3

استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های تولید برق در توسعه اقتصادی و صنعتی قشم

  • کد خبر : 372726
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم وجود نیروگاه‌های تولید برق در این جزیره را ویژگی بی‌نظیر به منظور دستیابی به توسعه اقتصادی و صنعتی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از فرینا، افشار فتح‌الهی در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی غدیر قشم گفت: جزیره قشم هم‌اکنون از لحاظ تولید و صادرات برق در وضعیت مناسبی قرار دارد و باید برای جلوگیری از خام فروشی برق و تولید ثروت برای مردم جزیره به سمت راه اندازی صنایعی حرکت کنیم که ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کنند.
فتح الهی ادامه داد: در دنیای امروز انرژی مهمترین محور توسعه به حساب می‌آید که خوشبختانه در قشم طرح‌های بزرگی در این حوزه در دست اجراست و با وجود آب، برق، گاز و ذخایر نفتی قشم توان تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه را دارد.
به گفته وی، تولید و صادرات برق هم‌اکنون فرصت خوبی برای رشد اقتصادی و اشتغالزایی در اختیار جزیره قرار داده و با توسعه صنایع پایه همچون پتروشیمی، نفت، فولاد و جلوگیری از خام‌فروشی برق و استفاده در این صنایع، ارزش افزوده و ثروت بیشتری برای جزیره به دست خواهد آمد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت تولید آب توسط نیروگاه‌های جزیره افزود: در بحث تولید آب در جزیره مشکلی وجود ندارد بلکه مسئله اصلی مسئله مدیریت آب است.
فتح الهی تاکید کرد: با هم افزایی بین دستگاه های اجرایی، تمام تولیدکنندگان آب در جزیره باید به سمت حل تنش آبی حرکت کنند.
به گفته وی، اگر آب تولید شده در نیروگاه‌ها به شبکه آبرسانی جزیره متصل شود همه روستاها و شهرهای جزیره از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی و در دسترس بهره‌مند خواهند شد.
بنابراین گزارش؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی غدیر قشم بازدید کرد و طی نشستی با مصطفی تندرو مدیرعامل این مجموعه، طرح های توسعه ای و نیروگاهی در دست اقدام را بررسی و دستوراتی جهت حل مشکلات پیش روی این مجموعه صادر نمود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=372726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر