4

تو‌‌قیف شناور حامل ‌سلاح ‌آمریکا‌یی در خلیج فارس+ جزئیات

  • کد خبر : 376248
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

فرمانده مرزبانی فراجا از تو‌‌قیف شناور حامل ‌سلاح ‌آمریکا‌یی در خلیج فارس خبر داد و گفت: این سلاح‌ها ‌به گونه‌ای است که هر قدر خون به آنها اصابت کند برنده‌‌تر می‌شود.

تو‌‌قیف شناور حامل ‌سلاح ‌آمریکا‌یی در خلیج فارس+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از تسنیم، نمایشگاه کشفیات مقابله با قاچاق نیروهای مرزبانی و پایگاه‌های دریابانی صبح امروز در مرزبانی بوشهر گشایش یافت.

کشف ۶ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در کشور

فرمانده مرزبانی فراجا در آیین گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون توسط مأموران مرزبانی جمهوری اسلامی ۶ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در کشور کشف شده است اظهار داشت: قاچاقچیان به مراکز قضایی معرفی شده‌اند و قطعاً جریمه‌های سنگینی اعمال می‌شود.

سردار احمد علی گودرزی با بیان اینکه به کانون اقتصادی قاچاقچیان ضربه زده می‌شود گفت: در این راستا نیروهای امنیتی، تکاوران دریایی و دیگر نیروها، با آموزش‌های لازم به مرزبانی استان‌های جنوبی و شمالی کشور پیوسته‌اند که از منطقه استراتژیک جمهوری اسلامی که باید امنیت خلیج فارس خود کشورهای منطقه حفظ کنند و اعتقاد داریم که این منطقه جای جولان آمریکای تروریست و ارتش تروریستی آمریکا نیست و یقین بدانند که نیروهای مسلح پر توان جمهوری اسلامی بیش از گذشته بحمدالله اقتدار پیدا کرده‌اند و این اقتدار کاملاً محسوس است.

وی از امنیت پایدار در مرزهای مختلف ایران اسلامی خبر داد و بیان کرد: تا نیروهای جان برکف جمهوری اسلامی وجود دارد جای هیچ نگرانی در امنیت مرزها وجود ندارد و این مهم شعار نیست بلکه عین واقعیت است که داده‌ها نشان می‌دهد بحمدالله همه ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرزهای جمهوری اسلامی مرزهای امنی است و با وجود تهدیدات، اشراف اطلاعاتی بر عوامل تهدید ساز وجود دارد.

یک شناور حامل بیش از ۵ هزار سلاح قمه و شمشیر کشف شد

فرمانده مرزبانی فراجا از کشف سلاح سرد و گرم خبر داد و خاطر نشان کرد: یک شناور در استان بوشهر حامل قاچاق با بیش از ۵ هزار سلاح قمه و شمشیر کشف شد و این سلاح‌ها ساخت کشور آمریکا به گونه‌ای است که هر قدر خون به آنها اصابت کند برنده‌‌تر می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه سیگار الکترونیکی و سیستم‌های گوناگون مضر کشف شده ساخت آمریکا است گفت: بیش از ۳ هزار قبضه سلاح جنگی با هدف رسیدن به دست اغتشاشگران و اراذل و اوباش که تعداد آنان محدود است کشف شده است.

کشف ۳ هزار سلاح جنگی از دست اشرار

وی با بیان اینکه این سلاح‌ها در چند ماه گذشته از اواخر شهریور ماه تا یک ماه گذشته توسط نیروهای مرزبانی کشف شده است تصریح کرد: در ۴ ماه گذشته ۳ هزار سلاح جنگی از دست اشرار در کنار مرزها کشف و ضبط شده است البته این آمار تنها مربوط به مرزبانی است.

کشف ۶۰ تن مواد مخدر توسط مرزبانی

فرمانده مرزبانی فراجا به کشفیات سوخت و مواد مخدر پرداخت و بیان کرد: امسال تاکنون ۶۰ تن مواد مخدر توسط مرزبانی جمهوری اسلامی و در شبانه‌روز گذشته در استان هرمزگان و بوشهر ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروهای مرزبانی در عمق دریا کشف شده است.

متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر شب گذشته در سیستان و بلوچستان

گودرزی از متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر شب گذشته در سیستان و بلوچستان خبر داد و بیان کرد: در ۲ مرحله یگان‌های تکاوری مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با قاچاقچیان مواد مخدر در ارتفاعات سیاه‌هانی از حوزه سراوان، و در میرجاوه دیشب درگیری مسلحانه‌ بود و قدری هم مواد مخدر سلاح و مهمات کشف شد و تعدادی هم اشرار مسلح دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات ۴ دستگاه خودرو که قصد ورود به داخل کشور داشتند همراه با مواد مخدر توقیف شدند.

فرمانده مرزبانی فراجا اضافه کرد: در هر هفته یکی ۲ تا ۳ بار درگیری مسلحانه با اشرار وجود دارد و در مجموع کشفیات کالای قاچاق بیش از شش هزار میلیارد تومان است.

گودرزی با اشاره به اجرا طرح رعد ۱۰ افزود: در این طرح ۸۱ فروند شناور متوقف شد و ۳۳ دستگاه خودرو سنگین راهسازی قاچاق کشف شد و مبلغ کشفیات نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برخورد با مواد مخدر یکی از اولویت‌ها است و مرزبانی در خط مقدم مقابله با این مواد قرار دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=376248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر