2

چرا داور این صحنه را پنالتی نگرفت؟ +تصویر

  • کد خبر : 373170
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۵۸

رضا نورمحمدی، مدافع تیم ذوب آهن در جریان بازی با استقلال روی دفع توپ ، آنرا به دست خود کوبید! داور با وجود اینکه به صحنه نزدیک بود دستور به ادامه بازی داد.

 چرا داور این صحنه را پنالتی نگرفت؟ + عکس

برخورد توپ به دست چنان واضح بود که حامد نورمحمدی یک لحظه منتظر اعلام پنالتی به سود داور بود و برای صدم ثانیه هایی توپ را رها کرد، اما وقتی دید داور در سوت خود ندمیده است، بازی را دنبال کرد.

عکس| چرا داور این صحنه را پنالتی نگرفت؟/ تصمیم داور درست بود؟

طبق قوانین فیفا تصمیم داور در این صحنه درست بوده است. بر اساس قوانین جدید داوری در صورتی که مدافع در دفاع کردن توپ را ابتدا با یکی از اعضای بدن و در ادامه دست لمس کند، داور می تواند دستور به ادامه بازی بدهد. به طور مثال اگر مهاجم ضربه ای به توپ بزند و توپ ابتدا به شکم بازیکن بخورد و در ادامه دست بازیکن این صحنه پنالتی نیست مگر اینکه داور تشخیص دهد مدافع از روی عمد توپ را لمس کرده است. این قوانین به این خاطر وضع شده که مدافع وقتی توپ به قسمت دیگری از بدن به جز دست می خورد در ادامه نمی تواند مدیریت درستی روی دست خود داشته باشد و مانع از برخورد توپ به دست شود. مثل دروازه بانی که در مهار توپ وقتی توپ به بدن یکی از بازیکنان می خورد در دفع آن دچار مشکل می شود. در فوتبال امروز داوران برخورد توپ به دستی را پنالتی می گیرند که توپ ابتدا به قسمت دیگر از بدن بازیکن برخورد نکند و از همه مهمتر در برخورد توپ به دست عمد یا بی احتیاطی در کار باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=373170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر