2

جزئیاتی از نتایج تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم/ دریافت ۱۰ میلیارد تومان کارت هدیه توسط مدیرعامل در سال ۹۴

  • کد خبر : 375554
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم گفت: بر اساس تحقیق و تفحص صورت گرفته از منطقه آزاد قشم در حد فاصل سال های ۹۴ تا ۹۹، ۶۷ بند تخلف در بیش از ۵ هزار سند کشف شده است و منتظر تصمیم قوه قضاییه برای متهمان این پرونده هستیم.

جزئیاتی از نتایج تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم/ دریافت ۱۰ میلیارد تومان کارت هدیه توسط مدیرعامل در سال ۹۴

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت و رییس تیم تحقیق و تفحص از سازمان منطقه آزاد قشم ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: تحقیقات تیم ما در موضوع فساد های صورت گرفته در منطقه آزاد قشم بین سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ انجام شد و طی گزارشاتی به مجلس ارائه و با تعداد ۱۵۸ رای موافق در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

به گفته وی، طبق ماده ۲۱۲ تا ۲۱۵ آئین نامه که موضوع آن تحقیق و تفحص و شیوه‌های آن است؛ موضوعات تحقیق و تفحص در خصوص فساد آقای ح – م مدیرعامل منطقه آزاد قشم انجام و طی گزارشاتی به مجلس تحویل داده شد.

مرادی عنوان داشت: این گزارشات در ۶۷ بند تخلف و ۶۲ صفحه و بیش از ۵۰۰۰ سند، جهت استعلام آماده شد که در صحن علنی مجلس با ۱۵۸ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۷ رای ممتنع به تصویب رسید.

احمد مرادی ادامه داد: ۶۷ مورد تخلف در گزارشات درج شده که تعدادی از آن به شرح زیر است:

اقدامات غیرقانونی، سوءاستفاده و جعل اسناد، دریافت ۱۰ میلیارد تومان کارت هدیه در سال ۹۴ توسط مدیرعامل، پرداخت ۲ میلیارد و ۷۰۰ تومان کارت هدیه بدون هیچ گونه اسناد، مصوبه یا جنبه قانونی به افراد مختلف، ۲۶۶ میلیارد تومان بدهی مالیاتی توسط مدیرعامل منطقه آزاد و ایجاد مشکلات فراوان برای تجار و بازرگانان، خرید ۳۹۴ قطعه انواع سکه بهارآزادی بعنوان هدیه برای مسئولین و افراد مختلف، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خرید و توزیع هدایای غیرمتعارف مانند لوازم برقی، لب‌تاپ، گوشی همراه و… ، ایجاد تعمیرگاه ماشین های ادارات و دستگاه های اجرایی منطقه آزاد قشم به مدیریت پسرِ مدیرعامل منطقه و تعمیر رایگان برای ادارات دولتی که هزینه آن از مدیرعامل منطقه آزاد قشم تامین می‌شد، هزینه ی رایگان رفت وآمد مدیرعامل و خانواده به نقاط مختلف کشور، کرایه شناور به صورت شخصی برای رفت و آمد به قشم، مدیرعامل غیربومی و کاملا پروازی شرکت مشعل گاز و رفت و آمد کاملا رایگان به تهران برای او و خانواده اش، فروش آزاد ۲هزار و ۲۱۲ تن گاز یارانه‌ای که باید به قیمت مصوبه دولت پخش می‌شد، انعقاد قرارداد ۲۵۰ میلیون تومانی به یک شخص غیربومی برای ایجاد مرکز صنایع دستی برای مردم قشم که به اخراج این شخص انجامید.

وی در ادامه عنوان داشت: فروش یا واگذاری ۶۰۰ هکتار زمین با قطعات مختلف در بهترین مکان های قشم با قیمت هر متر ۸۰۰ هزار تومان به افراد مشخص، احداث ۵۰ واحد کاخ ویلای لوکس در ساحل جنوبی قشم برای مهمانان دولتی که به کاخ ریاست جمهوری معروف است با بودجه حدودا ۳۲ میلیارد تومان، انتصاب مشاوران و کارکنان به صورت رابطه ای، سفرهای خارجی بدون مجوز و بدون هیچ دستاورد و تخلفاتی از دیگر تخلفات کشف شده از منطقه آزاد قشم طی ۴ سال ۹۴ تا ۹۹ بوده است.

مرادی ادامه داد: کشف فساد از گزارشات مردمی رخ داد و برای اینکه حسابرسی درستی انجام شود،  ۵ نفر از بهترین نیروهای دیوان حسابرسی استان به همراه چند نفر از نیروهای نظامی و امنیتی کشور را برای پیگیری موضوع آوردیم‌ و این کار با یک انسجام خوبی دنبال شد که البته موانعی هم در پیش بود، که به لطف خدا با گذر از مشکلات به نتایج مطلوبی رسیدیم.

این نماینده بندرعباس اضافه کرد: رییس کل دادگستری استان به محض دریافت گزارشات از سوی ما بلافاصله موضوع را به سازمان اطلاعات سپاه گزارش دادند و مدیرعامل وقت برای مدتی نیز در بازداشت قرار داشت.

نماینده مردم استان هرمزگان در انتها افزود: الحمدلله ما وظیفه خود را در قبال تحقیق و تفحص انجام دادیم و توانستیم با ارائه گزارشات کامل آن را به تصویب برسانیم و منتظر تصمیم قوه‌‌ی قضائیه برای متهمان این پرونده هستیم.

وی درباره تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: یک نماینده از استان مرکزی این طرح را کلید زده است و تا آنجا که اطلاع دارم به کمیسیون عمران مجلس رسیده اما از نتایج آن بی خبرم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر