1

حداقل حقوق بازنشستگان ۱۵ میلیون تومان می‌شود؟

  • کد خبر : 375402
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، فقط ۲۰ درصد افزایش حقوق برای شاغلان و بازنشستگان درنظر گرفته است؛ این درحالیست که بسیاری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق‌های لشگری و کشوری، حداقل‌بگیر هستند و با بیست درصد افزایش، حقوق‌شان به خطر فقر نمی‌رسد.

بازنشست

به گزارش خبرگزاری افق محمدی (یک بازنشسته فرهنگی) با اشاره به الزامات قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گوید: براساس مواد ۱۲۵ و ۶۴ این قانون، افزایش حقوق سالیانه باید متناسب با نرخ تورم باشد؛ ضمن اینکه حقوق بازنشستگان و شاغلان باید متناسب‌سازی شود.

این بازنشسته ادامه داد: وقتی تورم بالای ۵۰ درصد است و آمارهای رسمی همه‌ی مرزهای سابق را پشت سر گذاشته‌اند، چگونه افزایش حقوق را ۲۰ درصد در نظر گرفته‌اند؛ قانون این اجازه را نمی‌دهد!

محمدی به تورم بالای ۶۳ درصد خوراکی‌ها در آذر اشاره می‌کند و می‌گوید: بیست درصد افزایش حقوق، حتی یک‌سوم گرانی‌ها را پوشش نمی‌دهد؛ با این افزایش شاغلان و بازنشستگان بیشتر از قبل به زیر خط فقر سقوط می‌کنند.

این بازنشسته از نمایندگان مجلس درخواست دارد افزایش حقوق را در لایحه بودجه اصلاح کنند و لااقل به سطح تورم رسمی برسانند. او تاکید می‌کند: البته بسیاری از نمایندگان در روزهای اخیر انتقاد کرده‌اند که کف ۷ میلیون تومانی حقوق ناچیز است و باید زیاد شود؛ نامه‌نگاری‌هایی نیز توسط کانون‌های بازنشستگانم و فعالان صورت گرفته؛ امیدواریم کف حقوق و درصد افزایش متناسب با تورم و خط فقر ۱۵ میلیون تومانی اصلاح شود؛ هیچ مزدبگیری نباید زیر ۱۵ میلیون تومان حقوق بگیرد.

منبع ایلنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر