3

بشار اسد کناره گیری نکند به سرنوشت قذافی گرفتار می شود

  • کد خبر : 37451
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳

المرزوقی قبل از تصدی سمت ریاست جمهوری تونس ، از فعالان حقوق بشر و مخالفان برجسته حکومت زین العابدین بن علی به شمار می رفت.

رئیس جمهور تونس از بشار اسد خواست از قدرت کناره گیری کند تا سرنوشت او  به سرنوشت قذافی تبدیل نشود.

منصف به المرزوقی که نخستین رئیس جمهور تونس پس از انقلاب مردمی این کشور است در مصاحبه با شبکه خبری فرانس ۲۴ گفت: دوباره از بشار اسد می خواهم که به ملت خود رحم کند تا جان خود و نزدیکانش را حفظ کند و مانند قذافی، به پایان نرسد.

وی افزود:  راه حل بحران سوریه این است که بشار اسد ، کناره گیری از قدرت را بپذیرد و حاکمیت را به معاونش بسپارد تا بتوانیم راه حل یمن را عملی کنیم. گزینه دیگری وجود ندارد.

در انقلاب یمن،  با مداخله خارجی، علی عبدالله صالح رئیس جمهور وقت پذیرفت تا از قدرت کناره گیری کند و معاونش، قدرت را به عهده بگیرد تا با تشکیل حکومت انتقالی، زمینه برگزاری انتخابات را فراهم کند.

معمر قذافی پس از ۴۲ سال حکمرانی بر لیبی ، به دنبال انقلاب مردمی – مسلحانه ۶ ماهه ای از قدرت برکنار شد و سپس در اکتبر ۲۰۱۱  به همراه پسرش، به دست شماری از انقلابیون جوان، به قتل رسید.

المرزوقی  همچنین گفت که او به دبیر کل اتحادیه عرب پیشنهاد کرده است “گروه های نظامی امنیت و صلح” توسط کشورهای عربی ایجاد و به سوریه اعزام شوند.

المرزوقی قبل از تصدی سمت ریاست جمهوری تونس ، از فعالان حقوق بشر و مخالفان برجسته حکومت زین العابدین بن علی به شمار می رفت.

شماری از مهمترین و پرنفوذترین مقامات نظامی امنیتی سوریه از جمله وزیر دفاع و معاونش و  مشاور نظامی رئیس جمهور دیروز چهارشنبه در انفجار بزرگی در دمشق، به قتل رسیدند. همزمان با این انفجار ، دمشق صحنه درگیری های مسلحانه ای میان نظامیان و مخالفان مسلح است.

عصرایران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر