3

سلبریتی و بازیگر مورد علاقه پوتین هم به جنگ اوکراین می‌رود؟

  • کد خبر : 375525
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۳۵

آرتور اسمولیانیف که ستاره یکی از فیلم‌های مورد علاقه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بود، گفت که او هیچ حسی جز نفرت، نسبت به وطن خود احساس نمی‌کند و افزود که آماده است برای اوکراین بجنگد. اسمولیانیف گفت که حتی برای شلیک به همکار سابقش که برای جنگ در ارتش روسیه به اوکراین رفته بود، آماده خواهد شد و افزود که در خط مقدم اوکراین، هیچ ترحمی نسبت به سربازان کشورش نشان نخواهد داد.

سلبریتی و بازیگر مورد علاقه پوتین هم به جنگ اوکراین می‌رود؟

 

به گزارش روزیاتو، اسمولیانیف زمانی یک بازیگر محبوب در روسیه بود که با نام «رمبوی روسیه» شناخته می‌شد. او نقش قهرمانی را در فیلم «گروهان نهم» بازی کرد؛ فیلمی که در طول جنگ شوروی و افغانستان اتفاق می‌افتد و بر اساس یک نبرد موفق شوروی در کوه‌های افغانستان ساخته شده است.

گفته می شود این فیلم یکی از فیلم های مورد علاقه پوتین در تمام دوران است. پوتین از کارگردان و ستاره های فیلم از جمله اسمولیانیف دعوت کرد تا برای نمایش ویژه فیلم در اقامتگاهش در مسکو در سال ۲۰۰۵ با او دیدار کنند.

پوتین در آن سال درباره این فیلم گفت: «فیلم بسیار قوی ای است، فیلمی دقیق در مورد جنگ و افرادی که در آن شرایط سخت قرار گرفتند و خود را بسیار شایسته نشان دادند.»

با این حال، از زمانی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تهاجم خود را به اوکراین آغاز کرد، اسمولیانیف از حمله این کشور انتقاد کرد. تابستان گذشته، او به یک روزنامه نگار گفت که جنگ روسیه یک فاجعه است. اسمولیانیف گفت: «همه چیز فرو ریخت؛ خاکستر، دود، بوی تعفن، اشک.»

به گفته این رسانه، آرتور اسمولیانیف به دلیل بی احترامی به ارتش روسیه در اکتبر ۲۰۲۲، ۴۳۹ دلار جریمه شد. اواخر همان ماه او با پای پیاده از مرز نروژ عبور کرد و زندگی در تبعید را آغاز کرد و در حال حاضر در لتونی زندگی می کند.

پس از اظهارات اسمولیانیف در هفته گذشته، وزارت دادگستری روسیه او را عامل خارجی نامید. الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه نیز دستور داد تا علیه این بازیگر به دلیل اظهارات گذشته علیه روسیه پرونده جنایی تشکیل شود. سخنگوی کرملین گفت که هیچکس در کرملین درباره این بازیگر فکر خوبی نمی کند.

در مقابل، پوتین سابقه استفاده از بازیگران برجسته، مانند استیون سیگال بازیگر آمریکایی، برای پیشبرد تبلیغات کرملین را دارد. با این حال ژرار دوپاردیو، بازیگر فرانسوی، که زمانی پوتین را پس از پذیرش تابعیت روسیه ستایش کرد، سال گذشته روسیه متهم به جنگ برادرکشی کرد، که انتقادهای کرملین را برانگیخت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر