3

قرعه کشی ایران خودرو چقدر درآمد برای نظام بانکی داشت؟

  • کد خبر : 376031
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

سود حاصل از طرح پیش فروش ایران خودرو ویژه ایام دهه فجر چقدر بود؟

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو افق؛ قرعه کشی بزرگترین طرح پیش فروش ایران خودرو در ایام دهه فجر روز گذشته برگزار شد در حالیکه بلوکه شدن ۹۰۰ میلیون ریال در حساب متقاضیان نقطه تمایز این طرح با طرح های قبلی بود.

طبق آمار اعلامی ایران خودرو، در این طرح حدود یک میلیون نفر صرفا در طرح پیش فروش عادی ثبت نام داشته اند که با محاسبه سرانگشتی مبلغ بلوکه شده هر فرد، در مجموع مقداری کمتر از ۹۰ هزار میلیارد تومان در طی مدت دوره ای حداقل ۷ روزه در حساب های  متقاضیان که منحصرا به چند بانک دولتی و شبه دولتی بود، مسدود شد.

از نکات جالب توجه و استثنائی این طرح در عدم تعلق سود بانکی به مبالغ مسدودی در بانک ها طی این دوره بود ؛ موضوعی درمورد سرمایه گذارانی که در بانک ها سپرده کوتاه مدت داشتند برای شرکت در این قرعه کشی می بایست قید سود یک ماه کامل را می زدند.

در محاسبه ای دیگر میزان سود تعلق گرفته به سرمایه ای نزیک ۹۰ هزار میلیارد تومان در طول دوره را محاسبه شده است

در مبنای قیمت صندوق سود ثابت بورسی کیان با افزایش حدود  ۰٫۴۱۱ درصدی قیمت ، در مجموع نزدیک  ۳۷۰ میلیارد تومان سود محاسبه شده است

در مبنای قیمت رشد طلای ۱۸ عیار  با افزایش حدود ۴ درصدی طی دوره ، در مجموع نزدیک  ۳٫۶ هزار میلیارد تومان سود محاسبه شده است

در مبنای سود بانکی روز شمار سپرده ها برای هر نفر شرکت کننده در طی دوره ۷روزه در حدود ۳۴۵۲۰۵ تومان ،در مجموع نزدیک  ۳۴۵میلیارد تومان سود محاسبه شده است.

نکته حائز اهمیت حداقل مبلغ سود محاسبه شده می باشد که براساس آمارهای رسمی میزان دوره مسدودی سرمایه مردم نیز بسیار بیشتر از دوره ۷ روزه می باشد.

به نظر می رسد با میزان شانس ۱ به ۹  نفر در بهترین حالت، و ۱به ۱۸۱ نفر در بدترین حالت که هر خودروی سواری برای مردم داشت؛ سیاست مسدودی پول برای واگذاری خودرو حتی به صورت قرعه کشی با سود اندک و به قیمت روز حتی در طرح های پیش فروش یکساله نیز شکست خورده است په رسد به طرح های فروش فوق العاده!

خبرنگار: میرحسین میربابایی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=376031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر