3

افزایش ۶۰ درصدی حضور گردشگران در قشم

  • کد خبر : 374953
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در این جزیره، از افزایش ۶۰ درصدی حضور گردشگران در قشم از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در همسنجی با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش 60 درصدی حضور گردشگران در قشم

به گزارش خبرگزاری افق از قشم، افشار فتح‌اللهی پیش از ظهر امروز در دیدار نشست با مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: با افزایش حضور گردشگران در فصول گردشگرپذیر جزیره قشم، ارائه خدمات بهتر به هم‌وطنان یک ضرورت است که با همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها عملی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری دریایی در قشم، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت توسعه فعالیت‌ها و خدمات بنادر تجاری، گردشگری و مسافری در نقاط مختلف جزیره استقبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر کاهش هزینه‌های مربوط به خدمات دریایی و نقش آن در افزایش میزان جذب سرمایه‌گذاری در قشم، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تعامل و همکاری بخش‌های مختلف به‌ویژه سازمان بنادر و دریانوردی و کاهش برخی هزینه‌ها مربوط به خدمات دریایی، بانکرینگ سلخ تا پیش از پایان سال فعالیت خود را آغاز کند.

فتح‌اللهی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی حضور گردشگر در جزیره قشم نسبت به سال گذشته، گفت: سواحل و بنادر مختلف موجود در جزیره قشم ظرفیت بی‌نظیری برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: با پایان عملیات لایروبی حوضچه بندر بهمن و توسعه و بهسازی بنادر پهل و لافت در آینده نزدیک، شاهد افزایش کیفیت خدمات‌دهی به گردشگران و فعالان اقتصادی در جزیره قشم خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: با همکاری خوب شکل گرفته و افزایش تعداد شناورهای مسافری، در حال حاضر بیش از چهار و ۸۰۰ صندلی شناور مشغول ارائه خدمات به گردشگران هستند و موفق به جلب رضایت نسبی آن‌ها شده‌اند.

حسین عباسی‌نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته جهت نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ و نقل مسافری دریایی، افزود: فعالیت‌های موردنظر برای توسعه بندر شهید حقانی بندرعباس برای خدمات‌رسانی به گردشگران آغازشده و امیدوار هستیم در آینده نزدیک برخی مذاکرات درباره توسعه فنی بندر شهید ذاکری در قشم نیز به نتیجه برسد.

شهادت سلیمانی موجب نشر مکتب فکری وی در تمام دنیا شد

فتح‌اللهی همچنین ‌در مراسم بزرگداشت مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع شهر طبل اظهار داشت: در زمانی که دشمنان داعش را برای نابودی منطقه ایجاد کردند، شهید سلیمانی با دلاورمردی موجب شکست داعش و نقش بر آب شدن نقشه دشمنان شد.

وی افزود: این شهید بزرگوار بسیار جلوتر از بسیاری افراد بود و بصیرت در مکتب حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر تقوا و تبعیت محض و بی چون و چرا از ولی فقیه است. شهید حاج قاسم سلیمانی نماد استقامت، رشادت و امیدواری برای امت اسلام بود.

فتح‌اللهی تصریح کرد: شهید سلیمانی نه‌ تنها امنیت کشور پهناور ایران را تأمین می‌کرد بلکه تأمین‌کننده امنیت تمام منطقه بود و دشمنان با خیالی باطل فکر می‌کردند می‌توانند با حذف فیزیکی این شهید بزرگوار مانع انتشار افکار وی در دنیا شوند.

وی با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت در جامعه، ابراز داشت: امنیت سرمایه کشور ماست و باید قدر آن را بدانیم چراکه برای به دست آوردن آن شهیدان زیادی تقدیم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر هوشیاری در برابر نقشه‌های شوم دشمنان یادآور شد: امروز دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند از خارج از مرزها ضربه‌ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کنند و در تلاش هستند با ایجاد آشوب و اغتشاش در داخل مانع پیشرفت ایران شوند.

فتح‌الهی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور، اضافه کرد: هیچ‌کس منکر وجود مشکلات اقتصادی نیست اما دشمنان باید بدانند مسائل ایران درون خانوادگی است و ملت قوی و با ریشه ایران به هیچ نیروی خارجی اجازه دخالت نخواهند داد.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم با بیان اینکه شهید سلیمانی دنیا را با ایران عزتمند آشنا ساخت، گفت: شهید سلیمانی الگوی قوی برای جوانان ایرانی در حفاظت از کیان ایران اسلامی است و مکتب ایشان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی بیان داشت: مکتب حاج اگر مورد توجه همه باشد حلال تمامی مشکلات به خصوص در مسایل اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای ترویج نا امیدی در کشور، گفت: پیشرفت ایران در گرو امیدوار شدن به آینده است و امروز دشمن سعی می‌کند امید مردم را هدف بگیرد.

امام جمعه قشم گفت: زمانی مستشاران آمریکایی در این کشور هرچه می‌خواستند می‌کردند اما امروز جرات ندارند بدون اجازه ما به خلیج‌فارس وارد شوند و در خلیج‌فارس هم مجبور هستند فارسی صحبت کنند.

امام‌ جمعه شهر طبل نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز امنیت کشور مدیون شهداست که با خون خود درخت تنومند جمهوری اسلامی را آبیاری کردند.

شیخ محمدصالح امینی ادامه داد: امروز اگر نظام ما حرفی برای گفتن در دنیا دارد به برکت خون شهداست که خالصانه در راه خدا مبارزه کرده و موجب اعتلای کشور و نظام جمهوری اسلامی شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=374953

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر