1

میثم شکری ساز کلاهبردار های فعال در فضای مجازی را خائن به ایران و ایرانی می داند

  • کد خبر : 373701
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

میثم شکری ساز به عنوان یک کارآفرین نوآور که بیزینس های موفقی را در کارنامه خود دارد، معتقد است که با وجود فضای کلاهبرداری در فضای مجازی، همه کسب و کارها به نحوی آسیب می بینند. تفاوتی هم ندارد که کسب و کار کوچک باشد یا بزرگ

به نقل از خبرگزاری انتخاب، میثم شکری ساز کلاهبردار هایی که در اینترنت یا فضای آنلاین فعالیت می کنند را خائن به کشور و تمام ایرانیان می داند چرا که با کلاهبرداری آن ها به کسب و کارهای کوچک و بزرگ کشور ضربه وارد می شود و همین موضوع سبب می گردد که آینده اقتصادی کشور تیره و تار گردد. به طور کلی وضعیت کلاهبرداری در کسب و کارهای آنلاین در آمریکا مطلوب نیست. به عنوان مثال کمیسیون فدرال آمریکا، گزارشی در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد که بر طبق آن کلاهبرداری بیزینس های آنلاین آمار بالایی اعلام شد. چنین آمار بالایی هم به کارآفرینان و هم به مصرف کنندگان خسارات بالایی وارد می سازد. بر مبنای این گزارش میزان خسارت وارده به کسب و کارهای مجازی در آمریکا حدود ۱/۹ میلیارد دلار در آن سال بوده است.

میثم شکری ساز به عنوان یک کارآفرین نوآور که بیزینس های موفقی را در کارنامه خود دارد، معتقد است که با وجود فضای کلاهبرداری در فضای مجازی، همه کسب و کارها به نحوی آسیب می بینند. تفاوتی هم ندارد که کسب و کار کوچک باشد یا بزرگ. همه با توجه به شرایط خود، درصدی از چنین کلاهبرداری هایی متضرر می شوند. دکتر شکری ساز معتقد است که حتی اگر یک بیزینس یا استارتاپ موارد امنیتی را تا حد خوبی رعایت نماید، باز هم ممکن است درصد کوچکی از کلاهبرداری در این فضا آسیب ببیند.

میثم شکری ساز کلاهبرداری و آمار آن در کسب و کارهای کوچک را نیز بالا می داند. ایشان به عنوان نمونه یک کسب و کار کوچک اینستاگرامی که مثلا در زمینه مد و استایل فعالیت می کند را مورد بررسی قرار می دهد. فیش های جعلی پرداخت یا ناکارآمد بودن تبلیغات بعضی بلاگرها با تعداد زیادی فالوور از جمله کلاهبرداری های رایج برای چنین کسب و کارهای کوچکی می تواند باشد. نظر دکتر میثم شکری ساز این است که این نمونه ها تنها تعدادی از مواردی است که یک بیزینس می تواند با آنها دست و پنجه نرم کند. ایشان اعتقاد دارند که هر چه اندازه یک کسب و کار بزرگتر شود، تهدیدهایی که از سوی اینترنت و فضای مجازی متوجه آنهاست بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که دکتر شکری ساز توصیه می کنند که کسب و کارها قبل از توسعه بیزینس خود، حتما راهکاری برای کلاهبرداری های فضای مجازی داشته باشند.

خیانت کلاهبردار های فضای مجازی و نظرات دکتر میثم شکری ساز

 

نظر دکتر میثم شکری ساز راجع به کلاهبردار های فعال در دنیای مجازی این است که این گونه کلاهبردار ها در حال نابودی تک تک کسب و کارها هستند. از این رو می توان عمل آن ها را نوعی خیانت به ایران و ایرانی تلقی نمود. ایشان معتقدند که استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ از مهمترین محرک های اقتصادی کشور هستند. یکی از موثر ترین روش هایی که می تواند به رشد و توسعه کسب و کارها کمک کند، فضای مجازی و دنیای اینترنت است. اگر کسب و کارها نتوانند از این فضا بهره برده و به رشد و توسعه مدنظرشان دست یابند، خسارت جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد شده و پیشرفت اقتصادی میسر نخواهد بود.

دکتر شکری ساز جهان آینده را جهانی مجازی و آنلاین می داند و معتقد است که فضای مجازی به عنوان یک ابزار کارآمد می تواند به رشد و پیشرفت کسب و کارها کمک کند. اگر کسب و کاری به دلایلی نتواند در این فضا فعالیت کند، نمی تواند به رشد و پیشرفت پایدار امید داشته باشد. برای رشد و پیشرفت کشور حتما باید بستر فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی فراهم شود در غیر این صورت متضرر شدن کسب و کارها از کلاهبرداری های فضای مجازی به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود. به همین دلیل مسئولان باید هر چه سریعتر برای حل مشکلات بیزینس ها اقدام موثری انجام دهند تا امکان فعالیت سالم کاربران در فضای مجازی فراهم گردد. دکتر شکری ساز پیشنهاد می کند که برای پیشگیری موثرتر از وقوع کلاهبرداری ها، قوانینی کارآمد با توجه به شرایط روز تصویب شود.

دکتر میثم شکری ساز توصیه هایی هم برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها دارند. ایشان به کارآفرینان توصیه می کنند که حتما قبل از ورود کسب و کارشان به دنیای وب، تهدیدهای این فضا را شناسایی کرده و راهکاری عملی برای هر کدام داشته باشند. حتما نیاز است که صاحبان کسب و کارها ابعاد مختلف حضور در فضای مجازی را مدنظر خود قرار دهند و پس از اطمینان خاطر از وضعیت بیزینس خود، با خیال راحت تری به این فضا ورود نمایند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=373701

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر