1

شکل پول چه کشورهایی با مرگ الیزابت دوم تغییر می‌کند؟

  • کد خبر : 372440
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۳۴

با مرگ الیزابت دوم پادشاه بریتانیا تصویر او روی پول چندین کشور به تدریج با تصویر پادشاه جدید، عوض خواهد شد.

شکل پول چه کشورهایی با مرگ الیزابت دوم تغییر می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری افق، به نقل از اسکای نیوز، پس از مرگ الیزابت دوم، انتظار می‌رود تغییراتی در ظاهر اسکناس و سکه در کشورهای مشترک المنافع با بریتانیا که روی پول‌هایشان چهره پادشاهان بریتانیا مشخص شده است، ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

ملکه انگلیس درگذشت؛ پایان هفت دهه سلطنت | چارلز ۷۳ ساله بر تخت پادشاهی نشست

انتظار می‌رود که ظاهر پول کشورهای بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، جامائیکا، بانک مرکزی کارائیب شرقی و بقیه کشورهای مشترک المنافع، تغییر کند و چهره چارلز سوم پادشاه جدید بریتانیا به جای پادشاه فقید چاپ یا هک شود.

تغییر در ظاهر پول این کشورها به شکلی فوری انجام نخواهد شد بلکه کار با پول‌های فعلی ادامه خواهد داشت و تغییر آن به تدریج انجام خواهد شد.

بانک مرکزی انگلیس دیروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که اسکناس‌های حاوی تصاویر ملکه الیزابت دوم پس از مرگ ملکه به صورت قانونی باقی می‌مانند و پس از پایان ایام سوگواری نیز اطلاعیه دیگری درباره اسکناس‌های فعلی منتشر خواهد کرد.

قرار است اسکناس‌هایی با ارزش‌های مختلف و با تصویر پادشاه جدید، چاپ شود و به تدریج جایگزین اسکناس‌های قدیمی شود.

در سلطنت، رسم بر این است که چهره شاه در جهت مخالف چهره سلف خود روی پول‌ها ظاهر شود. به این ترتیب، سمت چپ صورت ملک چارلز روی سکه‌ها و اسکناس‌های بریتانیا ظاهر می‌شود، زیرا در حال حاضر سمت راست صورت الیزابت دوم روی پولشان ثبت شده است.

با وجود اینکه الیزابت دوم تاج و تخت بریتانیا را در سال ۱۹۵۲ به دست گرفت، اما سال ۱۹۶۰ تصویر او برای اولین بار روی اسکناس یک پوندی ظاهر شد و بعداً تصویر او روی بقیه اسکناس‌ها ظاهر شد.

در استرالیا، اکثر استرالیایی‌ها به جز ملکه الیزابت چهره دیگری روی سکه‌های خود نمی‌دیدند. برای چندین دهه، پرتره ملکه یادآوری مهمی از رابطه استرالیا با خانواده سلطنتی بوده است.

انتظار می‌رود که پرتره ملکه برای مدتی روی سکه‌ها و اسکناس ۵ دلاری استرالیا باقی بماند  و به تدریج آن را با تصویر ملک چارلز تغییر دهند و همچنین این امکان وجود دارد که پول‌های دارای تصویر هر دو با هم در این کشور تهیه شود.

در کانادا، بانک مرکزی اعلام کرد که اسکناس ۲۰ دلاری فعلی که تصویر ملکه الیزابت را نشان می‌دهد، قرار است برای سال‌های آینده در گردش باشد و با تغییر پادشاه، هیچ الزام قانونی برای تغییر طرح در دوره معینی وجود ندارد.

به گفته برخی کارشناسان، با توجه به برنامه‌ریزی مقامات مسئول ضرب، پیش‌بینی می‌شود که چهره شاه چارلز ظرف یک یا دو سال بر روی واحد پول کانادا ظاهر شود.

الیزابت دوم در سال ۱۹۳۵ در اولین سری از اسکناس های بانک کانادا  با چهره دوران کودکی خود ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=372440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر