3

پیست دیزین تهران+ تصاویر

  • کد خبر : 376342
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

دهکده دیزین، مجموعا ۲۳ پیست دارد و از جمله پیست‌های اسکی دیزین تهران می‌توان به پیست مبتدی و پیست ویپیست (برای ورزشکاران حرفه‌ای)، پیست اسنوپارک، پیست چمن و پیست یو اشاره کرد.

پیست بین‌المللی اسکی دیزین، همچنان یکی از معروف‌ترین پیست اسکی ایران است اما تنها پیست اسکی موجود در ایران نیست. ارتفاعات البرز به لحاظ زمین‌شناسی درواقع ادامه چین‌خوردگی‌های رشته کوه آلپ در اروپا است؛ پس به‌نوعی ایستگاه‌های اسکی در این ارتفاعات می‌تواند نوعی تجربه اسکی کردن در ارتفاعات آلپ را برای شما تداعی کند. همین موضوع هم باعث شده که بهترین پیست‌های اسکی ایران مثل «دیزین»، «توچال»، «شمشک»، «دربندسر» و «آبعلی» در ارتفاعات البرز قرار داشته باشند

درمورد پیست اسکی دیزین بهتر است اینگونه شروع کنیم که اگر به دنبال مجهزترین پیست اسکی ایران می‌گردید، قطعاً گزینه مطلوب شما پیست دیزین تهران است که در محدوده شهر لواسان و شمیرانات تهران واقع شده است؛ اما سرراست‌ترین آدرس پیست دیزین تهران از جاده چالوس  است. بعد از عبور از هتل گچسر و خروجی روستای ولایت‌رود، در ۸۰ کیلومتری جاده چالوس می‌توان راحت به پیست اسکی دیزین دسترسی پیدا کرد.

در سال‌های ۴۲-۱۳۴۱، یک گروه خارجی به سرپرستی کاظم گیلانپور که خود نیز مربی و قهرمان اسکی بود و در دامنه البرز به دنبال اکتشاف معدن بودند، این منطقه را شناسایی کردند و برای اسکی مناسب تشخیص داده شد. در سال ۴۳ تنها یک تله اسکی سیار در پیست اسکی دیزین نصب کردند که محل تمرین خارج از فصل تیم ملی آن زمان بود.

کم‌کم تا سال ۱۳۴۸ نصب انواع تله‌ها و همچنین تله کابین ۲۴۰۰ متری پیست دیزین تهران و احداث امکاناتی چون رستوران طول کشید تا به مرحله بهره‌برداری برسد تا اینکه پیست اسکی دیزین در سال ۱۳۵۱ تکمیل و آماده استفاده اسکی‌بازان شد.امروزه نیز  پیست اسکی دیزین که شامل ۴ تله کابین، ۲ تله سیژ، ۹ تله اسکی بشقابی و ۱ تله اسکی چکشی است، اولین پیست اسکی در ایران است که توانسته از طرف فدراسیون جهانی اسکی نیز برای برگزاری مسابقات رسمی و بین‌المللی اسکی مورد تایید قرار بگیرد.

پیست مبتدی دیزین در قسمت شمال شرقی پیست اسکی دیزین و بالای رستوران چمن قرار گرفته که محیط آن به لحاظ شیب دامنه و امکانات برای ورزشکاران مبتدی، در هرسنی امن و مناسب است.

همچنین پیست مبتدی دیزین به تله اسکی مبتدی دیزین نیز دسترسی دارد. تله اسکی مبتدی پیست دیزین تهران، با طول ۲۵۰ متر و ارتفاع ۱۰ متر در سال ۱۳۵۴ تکمیل شده و آماده استفاده است.

پیست ویپیست دیزین که به علت دامنه پرشیب‌تر برای ورزشکاران و اسکی‌بازان حرفه‌ای آماده شده است تقریبا طول آن به ۹ کیلومتر می‌رسد که به تله کابین‌های با ارتفاع بالا نیز دسترسی دارد.

اسنوپارک دیزین نیز از محیط‌های حرفه‌ای پیست اسکی دیزین است که در جهت شمال آن و بالای رستوران چمن قرارگرفته و می‌توان با تله‌سیژ دره به آن دسترسی پیدا کرد.

درواقع پیست اسنو پارک دیزین جایی است که اسکی‌بازان حرفه‌ای و ورزشکاران به حرکات نمایشی و مسابقات جذاب خود می‌پردازند و شاید شما نتوانید مثل آن‌ها اسکی کنید اما مطمئنا از تماشای آن‌ها، آن هم در ارتفاع بالا و شیب‌های هیجانی پیست اسکی دیزین لذت خواهید برد.

تنها پیست اسکی‌ای که در فصل تابستان هم باز است و پذیرای اسکی‌بازان است، پیست اسکی دیزین است که تابستان‌ها بخش پیست چمن آن برای مسابقات بین‌المللی اسکی روی چمن، دوچرخه‌سواری کوهستانی، تیراندازی با کمان، کایت‌سواری و غیره را فراهم می‌کند.

پیست چمن در سمت شمال غرب دفتر مدیریت پیست دیزین تهران تا جنوب رستوران چمن قرارگرفته است. همچنین از پیست چمن دیزین شما امکان دسترسی به تله‌های مختلفی دارید.پیست یو در کنار اسنوپارک دیزین بالای رستوران چمن قرارگرفته و برای ورزشکاران حرفه‌ای و اسکی‌بازان و اسنوبورد‌سواران ماهر، کاملا مناسب است.

عکاس : حسین نعمتی

خبرنگار: مهسا محمودی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=376342

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر