2

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛ قشم، الگوی وحدت و همدلی برای کشور و جهان اسلام/ تراز تجاری در منطقه آزاد قشم برای اولین بار مثبت شد

  • کد خبر : 373246
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره زیبای قشم یکی از سرمایه های ملی متعلق به همه ایرانیان است که با اقدامات زیرساختی صورت گرفته طی ماه های گذشته در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از فرینا، افشار فتح الهی در برنامه تلویزیونی شو بندر شبکه خلیج فارس، اظهار داشت: وجود وحدت مثال زدنی و اتحاد بی نظیر میان مذاهب و اقوام مختلف در جزیره قشم می تواند به عنوان الگویی برای سراسر کشور و حتی جهان اسلام معرفی شود.

فتح الهی ادامه داد: در ۱۱ ماه گذشته از دوره جدید مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم در دولت مردمی آیت الله رییسی، اتکای اصلی جهت اجرای پروژه های توسعه ای متناسب با فرهنگ اصیل ساکنان جزیره و مشارکت مردمی بوده است.

وی با اشاره به همراهی خوب جامعه محلی برای اجرای طرح های توسعه ای در جزیره قشم، افزود: با برنامه ریزی انجام شده در حوزه های زیرساختی و اقتصادی، قشم در آینده نزدیک می تواند تبدیل به یکی از منابع قدرت اقتصادی، فرهنگی و امنیتی کشور تبدیل شود. به گفته فتح الهی؛ برای اجرای طرح ها و توسعه پایدار در جزیره قشم بیش از هر عامل دیگری مشارکت مردمی ضروری است که خوشبختانه طی ماه های گذشته این همراهی از سوی جامعه محلی شکل گرفته است.

**اجرای طرح های زیرساختی برای توسعه پایدار قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه طی ماه های گذشته عملیات اجرایی طرح های زیرساختی خوبی در جزیره قشم آغاز شده است، گفت: دو پروژه بزرگراهی تعریض جاده ساحل جنوبی از شهر قشم تا فرودگاه بین المللی به طول ۶۰ کیلومتر و مسیر ۴۰ کیلومتری حدفاصل لافت به درگهان بخشی از نیازهای زیرساختی جزیره به جاده های ایمن و استاندارد را تامین می کند.

فتح الهی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای رفع مشکل کم آبی در جزیره قشم نیز، تصریح کرد: برای حل مشکل کمبود آب یک پروژه ۱۰ هزار مترمکعبی با سرمایه گذاری ۲۴۰۰ میلیارد ریالی برای شهر قشم آغاز شده که فاز اول آن تا پایان سال به نتیجه می رسد.

وی ادامه داد: همچنین مذاکراتی با مجموعه وزارت نیرو صورت گرفته و جانمایی سه واحد آب شیرین کن در نقاط مختلف جزیره انجام شده که پس از اتمام ساخت آنها مجموعا ۱۲ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب شیرین در جزیره قشم افزوده می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: برای حل مشکل مسکن جوانان قشم نیز طی ماه های گذشته از دورترین نقاط جزیره آغاز شده و خوشبختانه پیشرفت های خوبی در این حوزه حاصل شده است.

**مثبت شدن تراز تجاری شش ماهه برای نخستین بار

فتح الهی در ادامه از مثبت شدن تراز تجاری منطقه آزاد قشم در شش ماهه نخست سال جاری برای نخستین بار در تاریخ این منطقه آزاد خبر داد و افزود: تراز تجاری قشم در شش ماهه سال جاری مثبت ۵۲ میلیون دلار است که نشان دهنده توسعه تولید و صادرات در این منطقه است.

وی گفت: عملیات اجرایی پل خلیج فارس نیز به عنوان یکی از پروژه های ملی و از خواسته های دیرینه مردم استان هرمزگان و جزیره قشم طی هفته های آینده آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با ابراز امیدواری از همکاری خوب شکل گرفته میان جامغه محلی برای اجرای پروژه های توسعه ای، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم با برنامه ریزی صورت گرفته به دنبال انجام ماموریت اصلی و ایفای نقش سازنده برای رونق و پیشرفت اقتصاد ایران و استان هرمزگان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=373246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. این جزیره خودش منبع استخراج گاز است اما هنوز مردم قشم گاز خانگی لوله کشی گاز منزل هم ندارند کپسول بالا پایین می کنند والا وضعیت مردم قشم بدون امکانات لوله کشی گاز گاز خانگی شده مثل دوره تاریخی چوسان . جای تاسف داره برای مدیر مسئولین این جزیره قشم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر