2

مشارکت جامعه محلی قشم در حفاظت از ذخیره‌گاه زیست‌کره حرا

  • کد خبر : 372574
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

مدیر محیط‌زیست سازمان منطقه آزاد قشم از مشارکت فعال جامعه محلی و روستانشینان جزیره قشم در حفاظت و توسعه جنگل‌های حرا که به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره شناخته می‌شوند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از فرینا، سید هاشم داخته با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه‌هایی که باهدف حفاظت از منابع طبیعی و بهره‌برداری خردمندانه از این منابع در جزیره انجام می‌شود پروژه بذرچینی حرا جهت کاشت، توسعه و حفاظت از جنگل‌های حرای قشم می‌باشد.

داخته ادامه داد: این برنامه دو سال است که در روستای گوران شروع‌شده و در سال اول ۲۰۰ اصله نهال حرا کاشته شد و تاکنون تعداد این نهال‌ها به ۶ هزار اصله افزایش پیداکرده و ۴۰ کودک در کاشت و نگهداری این نهال‌ها مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به محیط‌زیست و گردشگران در زمستان می‌توانند تعدادی از این نهال‌ها را تهیه و به نام خود در بستر گلی بانام محلی، “سر زور زوما” بکارند.

مدیر محیط‌ زیست سازمان منطقه آزاد قشم افزود: برنامه امسال ما آموزش و مشارکت هر چه بیشتر افراد از داخل و خارج روستا می‌باشد تا افراد علاوه بر اینکه بذرهای حرا رو جمع‌آوری می‌کنند در خصوص فعالیت‌های گردشگری روستا، معماری پایدار و نقش گردشگری در اکوسیستم حرا آشنا شوند.

بنابراین گزارش، این پروژه بانام محلی سر زور زوما، چند سال است که با مدیریت شرکت تعاونی توسعه روستایی گوران  پی‌ریزی شده است و با مشارکت شورا، دهیاری و مردم خوب گوران پیش می‌رود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=372574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر