1

تصمیم قطعی ملی پوش ایران برای خداحافظی/ نمی‌توانم با آینده‌ام شوخی کنم!

  • کد خبر : 373536
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

ملی‌پوش دوچرخه سواری ایران گفت: به دلیل مشکلات مالی مجبورم دوچرخه‌ام را بفروشم و چاره‌ای جز کنار گذاشتن ورزش حرفه‌ای ندارم.

تصمیم قطعی ملی پوش ایران برای خداحافظی/ نمی‌توانم با آینده‌ام شوخی کنم!

علی اصغر موسی زاده درباره تصمیم خود مبنی بر کنار گذاشتن دوچرخه سواری حرفه‌ای بیان کرد: لوازم دوچرخه سواری من برای بازی‌های کشورهای اسلامی مقداری رده پایین بود از این رو از جیب خودم لوازم جدید خریداری کردم. ۵۵ میلیون آن را خودم پرداخت کردم. ۲۰ میلیون دیگر باقی مانده بود که آن موقع آقای انوشیروانی مدیر کل ورزش و جوانان استان اردیبل بود، گفت که نتیجه بگیرم، این پول پرداخت می شود. خوشبختانه ایران در استقامت جاده مدال طلا گرفت اما مدیر کل تغییر کرد و این ۲۰ میلیون هم پرداخت نشد چون یکی، دو نفر در اداره کل استان هستند که با پرداخت پول به ورزشکار مخالفند.

او ادامه داد: پاداش مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی ۱۵۰۰ یورو بود. آقای وفایی مربی تیم ملی به ما گفت مدال طلا بیاوریم، ۱۵۰۰ یورو می‌گیریم اما وقتی به ایران آمدیم این مبلغ، ۱۵ میلیون تومان شد و همان را هم هنوز پرداخت نکرده‌اند و هر زمان پیگیری می‌کنیم می‌گویند پولی به حساب فدراسیون نیامده است. در شهر مشکین شهر مراسم تجلیل برگزار کردند که فرماندار یک چفیه جایزه داد این در حالی بود که در سایت خودشان اعلام کرده بودند که ۶ میلیون تومان هم پاداش داده‌اند. در واقع هیچ پولی به من پرداخت نشد و من هم پیش کسی که لوازم خریده بودم، بد قول شدم.

موسی زاده در پاسخ به این پرسش که یعنی فرماندار هیچ پولی به شما پرداخت نکرد، گفت: خیر، هیچ چیزی ندادند و هیچ کمک مالی نشد. من چند بار گفته بودم که باید این پول را پرداخت کنم و اگر کمک نشود، مجبورم دوچرخه‌ام را بفروشم. به نظرم دوچرخه سواری را کنار بگذارم بهتر از این است که با ذلت و بدبختی رکاب بزنم. برایم سخت است به این شکل ورزش کنم و روحیه ام را از دست داده‌ام. دوچرخه‌ام را می‌فروشم تا بدهی را پرداخت کنم و کار دیگری را نیز شروع کرده‌ام.

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری در پاسخ به این پرسش که کمیته ملی المپیک به فرد مدال آور پاداش می‌داد و آیا قرار بوده به آنها هم پاداشی تعلق بگیرد؟ تاکید کرد: در دوچرخه سواری کار تیمی مهم است و هیچ رکابزنی بدون کمک نمی‌تواند به تنهایی روی سکو برود. از این رو در پیست که بهنام آرین نقره گرفت، هم به او و هم به محمد گنج خانلو که کمکش کرده بود، هر کدام ۱۲۰۰ یورو دادند. زمانی که آرین دوباره نقره گرفت و باز هم ۱۲۰۰ یورو به آرین و ۱۲۰۰ یورو به امیرحسین جمشیدیان پرداخت کردند. در استقامت جاده بازی‌های کشورهای اسلامی با این امکانات ضعیف کمک کردیم و گنج خانلو مدال طلا گرفت اما ۱۵۰۰ یورو به گنج خانلو پرداخت کردند و قرار بود به ما هم پاداش بدهند اما این کار انجام نشد.

او با اشاره به مشکلات مالی خود گفت: قرارداد لیگ من ۶۰ میلیون تومان است و با جایزه بزرگ‌ها و تورایران – آذربایجان کلا ۹۰ میلیون تومان در سال در آوردم که ۷۵ میلیون آن برای خرید لوازم رفت. روز اول بازی‌های کشورهای اسلامی نیز زمین خوردم و ۱۰ میلیون هم آنجا هزینه‌ام شد و در واقع از ۹۰ میلیونی که من درآمد داشتم، هیچ چیزی برایم باقی نماند.

ملی پوش دوچرخه سواری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه تصمیمش برای کنار گذاشتن جدی است؟ تاکید کرد: بله، با تیم قرارداد دارم و منتظرم مرحله آخر لیگ تمام شود و پس از آن کنار بروم. خیلی از دوچرخه سواران حرفه ای به دلیل مشکلات مالی این رشته را کنار گذاشته اند و من هم می‌بینم آینده‌ای ندارم و تا الان هیچ پولی دستم را نگرفته است. هر چقدر توضیح می‌دهیم که در دوچرخه سواری کار تیمی مهم است و ما هم کمک کرده ایم که مدال طلا در بازی‌های کشورهای اسلامی به دست بیاید اما می‌گویند باید خودت مدال می‌گرفتی.

او در پایان گفت: کنار گذاشتن برای من اصلا راحت نیست به هر حال من هم وقت و هزینه زیادی گذاشته‌ام اما آینده شوخی‌بردار نیست و چاره‌ای ندارم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=373536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر