2

اشتغالزایی ۶۲۰۰ نفر در واحدهای تولیدی صنعتی قشم

  • کد خبر : 375030
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از اشتغالزایی برای شش هزار و ۲۰۰ نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در چهار شهرک صنعتی این جزیره خبر داد.

اشتغالزایی 6200 نفر در واحدهای تولیدی صنعتی قشم

به گزارش خبرگزاری افق از قشم، مختار گرشاسبی در نشست با اعضای کمیسیون ویژه جهت تولید مجلس با فعالان اقتصادی قشم اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۶ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی قشم فعال هستند که امسال با حمایت‌های صورت گرفته از صورت دولت سیزدهم تراز تجاری قشم برای نخستین بار در تاریخ فعالیت آن، مثبت شده است.

وی ارزش تولیدات این شمار واحد تولیدی و صنعتی در قشم را در ۹ ماهه امسال رقمی برابر با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این واحدهای تولیدی در مجموع برای شش هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کردند.

گرشاسبی با بیان اینکه تراز تجاری این منطقه در ۹ ماهه امسال مثبت ۵۸ میلیون دلار است، افزود: در این مدت ۱۰۸ میلیون دلار واردات به قشم صورت گرفته و معادل ۱۵۶ میلیون دلار صادرات به خارج از کشور، ۲۱۴ میلیون دلار صادرات به داخل کشور و ۱۶ میلیون دلار صادرات مجدد انجام شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تلاش برای رفع موانع در این بخش، تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری اسمی در ۹ ماهه امسال این منطقه معادل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال می‌باشد که در این مدت معادل ۴۰ هزار میلیارد ریال آن تحقق یافته است.

گرشاسبی خاطرنشان کرد: علاوه بر حوزه صنعت، بخش شیلات و کشاورزی نیز در قشم فعال بوده و هم اکنون ۴۲ شرکت در زمینه پرورش میگو، ماهی و محصولات کشاورزی در این جزیره مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسوول اشتغالزایی ایجاد شده در حوزه شیلات و کشاورزی قشم را یک هزار و ۸۵۰ نفر اعلام کرد.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود. این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375030

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر