1

تصمیم عجیب فیفا برای جام جهانی ۲۰۲۶

  • کد خبر : 374422
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۴۸

آرسن ونگر، رئیس کمیته توسعه فوتبال جهانی فیفا، اعلام کرد که مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ ممکن است با حضور سه تیم در هر گروه برگزار نشود.

تصمیم عجیب فیفا برای  جام جهانی ۲۰۲۶

شورای فیفا در ژانویه ۲۰۱۷، به افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی از ۳۲ به ۴۸ رای داد و قرار شد این سیستم، در دوره بعدی این تورنمنت که در آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار خواهد شد، اجرا شود.

فیفا در ابتدا اعلام کرده بود که این مسابقات در ۱۶ گروه برگزار می‌شود و در هر گروه سه تیم حضور خواهند داشت و دو تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند، اما این مسئله با انتقادهای زیادی مواجه شد.

آرسن ونگر روز یکشنبه در گفت‌وگویی توضیح داد: «هنوز تصمیم‌گیری نشده که گروه‌بندی جام جهانی به چه شکل خواهد بود و مشخص نیست که مسابقات با ۱۶ گروه سه تیمی برگزار خواهد شد یا ۱۲ گروه چهار تیمی. حتی ممکن است مانند سیستم مسابقات ۲۴ تیمی پیش برویم و این تورنمنت در دو گروه که هر کدام شامل شش گروه چهار تیمی باشد، برگزار شود.»

او افزود: «من نمی‌توانم در این مورد تصمیم بگیرم. در شورای فیفا در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود که فکر می‌کنم اتفاق، سال آینده رخ بدهد.»

نکته جالب اینکه اوایل هفته جاری شنیده شد فیفا تصمیم دارد در سیستم جدید برگزاری مسابقات، ضربات پنالتی را در بازی‌های مرحله گروهی نیز دخیل کند و به تیم برنده امتیاز بیشتری بدهد که البته تا این لحظه در این خصوص توضیح بیشتری از سوی مسئولان فیفا داده نشده است!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=374422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر