1

صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ بانک توسعه تعاون به تصویب مجمع عمومی رسید

  • کد خبر : 373517
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

با برگزاری جلسه مجمع عمومی سالیانه بانک توسعه تعاون، اعضا صورت‌های مالی و عملکرد بانک را مورد تأیید قرار دادند.

صورت‌های مالی سال 1400 بانک توسعه تعاون به تصویب مجمع عمومی رسید

مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قامت جانشین رییس مجمع، اظهار داشت: بخش تعاون در دولت سیزدهم تدابیر و اقدامات متنوعی صورت داده است و به توفیقات گسترده‌ای دست یافته است که نقش بانک توسعه تعاون در این میان حائز اهمیت بوده است.

مسکنی افزود: افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون برای تقویت توان تسهیلات دهی و افزایش ظرفیت بانک، جهت حمایت از جامعه هدف ضروری است.

احمد خانی نوذری معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویکرد خدمتگزاری و انجام وظایف حرفه‌ای در بانک توسعه تعاون مقدم بر سایر مسائل بوده است و جهت گیری تصمیم سازان بانک، تقویت آن در مسیر ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف بوده است.

خانی افزود: بنگاه‌های اقتصادی تحت مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم ۱۰ درصدی در تولید ناخالص داخلی را دارند و با هدایت بنگاه‌ها به سمت بانک توسعه تعاون، ظرفیت بانک در عملیات بانکداری توسعه‌ای با رشدی چشمگیر مواجه خواهد شد.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون همچنین در تبیین عملکرد بانک گفت: این بانک در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۶۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده است که رشد ۲۰ درصدی در این زمینه حاصل شده است.

وی افزود: تسهیلات پرداختی بانک به بخش تعاون ۱۷۳ هزار میلیارد ریال بوده است و سهم بخش تعاون در سبد تسهیلاتی بانک ۲۰ درصد از سهم بخش در منابع بانک بیشتر است که نشان دهنده اهتمام بانک به جامعه هدف به رغم آورده کمتر بخش است.

شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه درزمینه‌های ازدواج جوانان، فرزندآوری، مشاغل خانگی، زنان سرپرست خانوار و معرفی شدگان نهادهای حمایتی پرداخت نموده است که آثار مثبت اجتماعی در میان اقشار کم برخوردار دارد.

سرپرست بانک توسعه تعاون تصریح نمود: بیش از ۸۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت گردیده است و در اجرای بند (الف) تبصره ۱۸ نیز حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال به معرفی شدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تسهیلات اعطا شده است.

شیخ حسینی اظهار داشت: سرمایه بانک در حال حاضر ۲۸ هزار میلیارد ریال است که در صورت اختصاص کامل مبلغ اشاره شده در ردیف (۱-۳) بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و نیز اختصاص سهم ۱۰ درصدی از میزان پیش بینی شده در بند (د) جز (۳) تبصره ۱۸ قانون بودجه، سرمایه بانک بالغ بر ۷۷ هزار میلیارد ریال خواهد شد.

وی در تبیین برنامه‌های بانک در سال ۱۴۰۱ گفت: اجرای راهبردهای هفت گانه وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در تداوم انضباط مالی و اعتباری، هدایت نقدینگی و اعتبارات به بخش مولد، تنوع بخشی به شیوه‌های تأمین مالی، تسهیل گری در اعطای تسهیلات خرد بانکی به مردم با رعایت اعتبارسنجی و تقویت ساختارهای خود تنظیمی و نظارتی در حوزه بانکی و اعتباری در اولویت اهداف بانک به شمار می‌رود.

سرپرست بانک توسعه تعاون تاکید کرد: انعقاد تفاهم‌نامه و تخصیص خط اعتباری با همکاری معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از تعاونی‌ها، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، اجرای طرح تعاونی‌های دانش‌بنیان و کمک به نقدینگی و سرمایه در گردش تعاونی‌های تولیدی و نیز انعقاد تفاهم نامه و تخصیص اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریالی از محل افزایش سرمایه و منابع داخلی به منظور حمایت از نوسازی و بهسازی تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال و کارآفرینی از اهم برنامه‌های بانک در سال جاری است.

در این جلسه که با حضور سید باقر فتاحی رئیس هیأت مدیره، امیرهوشنگ عصارزاده و محمد جعفر ایرانی اعضای هیات مدیره بانک، قربان اسکندری مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، محمد ذوالفقاری معاون مدیرعامل بانک در امور مالی و پشتیبانی، مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه ۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده این سازمان، وحید زارع فکری مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی نیز همراه بود گزارش بازرس قانونی و حسابرس بانک قرائت گردید و اعضای مجمع نیز ضمن تأیید صورت‌های مالی بانک در دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، نظرات تخصصی و پیشنهادهای خود را در خصوص بهبود عملکرد و برنامه‌های آتی بانک ارائه نمودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=373517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر