3

شاهد تولد یک انقلاب در عربستان هستیم.

  • کد خبر : 37475
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۵

برنامۀ بازی سعودی‌ها همان روشی است که مبارک و قذافی در پیش گرفتند که نهایتا منجر به سقوط آن‌ها شد.

افق نیوز:(OFOGHNEWS.IR) تظاهرات در عربستان بعد از این که نیروهای امنیتی نوامبر ۲۰۱۱ میلادی، ۵ معترض را در استان الشرقیه کشته و تعداد زیادی را زخمی کردند، شدت یافت.

مردم منطقه و بخصوص عربستان سعودی خواهان دولتی از سوی مردم برای مردم هستند. این دلیل اصلی بیشتر این انقلاب‌ها در خاورمیانه است. بسیاری فکر می‌کنند که اصلاحات به معنای باقی ماندن آل سعود بر سر قدرت است در حالی‌که این‌طور نیست.”

علی الاحمد، مدیر موسسه امور خلیج فارس

مدیر موسسه امور خلیج فارس به پرس تی‌وی می‌گوید، برنامۀ بازی سعودی‌ها همان روشی است که مبارک و قذافی در پیش گرفتند که نهایتا منجر به سقوط آن‌ها شد.

علی الاحمد اظهار داشت، به عنوان مثال بازداشت شیخ نمر النمر، روحانی شیعه؛ آن‌ها فکرمی کردند که با اینکار تظاهرات می‌خوابد ولی درست بر عکس باعث تظاهرات بیشتری از سوی جوانان شد. ما شاهد تولد یک انقلاب در عربستان هستیم.

نیروهای رژیم آل سعود در ۸ جولای شیخ نمر النمر را در استان الشرقیه عربستان ، دستگیر کردند. نیروهای رژیم ابتدا به خودروی شخصی این روحانی برجسته عربستانی حمله و سپس وی را دستگیر کردند.

الاحمد همچنین تصریح کرد، یا یک جوان ۱۷ ساله را سعودی‌ها با شلیک گلوله کشتند. سپس ادعا کردند که آن جوان به کلانتری حمله کرده است. این نوع دروغ‌ها راه به جایی نمی‌برد و باید از سوی مقامات بین‌المللی و ملی مورد تحقیق قرار گیرد. هم اکنون نیز مردم دارند جنازۀ آن جوان را تشییع می‌کنند. رژیم سعودی هر ادعایی هم داشته باشد، به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد.

مدیر موسسه امور خلیج فارس ادامه داد، مردم منطقه و بخصوص عربستان سعودی خواهان دولتی از سوی مردم برای مردم هستند. این دلیل اصلی بیشتر این انقلاب‌ها در خاورمیانه است. بسیاری فکر می‌کنند که اصلاحات به معنای باقی ماندن آل سعود بر سر قدرت است در حالی‌که این‌طور نیست.

الاحمد گفت، آن‌ها خواهان سقوط پادشاهی هستند زیرا این بزرگ‌ترین مانع بر سر راه آزادی و عدالت برای آن‌ها است. هرگز چنین رژیمی نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد حتی با وجود ناراحتی آمریکایی‌ها از این تغییر.

استان الشرقیه عربستان سعودی به ویژه شهرهای قطیف و عوامیه از فوریه ۲۰۱۱ صحنه برگزاری اعتراضات ضد دولتی بوده است. معترضان عربستانی، آزادی تمامی زندانیان سیاسی، آزادی بیان و تجمع و پایان دادن به تبعیض اقتصادی و مذهبی بر ضد مردم این منطقه را خواستار هستند.

تظاهرات در عربستان بعد از این که نیروهای امنیتی نوامبر ۲۰۱۱ میلادی، ۵ معترض را در استان الشرقیه کشته و تعداد زیادی را زخمی کردند، شدت یافت و به اعتراضات گسترده علیه رژیم آل سعود تبدیل شد.

در چند هفته گذشته نیز، تظاهرات مشابهی در ریاض پایتخت عربستان و شهر مقدس مدینه برگزار شده است.

به گفته دیده بان حقوق بشر، رژیم عربستان به طور معمول هرگونه انتقاد از دولت را سرکوب می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37475

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]