1

توسعه همکاری‌های اقتصادی و گردشگری میان قشم و عمان

  • کد خبر : 375807
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

در دیدار افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و ابراهیم بن سعید ابوسعیدی، وزیر مشاور و استاندار مسندم عمان و هیات اقتصادی همراه از این استان، بر ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های میان دو منطقه در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری افق :افشار فتح الهی در این جلسه اظهار داشت: امیدوار هستیم با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی موجود در منطقه، در آینده شاهد راه اندازی خطوط دریایی و هوایی میان جزیره قشم و عمان باشیم.

وی ادامه داد: جزیره قشم همچنین از نظر تولید محصولات شیلاتی بویژه در حوزه میگو و پرورش ماهی در قفس دارای جایگاه برتر در استان هرمزگان است و فرصت‌های خوبی برای توسعه و پیشرفت در حوزه آبزی پروری و صادرات محصولات آن در منطقه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری موجود در جزیره، افزود: رونق صنعت گردشگری یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که با نگاه به توسعه همکاری‌ها با جوامع محلی در جزیره قشم پیش بینی شده است.

فتح الهی با بیان اینکه نزدیکی میان جزیره قشم و جزیره خصب در استان مسندم عمان یک مزیت خوب به شمار می‌رود، اضافه کرد: امیدوار هستیم با راه اندازی خطوط دریایی و هوایی شاهد افزایش تردد گردشگران و مسافران میان این دو منطقه در آینده نزدیک باشیم.

وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری مناطق آزاد در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر، افزود: قشم دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه نفت و انرژی است که امروز و در بازدید از این نمایشگاه نسبت به بخشی از توانمندی‌های موجود شناخت کافی ایجاد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: برنامه ریزی‌های خوبی نیز در حوزه بانکرینگ در این منطقه صورت گرفته است و برای همکاری در این زمینه و تامین سوخت مورد نیاز کشتی‌های عبوری در منطقه تنگه هرمز آمادگی کامل در آینده نزدیک به وجود خواهد آمد.

به گفته فتح الهی؛ نزدیکی فرهنگی در کنار نزدیکی جغرافیایی میان جزیره قشم و استان مسندم عمان می‌تواند زمینه ساز توسعه فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری در این منطقه باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد قشم برای امضای تفاهم نامه‌های مشترک در حوزه‌های مختلف گردشگری، تجاری، نفت و انرژی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی به صورت مشترک آمادگی کامل دارد.

براساس این گزارش، ابراهیم بن سعید ابوسعیدی، وزیر مشاور و استاندار مسندم عمان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی بویژه حوزه نفت و انرژی در جزیره قشم، خوشبختانه پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های زیرساختی این منطقه مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت تمایل و آمادگی دو طرف می‌توان برای راه اندازی مجدد خط دریایی میان جزیره قشم و جزیره خصب عمان برنامه ریزی کرد و شاهد تردد مسافران در این مسیر باشیم.

استاندار مسندم عمان اضافه کرد: قشم دارای ظرفیت‌های اقتصادی بی نظیری در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و انرژی است و با توجه به تفاهم نامه‌های امضا شده در سفر اخیر آیت الله ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران به عمان، امیدواریم در آینده شاهد توسعه بیشتر این حوزه باشیم.

ابوسعیدی در ادامه با اشاره به توانمندی‌های موجود در منطقه آزاد قشم، از مجموعه‌های اقتصادی و تجاری بویژه در حوزه نفت و انرژی برای حضور در نمایشگاه بین المللی سالانه مسقط جهت معرفی و نمایش توانمندی‌های خود، دعوت کرد.

وی در پایان تصریح کرد: استان مسندم بواسطه نزدیکی به منطقه آزاد قشم برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و استفاده از توانمندی‌های دو طرف، آمادگی دارد.

در بخش دیگری از این جلسه نیز عادل پیغامی، عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به نزدیکی فرهنگی و اجتماعی میان جزیره قشم و استان مسندم، امیدواریم تا زمینه برای توسعه روابط میان دو منطقه با سرعت بیشتری فراهم شود.

وی ادامه داد: حوزه دانش و فناوری میان منطقه آزاد قشم و استان مسندم عمان، از دیگر حوزه‌هایی است که برای توسعه و انجام آن انگیزه و آمادگی کافی وجود دارد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تجریبات جهانی، موضوع ایجاد مناطق آزاد مشترک میان قشم و استان مسندم نیز از دیگر مسائلی است که برای اجرای آن در آینده می‌توان برنامه ریزی کرد.

منبع: منطقه آزاد قشم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر