1

توضیحات رئیس کمیسیون تلفیق درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲

  • کد خبر : 375409
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲

سیدشمس‌الدین حسینی در پایان نشست بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق با بیان اینکه ما با در نظر گرفتن مجموع شرایط، کلیات بودجه ۱۴۰۲ را به تصویب رساندیم، گفت: هیچ کس حتی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز این ادعا را ندارد که لایحه فعلی ایده‌آل است.

توضیحات رئیس کمیسیون تلفیق درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری افق سیدشمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در پایان نشست این کمیسیون که در نهایت با موافقت اعضای کمیسیون تلفیق با کلیت بودجه سال آتی همراه بود گفت:  ما ابتدا باید کلیت را حداکثر ظرف ۵ روز در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌دادیم. به همین خاطر جلسات سه شیفتی را در ۴ روز گذشته برگزار کردیم.

وی افزود: مطابق قانون آیین نامه داخلی مجلس رسیدگی به لایحه بودجه دو شوری است و ابتدا باید کلیت آن مورد بررسی در صحن کمیسیون قرار می‌گرفت و در صورت موافقت اعضا با کلیت لایحه، آن را به صحن برای رای‌گیری ارسال می‌کردیم. در صورتی که کلیت لایحه در صحن مجلس نیز از سوی نمایندگان به تصویب برسد، کمیسیون تلفیق در شور دوم به بررسی جزئیات بودجه می‌پردازد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: ما در این ۴ روز تمامی موارد مصارف و منابع بودجه عمومی و شرکت‌های دولتی و اعتبارات استانی و هدفمندی یارانه‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دادیم. با  گزارش‌هایی که وزرای اقتصادی دولت از جمله وزرای اقتصاد، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، و رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان سازمان برنامه و بودجه و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس در این چند روز ارائه کردند، فرصتی  فراهم شد تا نمایندگان با اطمینان در خصوص جزئیات جداول کلان لایحه قرار بگیرند و در نهایت کلیات لایحه با ۷۰ درصد آرا به تصویب رسید.

حسینی تصریح کرد: ما با در نظر گرفتن مجموع شرایط، کلیات بودجه ۱۴۰۲ را به تصویب رساندیم. به هر حال هیچ کس حتی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز این ادعا را ندارد که لایحه فعلی ایده‌آل است.

وی یادآور شد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، اولین دستور کار جلسه علنی بعدی مجلس، بررسی کلیات لایحه بودجه  خواهد بود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر