5

یک کشتی آمریکایی، قایقی را در سواحل امارات متحده عربی هدف قرار داد

  • کد خبر : 37283
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۸:۴۵

بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد که قایق مورد حمله، به اشتباه یک تهدید تلقی شده و هدف شلیک ناو آمریکایی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حادثه که در آب‌های خلیج فارس رخ داد، دست‌کم یک کشته و سه مجروح بر جای گذاشت.

شبکه خبری ای.بی.سی به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد، قایق مورد هدف از نوع ماهیگیری بوده و سرنشینان آن چهار هندی و دو اماراتی بوده‌اند. مقام‌های رسمی آمریکایی به این شبکه گفته‌اند که قایق مورد حمله ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

بر اساس این گزارش، هنوز علت این حمله مشخص نیست و مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، در حال بررسی و تحقیق درباره جزئیات این حادثه هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز این خبر را به نقل از یک مقام کنسولی آمریکا در دوبی گزارش داده و آورده است که این مقام کنسولی به جزئیات این حادثه اشاره‌ای نکرده اما بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد که قایق مورد حمله، به اشتباه یک تهدید تلقی شده و هدف شلیک ناو آمریکایی قرار گرفته است.

قایق مورد هدف ظاهرا غیرنظامی بوده و طول آن ۹ متر گزارش شده است. این قایق مجهز به سه موتور و از همان نوعی بوده که معمولا برای ماهیگیری در منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در همین حال، یک مقام امداد و نجات اماراتی که خواست نامش فاش نشود، از کشته شدن یک تن و زخمی شدن سه تن دیگر در حمله ناو آمریکایی به این قایق در خلیج فارس خبر داد.

پایگاه اینترنتی ام.اس.ان.بی.سی نیز گزارش داد، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که این قایق که احتمالا تفریحی بوده، هشدارها را نادیده گرفته و به گونه‌ای «تهدیدآمیز» به کشتی آمریکایی نزدیک شده است.

بر اساس این گزارش، این قایق در حدود ۱۰ مایلی (۱۶ کیلومتری) سواحل امارات و در نزدیکی بندر «جبل‌علی» مورد هدف قرار گرفته است.

شبکه خبری سی.ان.ان نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد، زمانی که قایق به فاصله ۱۱۰۰ متری از ناو آمریکایی رسید، به سرنشینان آن ابتدا به طور لفظی و سپس با شلیک هشدار داده شد.

گرک رائلسون از پایگاه نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین اعلام کرد، کشتی آمریکایی چندین بار به شناور کوچک موتوری که ناگهان به سمت آن تغییر مسیر داد، هشدار داده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37283

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]