4

چین و روسیه برای منافع خودشان به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی دامن می‌زنند

  • کد خبر : 374289
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت، روسیه و چین نه تنها کره شمالی را بابت اقدامات تحریک آمیز نظامی‌اش مسئول نمی‌دانند بلکه به این کشور اجازه می‌دهند تا به “رفتار بد” خود ادامه دهد چون آن را به نفع خودشان می‌بینند.

چین و روسیه برای منافع خودشان به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی دامن می‌زنند

به گزارش خبرگزاری افق، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روسیه و چین هر دو به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل نشست‌های پیشنهاد آمریکا در شورا را برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی یا محکوم کردن اقدامات تحریک آمیز موشکی این کشور در سال جاری میلادی منحرف و به آنها بی اعتنایی کرده‌اند.

“الیوت کانگ”، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و عدم اشاعه در یک سمینار به میزبانی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در واشنگتن گفت: روسیه با استفاده از جایگاه خود به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، از مسئول دانستن کره شمالی بابت افزایش رفتارهای تحریک آمیزش اجتناب می‌کند.

وی ادامه داد، پیونگ یانگ در سال جاری میلادی بیش از ۶۰ موشک بالستیک پرتاب کرده که نقض کننده یکسری از قطعنامه‌های شورای امنیت در ممنوعیت چنین آزمایش‌هایی است.

این دیپلمات ارشد با اشاره به چین نیز گفت: روسیه در کنار چین بارها جلوی سازمان ملل را در انجام اقدامات مناسب در رسیدگی به برنامه‌های موشکی کره شمالی گرفته که شامل وتوی پیش نویس قطعنامه در تقویت تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ می‌شود.

الیوت کانگ همچنین خاطرنشان کرد که روسیه به ویژه در تضعیف رژیم عدم اشاعه بین‌الملل در میانه جنگ در جریان در اوکراین و افزایش رقابت با آمریکا دست دارد و حالا هم تلاش‌های مسکو برای تضعیف اقدامات مربوط به عدم اشاعه چندجانبه به معاهدات خاص محدود نمی‌شود.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و عدم اشاعه در ادامه صحبت‌هایش گفت: زمانی روسیه از پذیرش قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که تحریم‌های سخت و سایر اقدامات محدودکننده را علیه اشاعه ‌دهنده‌های اتمی اعمال می‌کرد، حمایت ‌کرد و امروز هم نه تنها برای اجرا و تحقق این تعهدات کم کاری می‌کند، بلکه در واقع با دستیابی به اقلام ممنوعه، نقض کننده آنها هم است.

کانگ به این نکته هم اشاره کرد که مسکو به صورت فعالانه نقض کننده تحریم‌های شورای امنیت است وقتی که مربوط به کره شمالی می‌شود چون برای از این کشور مهمات ممنوعه وارد می‌کند تا در جنگ اوکراین از آنها استفاده کند. روسیه در ضمن در داخل هم قطعنامه‌های شورای امنیت علیه کره شمالی را آنطور که باید اجرا نمی‌کند. به عنوان مثال، مسکو همچنان اجازه می‌دهد تا کارگران کره شمالی برای کسب درآمد و ارسال به کره شمالی در کشورش کار کنند که این نقض قطعنامه ۲۳۹۷ شورای امنیت سازمان ملل است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=374289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر