1

ایران؛ محور گفتگوی جیک سالیوان با مقامات اسرائیلی

  • کد خبر : 375473
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در سفر به سرزمین های اشغالی درباره ایران با مقامات صهیونیستی گفتگو خواهد کرد.

ایران؛ محور گفتگوی جیک سالیوان با مقامات اسرائیلی

به گزارش خبرگزاری افق  به نقل از ایرنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که جیک سالیوان در

سفر به تل آویو درباره “چالش‌های پیش‌روی منطقه از جمله تهدیدات ناشی از ایران” بحث و گفتگو خواهد کرد.

این مقام ارشد کاخ سفید ادعا کرد: آمریکا به راهکار دو کشوری متعهد بوده و با سیاست ها یا اقداماتی که آن را تضعیف می کند،  مخالف است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی این کشور در سفری دو روزه وارد فلسطین اشغالی شده و قرار است در این سفر با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کند.

سالیوان روز پنج شنبه با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار و درخصوص برخی مسائل رایزنی می کند.

این سفر رسمی مشاور امنیت ملی دولت بایدن،  اولین سفر یک مقام عالی رتبه آمریکایی به فلسطین اشغالی بعد از روی کار آمدن کابینه راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود است.

و بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد جیک سالیوان مشاور امنیت ملی این کشور را در اواسط ژانویه به سرزمین های اشغالی روانه کند تا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم که به تازگی سوگند خورده است، درباره سیاست هایش گفتگو کند.

این رسانه آمریکایی مدعی شد، کاخ سفید نگران سیاست‌های نتانیاهو از جمله گسترش شهرک‌های صهیونیستی و قانونی کردن پاسگاهها در کرانه باختری اشغالی است.

بلینکن مدعی شده است که دولت بایدن با هر سیاستی که راهکار دو دولتی را به خطر می اندازد یا مخالف ارزش‌های دموکراتیک باشد، مخالفت خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در پیامی به نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی با بیان اینکه مشتاقانه در انتظار همکاری با بنایمین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هستم، ادعا کرد: وی یک دوست چندین ساله من است و ما به طور مشترک به چالش ها و فرصت های پیش روی اسرائیل و منطقه خاورمیانه، از جمله تهدیدات ایران، رسیدگی خواهیم کرد.

این رسانه همچنین ادعا کرد، آمریکا معتقد است سیاست های نتانیاهو می تواند به دموکراسی در تل آویو صدمه بزند و استقلال سیستم قضایی رژیم صهیونیستی را کاهش داده و حقوق فلسطینیان آن را به چالش بکشد.

آکسیوس به نقل از مقامات صهیونیستی ادامه داد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا احتملا در فاصله کمی پس از سفر سالیوان، به سرزمین های اشغالی خواهد رفت.

به گفته منابع صهیونیستی، احتمالا نتانیاهو نیز در ماه فوریه به واشنگتن سفر می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر