3

دعوت کی‌روش از چهره ویژه؛ بازیکنی که بدون باند در همه باندهاست!

  • کد خبر : 372745
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

ستاره تیم ملی از معدود بازیکنانی است که در هیچ باند و دسته‌ای قرار نگرفته است.

شاید جالب‌ترین نام بین بازیکنان حاضر در اردوی اتریش تیم ملی، وحید امیری باشد؛ ستاره پرسپولیس که از اواخر فصل گذشته مصدوم شده و مدت‌هاست پا به توپ نزده است. امیری در حالی در لیست کی‌روش جا گرفته که دراگان اسکوچیچ امکانات پزشکی کمپ تیم ملی را برای درمان در اختیار او قرار داده بود و بابت این داستان ملامت می‌شد! با این حال او بدون حتی یک جلسه شرکت در تمرینات گروهی و بی‌آنکه رسیدنش به جام‌جهانی قطعی باشد، مسافر اتریش شده است. این موضوع نشان می‌دهد امیری به‌شدت مورد اعتماد مربی پرتغالی است و کی‌روش نمی‌خواهد حتی از یک سر سوزن شانس رسیدن وحید به قطر چشم‌پوشی کند.

بدون باند و در همه باندها

نکته جالب در مورد وحید امیری این است که هرگز هیچ حاشیه‌ای نداشته و در باند و گروه خاصی قرار نگرفته، اما در عین حال تمام مربیانش از او راضی بودند و به این بازیکن اعتماد داشته‌اند. اگر فرض کنیم مهدی طارمی در باند کارلوس کی‌روش است و برای بازگرداندن او دست به هر کاری زد و اگر فرض کنیم سردار آزمون هم در باند اسکوچیچ بود، وحید امیری به هیچ‌یک از این دو مربی نزدیکی خاصی نداشت و در عین حال عصای دست هر دوی آنها به شمار می‌آمد. شرایط فقط در تیم ملی برای امیری اینطور نیست، چراکه او در باشگاهش هم وضعیت کاملا مشابهی داشته است. در پرسپولیس مربیانی آمدند و رفتند که داستان‌های خاص خودشان را داشتند. برانکو که جایگاه تاریخی پیدا کرده، گابریل کالدرون به ناچار وارد مناقشاتی شد و یحیی گل‌محمدی هم با تفکرات خاص خودش سرمربی سرخ‌هاست، اما وجه مشترک هر سه آنها اعتماد کامل به امیری بود. مثلا در دوران کالدرون، یکی از کشمکش‌های او با شجاع خلیل‌زاده این بود که مدافع پیشین سرخ‌ها قبول نمی‌کرد در پست دفاع راست بازی کند. این موضوع حتی به نیمکت‌نشینی شجاع هم منجر شد. در مثالی دیگر امید عالیشاه نیز تغییر پست بازی‌اش در دوران مربی آرژانتینی را نپذیرفت و با او زاویه پیدا کرد، اما آیا هرگز یکی از این موارد را در مورد امیری شنیده‌اید؟ آیا به گوش‌تان خورده که او حاشیه‌ای داشته باشد یا نیم‌خط مصاحبه ناجور علیه کادرفنی، هم‌تیمی‌ها و حتی رقبا انجام بدهد؟ امیری در هر پستی که لازم بوده بازی کرده و غر نزده؛ او در جام‌جهانی قبلی هم از بهترین بازیکنان ایران بود، بنابراین هیچ‌چیز عجیبی نیست که کی‌روش نتواند چشم از این بازیکن بپوشد.

ضد همه بحران‌ها

نکته جالب در مورد وحید امیری این است که حتی اگر عده‌ای دیگر بخواهند او را وارد بحران کنند، خودش تن به این داستان نمی‌دهد. به‌عنوان مثال در یک سال گذشته حرف و حدیث‌های بسیار زیادی در مورد کارت معافیت از خدمت امیری وجود داشته است. طبیعتا ما مسئول قانونی یا کارشناس نیستیم و نظام وظیفه هم در چند نوبت مقابل کنجکاوی افکار عمومی، کارت معافیت امیری را تأیید کرده، اما مهم این است که خود او حتی به اندازه یک سطر هم وارد حواشی نشده و به کسی واکنش نشان نداده است. مثال دیگر این خلق‌وخو هم همین بحث معرفی وحید به‌عنوان کاپیتان تیم ملی از سوی فدراسیون قبلی برای رای‌گیری در انتخابات بود که امیری به شیوه احسن آن را مدیریت کرد و ضمن تعامل احترام‌آمیز با احسان حاج‌صفی، بار دیگر ویژگی‌های شخصیتی ممتاز خودش را نشان داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=372745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر