2

هزینه ۸۷۰ هزار یورو سرمایه ارزی در نخستین مرحله بزرگترین طرح ماهی در قفس کشور

  • کد خبر : 375971
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای بهره‌برداری از بخش نخست بزرگترین طرح ماهی در قفس کشور ۳۰۰ میلیارد اعتبار ریالی و ۸۷۰ هزار یورو سرمایه ارزی هزینه شده است.

هزینه 870 هزار یورو سرمایه ارزی در نخستین مرحله بزرگترین طرح ماهی در قفس کشور

به گزارش خبرگزاری افق از قشم، افشار فتح اللهی امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه بزرگترین طرح ماهی در قفس کشور ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم برای توسعه منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: برای بهره‌برداری از بخش نخست این طرح ۳۰۰ میلیارد اعتبار ریالی و ۸۷۰ هزار یورو سرمایه ارزی هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه بخش نخست این طرح با هشت قفس ظرفت پرورش هزار تن ماهی را دارد، افزود: ظرفیت این طرح در بخش نهایی با ۴۰ قفس به ۵ هزار تن خواهد رسید که در چشم‌انداز آینده به ۱۰ هزار تن می‌رسد و دو گونه ماهی سی باس و سیبریم در این طرح پرورش داده خواهد شد.

وی توسعه و ایجاد ظرفیت ۱۰ هزار تن ماهی، بومی‌سازی و ساخت شناور‌های پشتیبانی قفس و شناور غذادهی خودکار، ساخت مرکز تکثیر و تولید ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی، ساخت واحد عمل آوری و بسته‌بندی و ساخت کارخانه تولید خوراک آبزیان را از چشم‌انداز‌های آینده این طرح برشمرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برای بهره‌برداری از این طرح در بخش نهایی نیز ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۶ میلیون یورو اعتبار ارزی پیش‌بینی شده است.

فتح الهی افزود: این طرح در بخش نهایی برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌کند و علاوه بر ارتقای تولیدات شیلاتی جزیره و رونق اقتصادی، نقش مهمی در ارزآوری و تامین امنیت غذایی کشور دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر