1

رقم قرارداد سرمربی تیم ملی باورکردنی نیست!

  • کد خبر : 372509
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است فدراسیون در حق حمید استیلی زننده گل قرن بی معرفتی کرده است.

در حق حمید استیلی بی معرفتی کردند/ ۲ بار کی‌روش ما را به جام جهانی برد؛ یک بار هم ما/ رقم قرارداد سرمربی تیم ملی باورکردنی نیست!

سوژه این روزهای فوتبال ایران تغییر و تحولات در تیم ملی کشورمان است. یکی از این تغییرات مربوط به استعفای حمید استیلی بود. سرپرست تیم ملی کشورمان که چند روزی پس از انتخاب مهدی تاج در سمت خود مشغول به کار بود ناگهان استعفا داد در همین ارتباط با پایان رأفت پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و یکی از دوستان نزدیک حمید استیلی دقایقی گفت و گو کردیم:

حمید استیلی پس از استعفا از سرپرستی تیم ملی متن کوتاهی نوشت اما مصاحبه نکرد. این چند روز با دوست صمیمی خودتان در ارتباط بوده اید؟

بله، متأسفانه درحق حمید استیلی بی معرفتی کردند. شما همین الان به پیشکسوتان و فوتبالی ها زنگ بزنید و ببینید ۸۰ درصد مخالفت جدایی حمید استیلی هستند و بابت برخی اتفاقات و تصمیمات نگران هستند.

بیشتر بخوانید:

غافلگیری کارلوس کی‌روش برای فوتبال ایران؟!

چرا نگران؟

روز به روز فوتبالی ها از فوتبال دورتر و افراد غیرفوتبالی به تیم ملی و فدراسیون نزدیک تر شده اند. این اصلا قشنگ نیست که زننده گل قرن را کنار بگذاریم. حمید استیلی دوست صمیمی من است اما نیازی به تعریف و تمجید ندارد. همه اهالی فوتبال می دانند او پسر بامعرفت و زحمتکشی است.

ظاهرا استیلی خودش استعفا داده است؟

من یک سئوال دارم. اگر دوستان مخالف استعفای استیلی بودند یا اینکه دوست داشتند او را نگه دارند چرا پس از استعفا حتی یک تماس تلفنی هم نگرفتند؟ به نظر می رسید منتظر استعفایش بودند. من اگر جای رئیس فدراسیون بودم اصلا اجازه نمی دادم استیلی از این مجموعه جدا شود. من می دانم در همین زمان کمی که سرپرست تیم ملی بود چقدر پول و منابع جور کرد، به این و آن رو زد تا امور تیم و حتی فدراسیون را رتق و فتق کند. او زننده گل قرن بود و این رفتار و برخوردها با چنین ورزشکار جوانمردی جای هیچ توجیهی نداشت.

توصیه جالب علی پروین به حمید استیلی | پایگاه خبری جماران

زمانی که قبول کرد سرپرست تیم ملی شود شما درجریان بودید یا اینکه مشورتی به او دادید؟

او به این خاطر مسئولیت سنگین مدیریت و سرپرستی تیم ملی را قبول کرد چون ایران را دوست دارد. چون برای تیم ملی این مملکت زحمت کشیده است و به عنوان نماینده صدها ملی پوش سابق و پیشکسوت پرسپولیس بوده است. حمید استیلی وزن تیم ملی را هم بالا برده بود و حالا قرار است چه کسی به عنوان مدیر و سرپرست تیم روی نیمکت ایران در جام جهانی بنشیند؟

دقیق نمی دانیم اما …

اما چی؟ حتما فوتبالی نخواهد بود. این خیلی بد است که ما بازیکن سابق تیم ملی را کنار بگذاریم و یک غیرفوتبالی را به عنوان مدیر تیم روی نیمکت بنشانیم. اگر فدراسیون یک فرد غیر فوتبالی روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی بگذارد خودش را زیر سئوال خواهد برد. در واقع یک نوع توهین به همه پیشکسوتان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه لیست کی‌روش و اسکوچیچ

بگذریم! نظرتان درخصوص انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی چیست؟

این نظر شخصی من است که کارلوس کی روش طی ۸ سال حضور در ایران خیلی برای تیم ملی و فوتبال این مملکت زحمت کشید. فراموش نمی کنیم بازیکنانی مثل اشکان دژاگه یا رضا قوچان نژاد را آورد که این دومی گل صعود ایران به جام جهانی را زد. طرز تفکر بازیکنان ایرانی را عوض کرد تا به جای لیگ های کشورهای عربی به اروپا رفته و لژیونر تیم های مطرح شوند اما … ( کمی مکث می کند)

اما چی؟

دو مرتبه کارلوس کی روش تیم ایران را به جام جهانی برد و حالا ما داریم او را می بریم! باورش سخت است یک مربی که تا همین دو سال پیش در ایران قرارداد میلیون یورویی می بست بیاید با ماهی ۵۰ هزاریورو ببندد.

ولی این رقم کاملا درست است؟

می دانم اما منظورم این است که کی روش می خواهد پنجمین جام جهانی خودش را تجربه کند که سه مرتبه آن با ایران بوده است. او فرصتی برای آماده سازی تیم ملی ندارد. نه ما فیفادی داریم و نه او می تواند لیگ را مثل گذشته  ۴۰ روز تعطیل کند. دو بازی با اروگوئه و سنگال داریم و بعد باید برویم جام جهانی و خیلی زمان کم است.

منظور شما این است که کی روش موفق نمی شود؟

خدا نکند موفق نشود اما کار سخت است. همه ما ایرانی ها دعا می کنیم تیم ملی و کی روش موفق شوند و شاید اتفاقات فوتبالی در این زمینه به ما کمک کند. اگر بخواهم فوتبالی صحبت کنم باید بگویم فوتبال ایران ۵۰ سال از انگلیس عقب است. چه به لحاظ لباس، توپ فوتبال، لیگ یا فن فوتبالی و هرچیزی که فکرش را بکنید ما حریف این تیم نیستیم. آمریکا و ولز هم از لحاظ فوتبالی از ما جلو هستند. بنابراین ساده انگاری است بگوییم فوتبالی می توانیم مقابل این حریفان پیروز یا موفق شویم و امیدوارم اتفاقات فوتبالی به ما کمک کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=372509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر