایی و به‌عنوان صدرنشین به جام جهانی رساند. اتفاقی که کمی از نقدهای وارده به رزومه او را کم کرد اما با تغییر مدیریت در فدراسیون فوتبال، حالا بحث اخراج او داغ و جدی شده است.

خیلی‌ها از همان ابتدا اعتقاد داشتند حضور روی نیمکت تیم ملی ایران می‌تواند رزومه اسکوچیچ را برای آینده بسازد. این گروه پر بیراه نگفتند، چرا که نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران می‌تواند تا سال‌ها حضور او را حداقل در لیگ‌های مختلف حوزه خلیج فارس تضمین کند. اتفاقی که احتمالاً بعد از قطع همکاری او با تیم ملی ایران رخ خواهد داد و اسکوچیچ را خیلی زود در یک تیم عربی خواهیم دید.

اخراج اسکوچیچ ، با توجه به اینکه او تا پایان سال ۲۰۲۲ با تیم ملی قرارداد دارد، حدود یک میلیون دلار برای فدراسیون فوتبال هزینه می‌تراشد. قرارداد اولیه اسکوچیچ با فدراسیون ۲۰۰ هزار دلار بود اما زمان مدیریت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم تغییراتی در آن به وجود آمد. آن هم با توجه به موفقیت‌هایی که دراگان به دست آورده بود.

با توجه به تغییر رقم قرارداد و مدت آن، همچنین پاداش‌هایی نظیر صعود به جام جهانی و پیروزی‌های متوالی تیم ملی ایران و البته باقی‌ماندن ۶ ماه از تعهد، فدراسیون فوتبال باید مبلغی در حدود یک میلیون دلار کنار بگذارد و به اسکوچیچ پرداخت کند. مگر اینکه اتفاق دیگری رخ بدهد و طرفین در این زمینه با یکدیگر به توافق برسند. مثلاً فدراسیون فوتبال طلب اسکوچیچ و پاداش‌های او را نقداً پرداخت کند و این مربی هم به جدایی توافقی رضایت بدهد.

در روزهایی که فدراسیون فوتبال مذاکره با کارلوس کی‌روش را آغاز کرده تا با او برای هدایت تیم ملی ایران به توافق برسد، دراگان اسکوچیچ هم بیکار ننشسته و صحبت‌هایی را با چند باشگاه انجام داده است. یک باشگاه عربی که گفته می‌شود از امارات است، پیشنهاد جذابی به سرمربی تیم ملی ایران ارائه داده و خواستار حضور بلندمدت او در ادنوک‌لیگ شده است. پیشنهاد ۳ ساله و ۵ میلیون دلاری، آخرین خبری است که درباره آینده اسکوچیچ و این باشگاه شنیده شده که می‌تواند یک اتفاق مهم برای سرمربی تیم ملی باشد. حتی گفته می‌شود سفر چند روز قبل اسکوچیچ به امارات و تماشای بازی احمد نوراللهی هم بی‌دلیل نبوده و او در این سفر مذاکراتی نیز درباره آینده‌اش انجام داده که البته ایرادی هم به آن وارد نیست.

اسکوچیچ با اینکه مذاکراتی با باشگاه مورد نظر انجام داده اما همچنان منتظر تصمیم فدراسیون فوتبال ایران و شخص مهدی تاج است. او امیدوار است بتواند برای نخستین بار در جام جهانی مربیگری کند و همچنان روی نیمکت تیم ملی بماند. هر چند بخت اسکوچیچ خیلی کم است و از حالا می‌توان قطع همکاری او با فدراسیون فوتبال را پیش‌بینی کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=372382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر