0

مراودات فعالان اقتصادی قشم و چین ارتقاء می‌یابد

  • کد خبر : 374856
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰:۰۱

قشم- رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از افتتاح سرکنسولگری چین در بندرعباس به‌عنوان سرفصل جدیدی در ارتباطات مستقیم فعالان اقتصادی جزیره با کشور چین یادکرد.

مراودات فعالان اقتصادی قشم و چین ارتقاء می‌یابد

به گزارش خبرگزاری افق، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در نشست با چانگ‌هوا، سفیر جمهوری خلق چین و فعالان اقتصادی جزیره ضمن خوش‌آمدگویی به سفیر و هیات همراه، اظهار داشت: امیدواریم افتتاح این سرکنسولگری گره‌گشای بخشی از فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم باشد.

وی با اشاره به حجم واردات ۱۱۰ میلیون دلاری این منطقه آزاد با کشور چین در ۹ ماهه سال جاری افزود: قشم ظرفیتی ایده آل برای ورود سرمایه‌گذاران چینی فعال در صنایع مختلف است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از احیا تفاهم‌نامه جاری بین منطقه آزاد قشم با منطقه آزاد گوانگجو خبر داد و گفت: در بحث مراودات مالی نیز پیگیر راه‌حل‌هایی خارج از فرآیند سوئیفت هستیم.

ایران منطقه‌ای کلیدی در پروژه یک کمربند یک جاده

چانگ‌هوا، سفیر جمهوری خلق چین نیز در این جلسه ضمن شنیدن نقطه نظرات فعالان اقتصادی جزیره، از ایران به‌عنوان نقطه‌ای کلیدی در مسیر راه ابریشم یادکرد و گفت: قدمت کشور چین و ایران به بیش از دو میلیون سال پیش بازمی‌گردد و در پروژه یک کمربند یک جاده شریک مهم چین است.

وی به تفاهم‌نامه‌های منعقدشده بین مناطق آزاد گوانگجو و قشم در سال ۲۰۱۶، قرارداد ۲۵ ساله چین با ایران در سال گذشته، سفر سفیران و تماس تلفنی روسای جمهوری دو کشور اشاره کرد و گفت: امضای این تفاهم‌نامه‌ها در شرایط تحریم مؤید اراده روسای دو کشور درراستای تقویت دوجانبه درزمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، بهداشتی و نظامی است.

به گفته چانگ‌هوا، ایران با تبادل مالی ۲۰ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۱، بزرگ‌ترین شریک تجاری چین است و حضور سرمایه‌گذاران چینی در قشم برای توسعه تولیدات و صادرات محصولات چینی، فرصتی ارزشمند است.

وی همچنین مشکلات موجود در روابط مالی بین چین و ایران را ناشی از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا دانست و این تحریم‌ها را محکوم کرد.

سفیر جمهوری خلق چین در تأیید روابط حسنه بین دو کشور چین و ایران و همکاری نزدیک تحت‌فشارهای بین‌المللی و شرایط تحریم، ادامه داد: در حال حاضر چین تنها کشوری است که به‌صورت رسمی مشغول واردات نفت از ایران است و ارز این کشور را مسدود نکرده است.

چانگ‌هوا افتتاح سرکنسولگری چین در بندرعباس را یک رویداد ویژه قلمداد کرد و تأکید داشت: تسهیلات صدور ویزا و راه‌اندازی پروازهای هفتگی از ایران به شهرهای مختلف چین از برنامه‌های اولویت‌دار این سرکنسولگری برای افزایش مراودات بین شرکای اقتصادی و خصوصا گردشگران چینی برای بازدید از ظرفیت‌های ژئوپارک جهانی قشم است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=374856

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر