2

علی افراشته:اهالی رسانه پیشنهادات خود را به اتاق فکر معاونت اجرایی ارائه دهند

  • کد خبر : 37655
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۰

باور ما این بود که باید بدنه اجرایی مجلس به عنوان یک اتاق فکر دفتر کار را فراهم کرده و فرصت سازی کند تا نمایندگان بتوانند با ایده‌ای که رهبری مطرح کردند، مسائل خود را اجرایی کنند.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) معاون اجرایی مجلس گفت: اهالی رسانه پیشنهادات خود را به اتاق فکر معاونت اجرایی ارائه دهند.

علی افراشته معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از دوره هشتم مجلس معاونت اجرایی در ساختار مجلس شورای اسلامی تعریف شد؛ بر اساس وظایفی که برعهده این معاونت در ساختار جدید تعریف شد و اظهارات رئیس مجلس در این رابطه مقرر شد که ما تمام امکانات مجلس را بسیج کنیم تا ایده‌هایی که در این حوزه مطرح است، عملی شود.

وی افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان دوره هشتم مجلس باید نقش نرم‌افزاری برای نظام داشته باشد؛ باور ما این بود که باید بدنه اجرایی مجلس به عنوان یک اتاق فکر دفتر کار را فراهم کرده و فرصت سازی کند تا نمایندگان بتوانند با ایده‌ای که رهبری مطرح کردند، مسائل خود را اجرایی کنند.

افراشته ادامه داد: در این راستا اولین اقدامی که ما کردیم، این بود که ساختار مجلس را تغییر دادیم و ساختاری چابک و پرنشاط برای مجلس فراهم کردیم که خوشبختانه این اتفاق در دوره هشتم رخ داد و ۳ معاونت قوانین، نظارت و اجرایی در مجلس شکل گرفت.

معاون اجرایی مجلس گفت: معاون اجرایی بر اساس وظایفی که در ساختار مجلس برایش تعریف شده، قرار شد که کار را برای دو معاونت دیگر بستر‌سازی کرده و برای نمایندگان این فرصت را ایجاد کند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

افراشته اضافه کرد: اگر قرار است مجلس برای نظام نقش نرم‌افزاری داشته باشد و چشم انداز کشور و نگاه رهبری در ارتباط با توسعه کشور را محقق کند، باید فرصت مناسب را در اختیار نمایندگان قرار داد و این فرصت‌سازی بخشی از وظایف معاونت اجرایی است.

وی ادامه داد: در بخش قانونگذاری هم تنقیح قوانین از تاکیدات جدی رئیس مجلس است که باید به آن توجه لازم صورت بگیرد.

معاون اجرایی مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: در حوزه نظارت هم با حضور آقای مظفر انشاءالله بستر مناسب برای وی فراهم می‌شود تا بتواند بر اساس اهدافی که تنظیم شده و اولویت‌های هیئت رئیسه اقدامات لازم را انجام دهد.

افراشته در پاسخ به سوال دیگری گفت: ما در حوزه رسانه هم کارهای جدیدی در دوره هشتم انجام دادیم؛ برای ارتباط با نمایندگان از ظرفیت نشریات استانی استفاده کردیم که این مسئله مخاطبان بسیار خوبی هم پیدا کرد و بعد از آن هم مردم را با اقدامات کلانی که نمایندگان انجام می‌دهند، آشنا کردیم.

وی ادامه داد: خبرگزاری خانه ملت هم به عنوان یک خبرگزاری مرجع توانست در این دوره نقشش را تثبیت کند و موفقیت‌هایش در فضای رسانه‌ای کشور روشن است.

افراشته گفت: البته موضوعاتی برای خبرنگاران در این دوره در دستور کار معاونت اجرایی قرار می‌گیرد؛ من از خبرنگاران و اهالی رسانه می‌خواهم که ایده‌های خود را به اتاق فکر ما پیشنهاد دهند؛ حتما ما از این ایده‌ها استقبال می‌کنیم چراکه طبیعی است که بخشی از تصمیمات ما اشکالاتی داشته باشد که باید این اشکالات تصحیح شود/فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر