1

نظامی که مردم حامی آن هستند را نمی‌توانند ساقط کنند

  • کد خبر : 37497
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷

اتحادیه شوم و نامبارک آمریکا، انگلیس، اروپا، ارتجاع عرب، برخی کشورهای همسایه‌ی سوریه که خواب و خیال امپراتوری گذشته را دارند و القاعده به عنوان یک گروه جنایتکار جنایت‌آفرین هستند

افق نیوز:(ofoghnews.ir) امام جمعه موقت تهران با اشاره به انفجار تروریستی اخیر در سوریه و کشته و زخمی شدن جمعی از مقامات این کشور، این حادثه را نشان همه عمق کینه استکبار توصیف کرد و تنها راه پیروزی برای دولت و ملت سوریه را مقاومت در برابر باج‌خواهان بین‌المللی دانست.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: سوریه تاوان حمایت از مظلومین فلسطین و حزب‌الله و حمایت از ایران اسلامی به خصوص در دوره دفاع مقدس را می‌دهد. اما کشورهای غربی باید بدانند که با این عملیات تروریستی نظامی که مردم حامی آن هستند را نمی‌توانند ساقط کنند. همچنان که پس از حادثه انفجار حزب جمهوری و شهادت ۷۲ نفر، نظام ما مستحکم‌تر از قبل باقی ماند.

وی افزود: اتحادیه شوم و نامبارک آمریکا، انگلیس، اروپا، ارتجاع عرب، برخی کشورهای همسایه‌ی سوریه که خواب و خیال امپراتوری گذشته را دارند و القاعده به عنوان یک گروه جنایتکار جنایت‌آفرین هستند.

وی کشتار مسلمانان در میانمار را وحشیانه توصیف کرد و با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور میانمار مبنی بر این‌که مسلمانان شهروند این کشور نیستند، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که هر عاقلی می‌داند که دولت میانمار مسوول این جنایات است و باید هرچه سریعتر جلوی آن را بگیرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین خواستار عکس‌العمل سریع سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی برای جلوگیری از ادامه کشتار مسلمانان در میانمار شد و افزود: در این اتفاق نیز چهره خائنانه آمریکا معلوم می‌شود. گاهی مرگ مشکوکی در گوشه‌ای از دنیا هست و آن‌ها گوش فلک را کر می‌کنند اما در این‌باره نفس هم نمی‌کشند و این ظن و گمان را زنده می‌کند که در ورای این صحنه جنایت هم آمریکا قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت مسلمانان در عربستان و بحرین گفت: ما نمی‌توانیم از این موضوع بگذریم که کسانی که خود را خادم‌الحرمین می‌دانند کارشان آدم‌کشی شده است. حرف مردم این است که خاندان انگلیس‌ساخته‌ای که یک قرن حکومت کرده‌اند گورشان را گم کنند و مردم بر اساس دموکراسی پای صندوق رای بیایند و هر کس رای آورد، حاکم شود. آیا این حرف گلوله دارد؟

وی افزود: به حکام بحرین و عربستان که عالم محبوب مردم را در خیابان ترور می‌کنند و به اسارت می‌برند، می‌گویم که “المک یبقی مع‌الکفر و لا یبقی مع‌الظلم” مطمئن باشید که حکومت شاید با کفر باقی بماند اما با ظلم باقی نخواهد ماند و آل‌سعود و آل‌خلیفه سرنوشت دیگر آل‌های ساقط شده را پیدا خواهند کرد.

به گزارش ایسنا خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران به تحمیل تحریم‌های جدید بر کشورمان اشاره کرد و گفت: روزی که انقلاب پیروز شد، طاغوتی‌ها گفتند که ما شش ماه، یک سال و دو سال بعد می‌آییم اما آن‌ها ۳۳ سال است که خمیازه می‌کشند. دنیای استکبار هم می‌بیند شجره‌ای که روز اول انقلاب یک ساقه نازک بوده به شجره تنومندی تبدیل شده که شدیدترین تندبادها نیز نمی‌تواند آن را به حرکت وا دارد و این کینه برای آن‌ها جانکاه است.

وی افزود: ما تمام توطئه‌ها از جمله فشار اخیر اقتصادی را در این راستا می‌بینیم و این حلقه‌ای از حلقاتی است که در ۳۳ سال گذشته تکرار شده و راه پیروزی، استقامت امام و امت است. همچنان که تاکنون این استقامت تمام توطئه‌ها را ناکام گذاشته است.

وی با اشاره به آیات و روایاتی در این رابطه تصریح کرد: اولیاء و بندگان خوب خدا با فشار دشمن، روحیه‌شان را نمی‌بازند؛ چراکه هدفی که دشمن از این فشارها دنبال می‌کند ایجاد تزلزل روحی است. شرایطی که ما در آن قرار داریم جنگ اراده‌هاست و دنیای استکبار می‌خواهد اراده باطل خود را بر ما تحمیل کند. ما هم مصمم هستیم اراده حق‌مان را بر مسند بشنانیم و خواهیم نشاند. فرهنگ مقاومان راه خدا، فرهنگ «ما می‌توانیم» است و فرهنگ آن‌ها که خداباور نیستند، فرهنگ «ما نمی‌توانیم» است.

خاتمی یادآور شد: هرچه به بندگان صالح خدا فشار وارد بیاورند آن‌ها استوارتر می‌شوند. این‌ها در اصول سازش‌ناپذیرند، مقاومان راه خدا صبور هستند و می‌دانند دین‌مداری هزینه‌ای دارد و با افتخار هزینه‌اش را می‌پذیرند. آن‌ها اهل دعا و توسل هستند، همچنان که تاکنون با ایمان و اتکا به خدا و مناجات، کمر دشمن را شکسته‌ایم و خواهیم شکست و آیات قرآنی هم بشارت می‌دهد که آینده روشن از آن شماست.

وی با اشاره به مناسبت اقامه اولین نماز جمعه تهران توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی، ضمن گرامیداشت یاد وی اظهار کرد: نماز جمعه به عنوان تریبون نظام، خدمات فراوانی را در ۳۳ سال گذشته ارائه کرده و نقش خود را در عرصه تشویق مردم به حضور در انتخابات و راهپیمایی ایفا کرده است. در عرصه دفاع مقدس نیز بیش از ۹۰ درصد کسانی که به جبهه‌ها رفتند از مساجد اعزام شدند و از نماز جمعه‌ها بسیج شدند، بخشی از کمک‌های مردمی نیز مدیون همین تریبون است و در حوادث اجتماعی مثل زلزله این تریبون به کمک آمده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقامه نماز جمعه در بیش از ۷۰۰ شهر کشور، تصریح کرد: این فرصتی است که در مکتب اسلام می‌توان یافت، به خصوص نماز جمعه تهران که مرکز ایران اسلامی است و تاثیرگذاری‌اش به خاطر خطبای بزرگی که در این عرصه آمده‌اند به استثنای من که طلبه‌ ناچیزی هستم و حضور، تکبیر و تایید شما مردم است که موضع نظام را اعلام می‌کنید.

وی ادامه داد: شعارهای شما مردم خیلی قیمتی است و نباید برای ما عادی شود. یک هفته در طول تاریخ نماز جمعه به مناسبتی مرگ بر آمریکا در خطبه نگفته نشد و آن روز، روز شادی آمریکا بود.

وی با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز عملیات پیروزمندانه مرصاد نیز گفت: در سال ۶۷ منافقین و اجانب به تحریک صدام در خواب و خیال می‌خواستند به کرمانشاه بیایند و بعد از آن در تهران نظام را ساقط کنند. آن‌ها تا ۳۴ کیلومتری کرمانشاه هم آمدند اما رزمندگان کفرستیز ما شجاعانه و قهرمانانه وارد شدند و آن‌ها را به روز سیاه نشاندند تا برای همیشه منافقین ذلیل ازل و ابد شوند. آن‌ها وضعی پیدا کردند که دنیا فهمید این دریوزگان فاسق فاجر جز نوکری نمی‌توانند و شهید صیاد شیرازی قهرمان مرصاد بود که آن‌ها انتقام کینه‌توزانه‌شان را با شهادت ایشان گرفتند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان از سیاستمداران و رسانه‌ها خواست تا در ماه رمضان، رمضانی شوند و عفت بیان و قلم را رعایت کنند.

وی افزود: سیاست الهی با سیاست شیطانی فرق می‌کند. ما حق نداریم به بهانه تحلیل سیاسی حتی به دشمنان‌مان تهمت و افتراء بزنیم. رسانه‌های ما هم در ماه رمضان باید رمضانی شوند و سایت‌ها و وبلاگ‌ها هرچه دل‌شان خواست، ننویسند؛ چراکه نقل شایعات کذب و حرام است و کسی که سایت دارد حق ندارد هر دروغی را بنویسد. خوب است رسانه‌های شنیداری و گفتاری و همچنین رسانه‌های مکتوب و روزنامه‌ها و مجلات هم عفاف در بیان و قلم را رعایت کنند تا فضای کشور در همه عرصه‌ها رمضانی شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فرهنگ عفاف به ویژه در ماه رمضان تصریح کرد: عفاف در پوشش یک بعد از فرهنگ عفاف است. من یقین دارم تعداد فراوانی از کسانی که پوشش را آنچنان که اسلام می‌گوید رعایت نمی‌کنند، خدا، دین، اهل بیت و روزه را قبول دارند؛ لذا به آن‌ها می‌گویم که ماه رمضان حریم خدا را نگه دارید و حاجت بگیرید، اگر این‌گونه نشد می‌توانید من را نفرین کنید.

به گزارش ایسنا خاتمی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران نیز در توصیف حق و باطل، حق را مفید و متواضع و باطل را بی‌محتوا و پر سر و صدا توصیف کرد و گفت: ۳۳ سال نظام حق در کشور ما شکل گرفت و مستندا می‌توان گفت که بیش از ۱۰۰ سال حکومت طاغوت در این ۳۳ سال به مردم خدمت شده است.

وی اظهار کرد: نظام اسلامی در طول سال‌های گذشته خدمات زیادی به مردم ارائه کرده در حالی که در دوره‌های گذشته آن‌ها سروصدای زیادی داشتند و شعارشان به سوی تمدن بزرگ بود اما این‌ها صرفا شعار و حرف بدون محتوا بود در حالی که نظامی که شما مردم بنا کردید، چنین برکاتی را به دنبال داشته است.

وی به تشریح حق و باطل در آیات و روایات اسلامی پرداخت و افزود: وعده‌های زیادی در قرآن است که خداوند به مومنین داده و یکی از آن‌ها نابودی باطل است و این‌که در نزاع حق و باطل، این باطل است که رفتنی است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که «حق آسمانی و باطل زمینی است» یادآور شد: هر جریانی که دیدید خدایی و با خداست، حق و ماندنی است و در مقابل هرچه به جای خدا می‌گوید من و حزب من، باطل و مشرک است؛ چراکه خودپرستی نیز مثل بت‌پرستی است.

وی ادامه داد: در روایات آمده که هرکس ظرفیتی دارد و به اندازه ظرفیتش می‌تواند از حق بهره بگیرد؛ لذا هر مطلبی را نباید برای هر کسی گفت و از هر کسی باید به اندازه ظرفیتش انتظار داشت. همانند کسی که سال اول روزه گرفتنش است و باید با نهایت مدارا با او برخورد کرد.

وی حق را متکی به نفس و باطل را متکی به غیر توصیف کرد و افزود: جریان حق با اتکا به خدا و ذات مقدس ربوبی، خودباوری فردی و ملی دارد و شعار و باورش این است که «ما می‌توانیم» اما جریان کفرگونه باطل شعار و عملش این است که «ما نمی‌توانیم» آن‌چنان که در طول حکومت سیاه طاغوت چنین فرهنگی حاکم بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر