2

پل معلق پیرتقی خلخال قدیمی ترین و بزرگترین پل معلق ایران+تصاویر

  • کد خبر : 376588
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳

رای گذر از این پل باید مقدار زیادی دل و جرات، کفش کوه‌پیمایی ساده، لباس فصل و ترجیحاً کاپشن بارانی همراه داشته باشید. سالانه عده زیادی برای بازدید از این پل هیجان انگیز به شهر هشتجین می‌آیند.

 

اگر برنامه‌ سفری دارید که علاوه بر لذت بردن از آب و هوای خوب و ماجراجویی در طبیعت بکر، هیجان را با گذر از پلی طولانی و معلق تجربه کنید، نیاز به سفر به کشور‌های خارجی ندارید، شمال غرب کشور عزیزمان در استان اردبیل، پل معلق پیرتقی با ارتفاع ۶۰ متر از رودخانه دیرش و طول ۱۶۵ متر و عرض یک متر مناسب‌ترین جا برای شما است.

راحت‌ترین مسیر رفتن به این محل این است که از خلخال به سمت سه راه سرچم حرکت کنید بعد از گذاشتن از شهر کیوی و سه راه فیروز آباد ۱۲ تونل پیش روی شماست که بین تونل ۹ و ۱۰ سمت راست یک قهوه‌خانه موجود است که یک جاده خاکی در کنارش موجود است.آن جاده خاکی را حدود ۳۰۰ متر با ماشین طی کنید. درختی را در کنار چشمه‌ای خواهید دید .آنجا می‌توانید ماشین خود را پارک کرده و باقی مسیر را پیاده بروید.

هنگام عبور از پل توجه داشته باشید که فاصله‌ی بین افراد روی پل باید حداقل ۱۰ متر باشد. با رعایت نکات ایمنی می‌توانید اطمینان داشته باشد که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

این پل، درست شبیه تصویرهایی است که از پل‌های خطرناک دنیا دیده‌اید. بلند و طولانی با طناب‌هایی که چوب‌های لرزان را کنار هم نگه‌داشته و از روی دره‌های عمیق می‌گذرد. 

عکاس و خبرنگار : وصی اله محمودی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=376588

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر