1

آلمان دست به دامن عراق شد

  • کد خبر : 375367
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰

در حالی که برلین تلاش‌های خود را برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی اش افزایش داده، صدراعظم آلمان اعلام کرد، برلین در حال مذاکره با بغداد درباره واردات گاز طبیعی است.

آلمان دست به دامن عراق شد

به گزارش خبرگزاری افق نخست وزیر عراق گفت که کشورش پیشهادهایی را به شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در حوزه گاز طبیعی عراق ارائه کرده است.

عراق علیرغم داشتن دوازدهمین ذخایر بزرگ اثبات شده گاز جهان، حدود در ۴۰ درصد از منابع انرژی خود، عمدتا گاز، به ایران وابسته است. عراق بیشتر گازی را که می تواند هنگام استخراج نفت به دست آورد، می سوزاند، زیرا فاقد امکانات لازم برای تبدیل آن به سوخت یا صادرات آن است.

دولت نیمه خودمختار منطقه کردستان عراق (KRG) در تلاش برای توسعه صادرات، قصد دارد شبکه خط لوله گاز را به سمت مرز با ترکیه گسترش دهد. با این حال، تنش بین دو خانواده حاکم اقلیم کردستان، خانواده بارزانی (حزب دمکرات کردستان) و طایفه طالبانی (اتحادیه میهنی کردستان (PUK)، مانع از پیشرفت شده است.

درحالیکه کشورهای اروپایی در خاورمیانه به دنبال تامین کنندگان گاز جایگزین روسیه هستند، عراق، دومین تولیدکننده بزرگ نفت خام در اوپک، تا حد زیادی تاکنون مغفول مانده است.

آلمان با آمریکا و امارات درباره افزایش واردات گاز مذاکره کرده است. در ماه نوامبر، برلین قرارداد ۱۵ ساله واردات LNG را با قطر امضا کرد.

همچنین روز جمعه، شرکت آلمانی زیمنس انرژی قراردادی با عراق برای ارتقای شبکه برق این کشور امضا کرد.

سودانی گفت: «ما در تلاش برای استفاده بهتر از مشعل سوزی هستیم و به همین ترتیب می‌توانیم از گاز بسیار بهتر و کارآمدتر استفاده کنیم.»

وی افزود: «ما در سفر امروز پیشنهاد دادیم که شرکت های آلمانی بتوانند در این مناطق سرمایه گذاری کنند و در عراق حضور داشته باشند.»

منبع انتخاب

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر