2

پرده‌برداری ساپینتو از تصمیم فوری‌اش؛ گفتم همین امروز می‌خواهم بروم/ مدیر جدید حق دارد سرمربی‌اش را انتخاب کند

  • کد خبر : 373244
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال از وضعیت تیمش بعد از تغییرات مدیریتی در این باشگاه گفت.

پرده‌برداری ساپینتو از تصمیم فوری‌اش؛ گفتم همین امروز می‌خواهم بروم/ مدیر جدید حق دارد سرمربی‌اش را انتخاب کند

ساپینتو، سرمربی استقلال میهمان برنامه فوتبال برتر بود و گفت‌وگوی جالب توجهی با میثاقی داشت. سرمربی استقلال از موضوعات مختلفی صحبت کرد و حرف‌هایش از دوران بازی و مصدومیت‌هایش به شرایط حال حاضر استقلال کشیده شد و از تصمیمش برای ترک استقلال گفت. ساپینتو که از برکناری آجورلو متاسف بود توضیح داد که مدیرعامل سابق آبی‌ها او را از تصمیمش منصرف کرده است. صحبت‌های ریکاردو ساپینتو را در این صفحه می‌خوانید:

آجورلو مرا از رفتن منصرف کرد

آقای دکتر آجورلو از اول خیلی شفاف بود. از اول می‌دانست که مدیریت و راه و روش من چجوری است. ایشان و من مسیری را رفتیم که هردو می‌خواستیم. کار کردن با ایشان خیلی ارزشمند بود و از اینجا برایشان بوسه می‌فرستم و متاسفم. دیروز با ایشان صحبت کردم و واقعا دوست داشتم با ایشان بروم. دیروز می‌خواستم بروم! وقتی یک مدیرعامل می‌آید و با شماست و می‌رود؛ شما باید به مدیران جدید فرصت بدهید که انتخاب کنند. من هم اینجوری هستم و خواهم بود. آقای آجورلو گفتند که نمی‌توانی بروی، باید بمانی و لطفا کمک کن این قهرمانی را ببریم. او مرد بزرگی است و فقط مردان بزرگ این کار را می‌توانند بکنند. به خاطر ایشان نمی‌توانستم تیمم را تنها بگذارم.

به فتح‌الله زاده گفتم یک‌سری قوانین دارم

بازیکنان و طرفداران ما خیلی خوب هستند. باعث تاسف است ولی نهایتا من را متقاعد کردند که بمانم. امروز هم با مدیران جدید بودم. یک مدیرعاملی بودند که هفت قهرمانی داشتند و باشگاه را خوب می‌شناسد، باتجربه است و یک صحبت خیلی خوبی داشتیم. اول می‌خواستم قصد و نیت‌شان را بدانم. ایشان گفتند شما مربی من هستی و من می‌خواهم شما بمانی، من هم‌ گفتم می‌خواهم بمانم ولی در قسمت مدیریتم یک‌سری قوانین دارم؛ مثلا نمی‌خواهم کادرفنی‌ام را عوض کنم، نمی‌خواهم کسی بیرون برود و نمی‌خواهم کسی اضافه شود. الان فقط آرامش می‌خواهم.

گفتم شرایط مدیرعامل جدید با آجورلو یکسان است

بعضی وقت‌ها به بازیکنانم می‌گویم که آرام باشید و الان باشگاه این را نیاز دارد. باشگاه‌های بزرگ، پرسپولیس، سپاهان و… همه مشکلات دارند؛ نحوه‌ای که با مشکلات مواجه می‌شوید و حل می‌کنید؛ مهم است. الان در شرایط خیلی خوبی هستیم و مدیرعامل جدید با شرایط من موافقت کردند. من خیلی جدی هستم. گفتم یک بازی را برای عموم می‌توانیم آزاد کنیم که تماشاچی‌ها بیایند ببیند. گفتم مدیرعامل همیشه می‌تواند در تمرینات حضور داشته باشد ولی شرایط با آقای آجورلو یکسان است. الان می‌خواهم تیمم خونسرد باشد و همان کادر ادامه دهد. او هم قبول کرد و من هم خیلی خوشحالم که با آنها کار می‌کنم و امیدوارم باهم کارهای بزرگی انجام دهیم.

احساسی بودن جزو شخصیتم است

همیشه اینجوری بودم و این یکی از مشخصات شخصیتی من است و نمی‌توانم پنهانش کنم. بعضی وقت‌ها خونسردم و بعضی وقت‌ها بیشتر عاطفی می‌شوم. این بحث را قبول می‌کنم و نمی‌توانم عالی بشوم. از این بازی‌ها زیاد داریم و در زندگی شماست، بعضی وقت‌ها مردم این را نمی‌فهمند. من نمی‌روم که خوش بگذرانم، می‌روم که برنده شوم حتی اگر ۹۰ درصد افراد مرا دوست نداشته باشند. نمی‌خواهم وقتی که لیاقتش را ندارم ببرم. من هیچوقت به هیچ شخص، داور و مربی‌ای اهانت نکردم. ولی به آنها گفته بودند به من بی احترامی نکنند. در ری‌اکشن نشان دادن قوی هستم.

کمیته انضباطی برخلاف حرفش رای داد

سرمربی استقلال می‌گوید طبق حرف‌هایشان در جلسه کمیته انضباطی انتظار چنین حکمی نداشته، ساپینتو توضیح داد: من هیچوقت چنین چیزی ندیده بودم، به کمیته انضباطی رفتم و خیلی دوستانه بودند و صحبت‌های خوب و حرفه‌ای داشتم. رفتم آنجا که دو سه دقیقه با آنها باشم و توضیح دادم که جریان چه بوده، آن تصویر چیزی را نشان نمی‌داد و قبول کردند که تحریک شده‌ام. گفتند سعی کنید خونسرد باشید و می‌دانستیم که چه چیز اتفاق می‌افتد ولی وقتی جریمه را دیدم گفتم این چی است؟ آنها صحنه را نشان دادند و گفتند تحریک شدی ولی برخلافش عمل کردند. نمی‌دانم بعدش چه اتفاقی افتاد ولی امیدوارم که جریمه بیشتری به من ندهند. دوست دارم به نیمکت تیمم برگردم.

باید با چهار امتیاز اختلاف در صدر باشیم

ساپینتو در خصوص داوری گلایه داشت و در این زمینه گفت: من با تمامی داوران ارتباط خوبی دارم ولی تا الان با من منصف نبوده‌اند، نه با من نه با تیمم. در صدر جدول هستیم ولی اختلاف امتیاز بیشتری باید داشته باشیم. اگر پنالتی‌های قبلی را برای ما می‌گرفتند و با این پنالتی‌ها، باید چهار امتیاز بیشتر داشتیم. داور در بازی آخر ما یک پنالتی شفاف را نگرفت و غیرقابل باور است. ما خوب کار می‌کنیم ولی به خاطر دل بازیکنان‌مان یک هدیه از طرف خدا به ما داده شد، می‌توانستیم گل بزنیم ولی نمی‌فهمم چرا مرا بیرون گذاشتند و کارت قرمز گرفتم. ما لایق صدر جدول بودیم و خیلی کار کردیم. سخت کار خواهیم کرد و خیلی جدی کار می‌کنیم و امیدوارم داوران با ما بهتر و منصف باشند. برای مثال مقابل نفت مسجدسلیمان که مساوی کردیم داور عملکرد خوبی داشت و در کنفرانس تبریک گفتم.

همیشه دوست دارم موهای بلند داشته باشم

یک زمانی با هم‌تیمی‌هایم شرط بسته بودم که اگر ببریم و من هم گل بزنم موهایم را می‌زنم. همیشه دوست دارم موهای بلند داشته باشم. همیشه سر همین موضوع با من شوخی می‌کردند. ولی آنجا شرط بستم، بردیم و موهایم را زدم.

اگر با استقلال قهرمان شوم موهایم را می‌زنم

او سپس در واکنش به این سوال که اگر با استقلال قهرمان شود موهایش را خواهد زد یا نه، اینطور پاسخ داد: اگر قهرمان بشوم، در رختکن موهایم را می‌زنم. اما با ماشین صفر نه، چون خیلی بدقیافه می‌شوم.

تنها چیزی که ناراحتم کرده رفتار دستیاران است

ساپینتو در بخش دیگری از صحبت‌هایش به انتقاد از رفتار دستیاران برخی تیم‌های لیگ برتری نظیر نساجی مازندران و گل گهر سیرجان پرداخت و در این رابطه گفت: تنها چیزی که تا الان من را ناراحت کرده رفتار دستیار مربیان بوده است. نمی‌دانم کمیته داوران چرا جریمه مناسبی را در نظر نمی‌گیرد. من دو بار این موضوع را تجربه کرده‌ام. این دستیار مربی باید به من احترام می‌گذاشت، چون در یک سطح نیستیم. چون من سرمربی هستم و ایشان دستیار. می‌توانیم در زمین جنگ کنیم ولی باید احترام بگذاریم.

پرده برداری ساپینتو از تصمیم فوری اش؛ گفتم همین امروز می خواهم بروم/ مدیر جدید حق دارد سرمربی اش را انتخاب کند

اگر به من اهانت کنند ماجرا دیگر فرق می‌کند

مربی پرتغالی استقلال ادامه داد: من تا الان به هیچ کس بی احترامی نکردم. دستیار تیم نساجی به من بی احترامی کرد. برایم خیلی مهم نیست. ما نمی‌دانیم کیست و با من می‎خواست شناخته شود، ولی باید در جایگاهش می‌بود و به سرمربی خودش کمک می‌کرد. من هیچ وقت اهانتی به بازیکنان، مربیان، دستیاران یا نیمکت حریف انجام نمی‌دهم ولی اگر اینکار را با من انجام بدهند، بعدش داستان فرق دارد. مردم فقط عکس العمل بعد من را می‌بینند. چون من مربی حرفه‌ای هستم. این برای فوتبال ایران هم خوب نیست.

گفتند نمی‌دانیم فحش پرتغالی داده یا انگلیسی. این جوک است!

او سپس با اشاره به اتفاقاتی که در سیرجان رخ داد و باعث محرومیت چند جلسه‌ایش شد اضافه کرد: این اشخاص باید بیشتر ساکت باشند و به مربیان احترام بگذارند. به خاطر همین من را دوبار اخراج کردند. هیچ کاری انجام ندادم.آمدند سمت من و من را تحریک کردند. دستشان را گذاشتند. آخرین مرتبه‌ای که اخراج شدم گفتند که دستیاران گل‌گهر رفته‌اند و به داور گفته‌اند که به ما توهین شده و نمی‌دانیم پرتغالی بوده یا انگلیسی. این یک جوک است. چطور می‌شود سرمربی یک تیم را به دلیل حرف دستیار یک تیم دیگر بیرون کنند؟ من از بازی بیرون رفتم. داوران تا آخرین لحظه خوب کار می‌کردند. چطوری امکان دارد وقتی دقیقه ۹۰ برای من پنالتی گرفتند عصبانی باشم. در آن بازی هشتاد درصد اوقات مسابقه روی نیمکت بودم و خیلی هم خونسرد بودم. این چیزی است که خیلی از آن ناراحت هستم. این چیزها بین سرمربی‌ها باید باشد ولی با احترام. از این اتفاقات رخ می‌دهد و آخر بازی از هم عذرخواهی می‌کنیم.

شش تیم برتر لیگ از نگاه ساپینتو

سرمربی استقلال در مورد بهترین تیم‌های لیگ امسال علاوه بر استقلال نام پنج تیم دیگر را آورد: پرسپولیس، سپاهان، گل‌گهر، تراکتور، فولاد و البته که ما.

مردم انتظارات‌شان را از تیم ملی ایران کم کنند

ساپینتو راجع به شرایط ایران در جام جهانی گفت: شما قرار است با انگلیس، ولز و امریکا بازی کنید. من فکر می کنم مردم باید به تیم‌شان اعتقاد داشته باشند و تیم ملی را حمایت کنند ولی نباید انتظار داشته باشند که صعود کنند. از تیم‌های دیگر زیاد شناخت ندارم. به نظرم ایران تیم ملی خوبی دارد و آن تیم‌ها خیلی قوی هستند. بهتر است که فشار زیاد روی بازیکنان و سرمربی تیم نگذاریم. اگر مردم انتظارات‌شان کم کنند شاید سورپرایزی در راه باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=373244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر