2

منظره های دیده نشده حیران

  • کد خبر : 375210
  • ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی گردنه حیران را دارید، انتخاب‌های مختلفی پیش روی شما قرار گرفته‌اند که در این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

جاهای دیدنی گردنه حیران

به گزارش  خبرگزاری افق سلام نو: بدون شک یکی از جذاب‌ترین مناطقی که می‌توانید در ایران از آن بازدید به عمل بیاورید، گردنه حیران است. گردنه حیران واقع‌شده در شمال غرب ایران است و می‌توانید به آن از طریق جاده آستارا به اردبیل دسترسی پیدا کنید. جاهای دیدنی گردنه حیران آن‌قدر زیبا هستند که به هر فردی توصیه می‌شود قبل از مرگ یک بار از آن‌ها بازدید به عمل بیاورد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین این جاذبه‌ها خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

جنگل فندقلو

یکی از برترین جاذبه‌های دیدنی گردنه حیران جنگل فندقلو است. این جنگل هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. اگر به دنبال لذت بردن از طبیعت و استراحت چند ساعته هستید، جنگل فندقلو می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای انتخاب باشد. دلیل نام‌گذاری نیز به دلیل وجود انبوهی از جنگل‌های فندق است. همچنین گل‌های بابونه نیز در کنار این درختان رشد کرده‌اند و باعث زیبایی هر چه بیشتر جنگل شده‌اند. لازم به ذکر است گل‌های بابونه باعث جذب زنبورها به خود شده‌اند. همچنین در این جنگل زیبا، جاذبه‌های دیگری نیز در انتظار شما هستند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

  • منطقه محافظت‌شده گوزن‌های بومی
  • چشمه آبگرم مشه سویی
  • پیست اسکی روی چمن

جنگل فندقلو تکه کوچکی از بهشت است

تله‌کابین گردنه حیران؛ از جاذبه‌های دیدنی گردنه حیران

از دیگر جاهای دیدنی گردنه حیران می‌توانیم از تله‌کابین یاد کنیم. برای استفاده از تله‌کابین باید به یک مجموعه تفریحی بروید که دقیقاً در مرکز گردنه حیران واقع شده است. با سوار شدن در تله‌کابین می‌توانید شاهد چشم‌اندازهای بسیار خاص باشید و از زیبایی غرق در لذت شوید. لازم به ذکر است تله‌کابین‌های این مجموعه فرسوده نیستند و می‌توانید با نهایت اطمینان از آن‌ها استفاده کنید. وقتی به این مجموعه تفریحی می‌روید، می‌توانید از دیگر امکانات نیز بهره ببرید؛ از جمله: سورتمه، کارتینگ و زیپ‌لاین.

روستای کشفی

اگر به دنبال بهشت گردنه حیران هستید، روستای کشفی همان جایی است که انتظار شما را می‌کشد. در این روستا می‌توانید شاهد طبیعت بی‌نظیری باشید. همچنین دشت‌های سرسبز و آب‌های جاری لذت دلنشینی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. آن دسته از افرادی که به دنبال کوهنوردی و همچنین پیاده‌روی‌های سخت هستند، می‌توانند بازدید از روستای کشفی را در اولویت قرار دهند. هوا در این روستا بسیار سرد است؛ به‌گونه‌ای که حتی در فصل تابستان نیز پیشنهاد می‌شود لباس‌های گرمی با خود به همراه داشته باشید.

روستای حیران؛ از جاهای دیدنی گردنه حیران

اگر به دنبال معروف‌ترین روستایی هستید که در اطراف گردنه حیران واقع شده است، می‌توانیم به روستای حیران اشاره کنیم. حیران در بین روستاهای ییلاقی جای می‌گیرد و از چشم‌اندازهای مختلفی بهره برده است. نکته قابل‌توجه این است روستای حیران تشکیل‌شده از سه روستای مختلف دیگر است که با عناوین سفلی، وسطی و علیا شناخته شده‌اند. این روستا برای توریست‌ها جذابیت فراوانی دارد؛ به همین دلیل انواع رستوران‌ها، بازارهای سنتی و… را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین در این روستا انواع صنایع‌دستی نیز وجود دارند.

پارک ملی هیرکان

از جاهای دیدنی گردنه حیران می‌توانیم به پارک ملی هیرکان اشاره کنیم. این پارک دارای وسعت بسیار بزرگی است (۴۰ هزار و ۳۵۸ هکتار). ازآنجایی‌که این پارک در منطقه مرزی قرار دارد، می‌توانید بخشی از پارک که در منطقه آذربایجان واقع شده است را مشاهده کنید. تأسیس این پارک در سال ۲۰۰۴ میلادی به دست ریاست جمهوری آذربایجان صورت گرفت. از پارک ملی هیرکان به‌عنوان یک منبع غنی از انواع‌ گونه‌های گیاهی و جانوری یاد می‌شود.

جاهای دیدنی گردنه حیران

آشنایی با پارک ملی هیرکان

روستای مشند

از برترین جاذبه‌های دیدنی گردنه حیران می‌توانیم به روستای مشند اشاره کنیم. طبیعت این روستا بسیار منحصربه‌فرد است و حالت بکر دارد. اگر چند ساعت را در روستای مشند سپری کنید، متوجه مهمان‌نوازی مردمان خواهید شد و همین یک حس بسیار زیبا را در وجود شما زنده خواهد کرد. مردم این روستا غالباً به دامداری و کشاورزی مشغول هستند؛ به همین علت اگر می‌خواهید نقشی در اقتصاد مالی آن‌ها داشته باشید، خرید لبنیات محلی رو فراموش نکنید.

بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی گردنه حیران کدام است؟

حالا که با جاهای دیدنی گردنه حیران آشنا شدید، شاید به دنبال بهترین زمان سفر باشید. بدون شک هر فصلی می‌تواند زیبایی خاص خود را داشته باشد؛ اما اگر می‌خواهید هیچ چالشی شما را به خود درگیر نکند، پیشنهاد می‌کنیم از واسط اردیبهشت تا اواخر شهریور برای بازدید از این جاذبه‌ها برنامه‌ریزی کنید. البته آب‌وهوا چیزی است که نمی‌توان به‌راحتی پیش‌بینی کرد؛ به‌عنوان‌مثال گاهی اوقات در فصل تیر رطوبت هوا به حدی افزایش پیدا می‌کند که افراد برای برگشت لحظه شماری می‌کنند. اگر می‌خواهید رنگ‌های مختلفی از درختان را مشاهده کنید، پاییز مناسب‌ترین گزینه است. زمستان به‌هیچ‌عنوان فصل مناسبی برای سفر شما نیست؛ زیرا به دلیل بارش شدید برف و وجود مه، تمامی مسیرهای منتهی به گردنه حیران بسته می‌شوند.

جاهای دیدنی گردنه حیران

اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد برای بازدید شما مناسب هستند

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با جاهای دیدنی گردنه حیران آشنا کنیم. هر یک از این جاذبه‌ها می‌توانند زیبایی خاصی را برای شما به ارمغان بیاورند. اگر می‌خواهید تکه‌ای از بهشت را مشاهده کنید، طبیعت زیبای گردنه حیران منتظر شما است. همچنین امکانات تفریحی نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تله‌کابین اشاره کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر