1

همکاری دستگاه قضایی و سازمان منطقه آزاد قشم موجب بازپس‌گیری ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی شد

  • کد خبر : 373017
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تعامل و همکاری دستگاه قضایی و سازمان منطقه آزاد قشم در یک سال گذشته موجب بازگشت بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال شد.

به گزارش فرینا، افشار فتح‌الهی در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان قشم ضمن تقدیر از زحمات ۵ ساله رضا صفایی، رییس دادگستری پیشین قشم اظهار کرد: حفاظت و صیانت از حقوق عامه در قشم با توجه موقعیت استراتژیک جزیره جزو اولویت‌های دولت مردمی و دستگاه قضایی است.
فتح الهی با تشکر از مسئولین انتظامی و امنیتی شهرستان که در چند روز گذشته با زحمات شبانه‌روزی موجب برقراری نظم و امنیت شدند، افزود: مسیر ۴۴ ساله انقلاب اسلامی همواره با گلوگاه‌های سختی روبرو بوده که با پشتیبانی مردم سربلند از آن عبور کرده‌ایم و از آشوب‌هایی که معاندان نظام این روزها تدارک دیده‌اند نیز سربلند و مقتدر عبور خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: تفاوت امروز با گذشته انسجام همه جانبه دشمن برای راه‌اندازی امپراطور رسانه‌ای علیه ایران است تا درگیری و آشوب را به داخل کشور بکشانند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: حادثه‌ای در کشور اتفاق افتاد که همه مردم را ناراحت و متاسف کرد اما دشمنان پیش از اعلام نتایج تحقیقات این حادثه را بهانه‌ای برای هجمه به نظام ساختند.
فتح الهی اظهار کرد: در حوادث اخیر مشخص شد که هدف‌گذاری دشمنان بر روی نوجوانان قرار گرفته و نخبگان، علما و تمام افرادی که تریبون دارند باید برای روشنگری و تبیین حقیقت به میدان بیایند چرا که در این شرایط سکوت عین خیانت است.
وی گفت: متاسفانه معاندین هر اعتراضی را در کشور ما به اغتشاش می‌کشانند و دستگاه قضایی با افراد رهبری کننده اغتشاش نباید مماشات کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به حضور اتباع خارجی در شهرستان، اضافه کرد: ما مردم مهمان‌نواز هستیم که همواره با رافت اسلامی از مهمانان خود پذیرایی کرده‌ایم اما نباید از این رافت سوء‌استفاده شود و دستگاه قضا نباید با اتباع خارجی که در اغتشاشات حضور داشتند به هیچ عنوان مماشات کند.
فتح الهی تاکید کرد: شرط حضور اتباع خارجی در کشور ما پذیرش قوانین و ضوابط است.
رییس کل دادگستری هرمزگان نیز در این مراسم گفت: جزیره قشم از موقعیت استراتژیک و ویژه‌ای در عرصه‌های مختلف برخوردار است و این موضوع مسئولیت دستگاه قضایی را دوچندان می کند.
مجتبی قهرمانی ادامه داد: دستگاه قضایی هم‌اکنون در دوران نوین تحول و تعالی است و تاکید عالی‌ترین مقام این قوه همکاری و تعامل با دولت در راستای پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت می‌باشد.
قهرمانی اظهار کرد: دشمنان نظام هیچگونه اصول، معیار و ارزشی را رعایت نمی‌کنند و هر روز بهانه‌ای جدید برای حمله به این کشور استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی درخصوص جرائمی که اقدام علیه ملی محسوب می‌شود به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و در تمام کشورها نیز دولتها به امنیت ملی حساس هستند و افرادی که دست به اسلحه می‌برند با مجازات‌های سنگینی روبرو خواهند شد.
رییس جدید دادگستری شهرستان قشم نیز در بخشی دیگر از این مراسم گفت: قشم بزرگترین جزیره غیر مستقل دنیا با ویژگی‌های خاص و مهم است و تلاش می‌کنم در دوران مسئولیت کاملا بر مدار قانون عمل کنم تا عدالت برقرار شود.
مرتضی فیروزی ادامه داد: بیشترین پرونده های حقوقی قشم مربوط به قراردادها و پیمان‌‍‌ها است که به دلیل پیچدگی رسیدگی به برخی از آنها ماه‌ها زمان می برد و تلاش می‌کنیم مدت زمان رسیدگی قانونی و عادلانه تمام پرونده‌ها را کوتاه کنیم.
فیروزی به خانواده‌ها توصیه کرد با مراقبت از نوجوانان خود مانع سوء استفاده دشمنان از آنها شوند و افزود: دستگاه قضایی با مخلین نظم و امنیت قاطعانه برخورد خواهد کرد.
فرماندار شهرستان قشم نیز در این آیین گفت: ماموریتی که نظام جمهوری اسلامی ایران به دادگستری سپرده براساس تعالیم مقدس اسلام شکل گرفته، عدالت در نگاه پیروان امام علی (ع) در شمار اصول دین شمرده می شود.
امام جمعه شهرستان قشم نیز بخش دیگری از این مراسم گفت: فتنه اخیر مربوط به انقلاب و جمهوری اسلامی نیست بلکه دشمنان قصد تجزیه ایران را دارند و تجزیه طلب‌ها نه تنها در پشت صحنه بلکه در صحنه نیز حضور دارند.
حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: اساس ملک بر عدل است و باید با افرادی که دست به اسلحه می برند و امنیت جانی و روانی مردم را به خطر می‌اندازند قاطعانه برخورد کرد.
امام جمعه اهل سنت قشم نیز گفت: عدالت و امنیت دو مقوله ارزشمند و از جاذبه های مهم دین اسلام هستند و در دستگاه قضایی شهرستان قشم تاکنون شاهد تحقق این دو مقوله بوده‌ایم.
شیخ عبدالرحیم خطیبی ادامه داد: سلامت و اقتدار دستگاه قضایی برای احقاق حق و ابطال باطل ضروری است و دستگاه قضایی شهرستان قشم دربرگیرنده این دو ویژگی است.
بنابراین گزارش، در این مراسم با حضور جمعی از مسئولین قضایی، اجرایی، انتظامی و امنیتی استان هرمزگان و شهرستان قشم از زحمات رضا صفایی رییس پیشین دادگستری تقدیر و مرتضی فیروزی در این سمت معارفه شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=373017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر