2

رئیس‌جمهور به نیویورک سفر خواهد کرد

  • کد خبر : 372563
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور از سفر آیت‌الله رئیسی به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی رییس‌دفتر رییس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: سفر آقای رییس‌جمهور به ازبکستان یک سفر چند وجهی است که ابتدا دیدار دوجانبه با مقامات ازبکستان و بر اساس قواعد سفرهای دیپلماتیک، ملاقات‌های دو رییس‌جمهور و وزرای محترم هیات همراه انجام خواهد گرفت.

وی افزود: جلسات کمیسیون مشترک دو کشور برگزار می‌شود و حدود ۱۸ سند و تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ازبکستان امضا خواهد شد.

رییس‌دفتر رییس‌جمهور بیان کرد: بُعد دیگر سفر ملاقات‌ها دوجانبه با سران کشورهای حاضر در این اجلاس است؛ دیدارهایی اعم از دیدار با روسای جمهور روسیه، چین، هند و سایر کشورهایی که در اجلاس شانگهای حضور خواهند داشت.

اسماعیلی بیان کرد: دیگر بُعد سفر اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای است که به‌عنوان سازمان مهم منطقه‌ای و بین المللی مطرح است و دایره شمول آن کشورهای بزرگ و متعددی هستند و همکاری‌های منطقه‌ای می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد ما داشته باشد.

وی گفت: علاوه بر این به لحاظ اینکه کلیات فرایند عضویت ایران در شانگهای سال قبل به تصویب رسیده بود، امسال هم سند عضویت ایران که به تصویب دولت رسیده، مصوبه هیات دولت و سندهای ۴۹ گانه مربوط به عضویت ما به تصویب دولت رسید. سند اصلی توسط وزیر خارجه و وزاری خارجه عضو این سازمان به امضا می‌رسد و این موفقیت خوبی برای ایران در این سفر خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر رییسی به نیویورک و سازمان ملل گفت: آقای رییس‌جمهور قصد سفر به نیویورک را دارند و در زمان مشخص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=372563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر