1

حاکمیت ایران پشت حمله مسلحانه به سفارت باکو در تهران است

  • کد خبر : 376153
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

رئیس‌جمهور آذربایجان با طرح اتهامات بی‌پایه و اساس درباره حمله مسلحانه به سفارت باکو در تهران، ادعا کرد که حاکمیت ایران در پشت پرده حمله یک فرد مسلح به سفارت این کشور در ایران قرار دارد.

 

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در حاشیه اجلاس مونیخ، ضمن طرح اتهامات بی‌پایه و اساس علیه ایران، مدعی شد که عادی‌سازی روابط با ایران به تحقیقات مربوط به حمله مسلحانه اخیر به سفارت آذربایجان در تهران، بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از بلومبرگ، آذربایجان پس از حمله یک فرد مسلح به سفارت این کشور در ایران، سفارت خود در تهران را تعطیل کرد.

وی با طرح اتهامات بی‌پایه و اساس درباره این حمله، ادعا کرد که حاکمیت ایران در پشت پرده حمله یک فرد مسلح به سفارت این کشور در ایران قرار دارد.

علی‌اف در این سخنان همچنان از ناتوانی پلیس ایران در ممانعت از ورود و اقدامات این فرد مسلح انتقاد کرد و گفت: تلویزیون ایران چندساعت پس از این حمله، مصاحبه‌ای را با این فرد مسلح منتشر کرد که نشان می‌دهد او از سوی تهران فرستاده شده بود.

رئیس‌جمهور آذربایجان همچنین در ادامه اتهام زنی‌های عجیب خود خواستار محاکمه افرادی شد که به ادعای او این فرد مسلح را به سفارت فرستاده بودند.

این در حالی است که مقامات کشورمان به سرعت پس از وقوع این حمله خواستار رسیدگی به ابعاد ماجرا و برخورد با فرد ضارب شدند و با بررسی‌های قضایی انگیزه شخصی فرد مسکل و جزئیات آن مورد اثبات قرار گرفت.

ایلنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=376153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر