1

شهرک پتروشیمی در قشم احداث می‌شود

  • کد خبر : 375104
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با علی رسولیان، معاون وزیر صمت دیدار کرد.

شهرک پتروشیمی در قشم احداث می‌شود

به گزارش  خبرگزاری افق به نقل  از قشم، افشار فتح الهی،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه با اشاره به امتیازهای صنعت نفت، گاز و انرژی جزیره، از سلخ به‌عنوان ظرفیتی استثنایی برای خدمات بانکرینگ یادکرد و گفت: این منطقه به دلیل دسترسی دریایی، سواحل و عمق آب مناسب یکی از بهترین نقاط برای ارائه خدمات بانکرینگ است.

وی ادامه داد: با توجه به ‌پیش‌بینی زمین‌هایی برای ساخت صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در این منطقه و تأمین خوراک برای صنایع با اتمام پروژه خط لوله ۳۰ اینچی گاز، ما آماده انعقاد تفاهم‌نامه مشارکتی با وزارت صمت برای ساخت شهرک پتروشیمی هستیم.

فتح الهی همچنین از توان تولید ۷۰۰ مگاواتی برق در جزیره به‌عنوان امتیاز دیگری برای جذب سرمایه‌گذاران صنعتی یادکرد و افزود: مصرف جزیره در ساعات پیک ۳۰۰ مگاوات است و با احتساب ۱۰۰ مگاوات برقی که به بندرعباس تزریق می‌شود، این منطقه تنها بخشی از کشور است که مازاد تولید برق دارد و می‌تواند از این ظرفیت برای مصرف واحدهای صنعتی استفاده کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه خواستار همکاری در موضوع توسعه شهرک صنعتی طولا با توجه به درخواست‌های فراوان سرمایه‌گذاران شد.

در ادامه این جلسه علی رسولیان، معاون وزیر صمت نیز با اشاره به توافق‌های صورت گرفته از سوی این وزارت خانه با وزارت نفت، خواستار همکاری برای راه‌اندازی شهرک پتروشیمی در جزیره قشم شد و گفت: موقعیت ویژه این منطقه آزاد، مزیتی ارزنده برای حضور سرمایه‌گذاران صنایع مختلف و توسعه فرآیند تولید و صادرات است.

گفتنی است، در این جلسه که صبح امروز پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه برگزار شد، افشار فتح الهی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علی رسولیان، معاون وزیر صمت، خلیل قاسمی، رییس صمت هرمزگان و هیات همراه و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر