0

کلنگ زنی هفتمین مرحله طرح مسکن جوانان در قشم

  • کد خبر : 375997
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پس از واگذاری زمین در روستا‌های جزیره به منظور پایان بورس بازی زمین و خانه دار کردن ۳۵۰۰ جوان روستانشین، هفتمین مرحله این طرح با هدف اعطای زمین به جوانان در شهر‌های جزیره با واگذاری بیش از ۷۵ هکتار زمین در سه شهر رمکان، سوزا و طبل همزمان با دهه مبارک فجر کلنگ زنی شد.

کلنگ زنی هفتمین مرحله طرح مسکن جوانان در قشم

به گزارش خبرگزاری افق افشار فتح الهی با اعلام این خبر گفت: طرح مسکن جوانان جزیره، پروژه‌ای در راستای عمل به قول آیت‌الله رییسی، ریاست جمهوری در دولت سیزدهم است که منطقه آزاد قشم پیشتاز به اجرا درآوردن آن شد.

وی ادامه داد: منطقه آزاد قشم با عملیاتی کردن طرح مذکور در ۶ مرحله، ۳۵۰۰ جوان بومی را در ۳۸ روستا با اعطای زمین به وسعت ۱۶۰ هکتار صاحب‌خانه کرد و در گام بعدی خود، در تلاش است تا با آغاز کلنگ زنی طرح مسکن جوانان جزیره در شهرها، به آرزوی دیرینه خانواده‌های قشمی رنگ تحقق بخشد.

به گفته فتح الهی، در هفتمین مرحله اعطای زمین به جوانان جزیره، ۳۲۲ جوان در شهر رمکان در وسعتی بالغ‌بر ۱۶.۱ هکتار، ۵۵۲ جوان در شهر سوزا در مساحتی بالغ‌بر ۲۷.۶ هکتار صاحب‌خانه می‌شوند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: همچنین این طرح در شهر طبل برای ۶۳۵ جوان بومی در زمینی به مساحت ۳۱.۷۵ هکتار، سکونت به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، این کلنگ زنی با احتساب واگذاری‌های صورت گرفته در روستا‌های قشم، هفتمین مرحله از طرح مسکن جوانان جزیره محسوب می‌شود که درمجموع، ۷۵.۵ هکتار زمین در آن به ۱۵۰۹ جوان ساکن در سه شهر رمکان، سوزا و طبل اختصاص خواهد یافت.

در این آیین حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد آشوری تازیانی، احمد مرادی و منصور آرامی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، دکتر حجتی، معاون وزیر اطلاعات و رییس سازمان حراست کل کشور و جمعی از مسئولان و مدیران انتظامی، اجرایی و قضایی و ائمه جمعه و علمای قشم و هرمزگان حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375997

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر